Toon posts:

Verzoek om advies

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum. De laatste dagen heb ik behoorlijk wat tijd doorgebracht op dit forum. Door de zondvloed van informatie ben ik eerlijk gezegd het overzicht een beetje kwijtgeraakt. Dat is meteen ook de reden waarom ik een nieuw topic heb geopend.

Het volgende is het geval. Ik heb vorig jaar voor mijn vakantie naar Zuid Afrika een Olympus Camedia 5060 aangeschaft. Keuze werd met name bepaald door goede reviews op de diverse sites als ook een erg enthousiaste collega. Ook de prijs speelde een belangrijke rol. Ik vind het een fijne camera met veel mogelijkheden. Alleen er is een grote maar; de zoomcapaciteiten. Wildlife was mooi, maar je moet wel weten dat dat puntje daar op de foto een cheetah was. Je kan dit probleem ondervangen door er voorzetlenzen op te zetten, maar ik hoor hier hele wisselende verhalen over.

Nu ga ik medio oktober wederom op reis en ik wil dit zoomprobleem toch voorkomen. Over de nieuwe Canon 350d lees ik juichverhalen en hetzelfde geld voor de D70 van Nikon. Probleem is (naast het financiële) dat er aparte lenzen op moeten. De 350d kitlens wordt door velen gezien als een k*tlens.

Mijn vraag is of iemand mij advies kan geven. Of een nieuwe camera aanschaffen (spiegelreflex?) of mijn huidige camera uitbouwen met opzetstukken. Ik lees graag jullie reacties.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40

ThunderNet

Flits!

Dit hangt er echt af, van hoeveel je wilt uitgeven... Zeker als jij dingen als wildlife wilt fotograferen, ben je een goede tele-zoom/prime nodig.. En die zijn vaak niet goedkoop...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
ThunderNet schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:50:
Dit hangt er echt af, van hoeveel je wilt uitgeven... Zeker als jij dingen als wildlife wilt fotograferen, ben je een goede tele-zoom/prime nodig.. En die zijn vaak niet goedkoop...
"Ben je iets nodig" :P @TS ik denk dat wildlife fotograferen een dure hobby is, en een 350D of D70 een vergelijkbare camera zeker geen overbodige luxe is.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 17:55

Garyu

WW

Precies. Reken bij de aanschaf van een spiegelreflex camera met fatsoenlijke zoomlens op flinke uitgaven (1500 euro). Een opzetlens voor je huidige camera is gegarandeerd goedkoper. Ook kan je voor minder geld natuurlijk een soort semi-pro camera kopen met wat meer zoombereik, zoals er meerdere in dit topic te vinden zijn: Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Je kan ook voor een compacte gaan met een goede zoom. Bijvoorbeeld een Minolta Z serie. Ik weet niet bij welk nummer ze nu liggen, 10 ofzo? Die dingen hebben 12x Optisch. Je kan het natuurlijk niet met een spiegelreflex vergelijken, maar daar is hij ook honderden euro's goedkoper voor

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40

ThunderNet

Flits!

Garyu schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:55:
Precies. Reken bij de aanschaf van een spiegelreflex camera met fatsoenlijke zoomlens op flinke uitgaven (1500 euro). Een opzetlens voor je huidige camera is gegarandeerd goedkoper. Ook kan je voor minder geld natuurlijk een soort semi-pro camera kopen met wat meer zoombereik, zoals er meerdere in dit topic te vinden zijn: Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?
Reken voor een lens, die goed te gebruiken is voor wildlife maar op 3000+ euro (VR lens)
Natuurlijk kun je ook met een simpelere tele beginnen, deze geeft alsnog betere resultaten dan je huidige cammetje :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Welkom op GoT, Tweaker.rob :)

Als je even de moeite had genomen de sticky's bovenaan door te nemen voordat je dit topic opende, was je dit tegengekomen: Fotografie FAQ, Koopadviezen en Tutorials en dan vooral dit deel:
Weet je nog niet exact wat je eisen zijn?

Heb je al een budget vastgesteld, (een tip, neem een maximaal budget wat je uit wilt geven en haal daar 10-20% af voor het kopen van accesoires. Het resterende is dan wat je voor je camera kan uitgeven)
dan kan je hier Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?
en hier Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?? je vragen stellen.
En voor de degene die op zoek zijn naar een budget / start-dSLR
[rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen?[/rml]
Open adviestopics als deze zijn niet de bedoeling, aangezien je dan alleen maar nog meer de weg kwijt raakt. Stel eerst je budget, eisen en wensen vast, en kijken dan welke cams daarbinnen vallen. Maak dan je keuze. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.