Toon posts:

[XP] RIS, software distributie wil niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het niet voor elkaar krijgen een office installatie te distribueren. De ander policies worden wel goed uitgevoerd. Andere software uit een andere policie worden wel zonder probleem toegepast. Bij het draaien van de rsop krijg ik dit plaatje als resultaat.

De office installatie is een policie op de gpo van de desktops, de rest staat erboven en geld ook voor de laptops.
code:
1
2
3
4
|
[policie1] werkt wel
         |
         [policie2] werkt niet

Wie weet wat dit betekend, of wat ik mogelijk fout doe?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rofl/tmp/rsop.jpg

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:21

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat voor foutmelding krijg je?
Nog iets te vinden in de Eventviewer van de server of workstation?
Welk OS hebben je clients?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Clients zijn XP sp2 server is w2k.

Dit is de melding die ik krijg. Maar de installatie moet gewoon werken aangezien het met de hand ook goed gaat. Ik vertrouw er niet zo op.
Product: Microsoft Office 2000 SR-1 Professional -- Fout 1723. Er is een probleem met dit Windows Installer-pakket. Een DLL-bestand dat is vereist voor het voltooien van de installatie, kan niet worden uitgevoerd. Neem contact op met systeemondersteuning of de leverancier van het pakket. actie: OCW_Install_Outlook_Added_Files, vermelding: _OCW_Install_Outlook_Added_Files@4, bibliotheek: C:\WINDOWS\Installer\MSI19.tmp

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die OCW_Install_Outlook_Added_Files doet mij haast denken aan het gebruik van een specifieke MST die extra DLL's toevoegt welke niet gevonden kunnen worden ofzo?

Gebruik je een specifieke MST ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net weer een nieuwe mst gemaakt, deze schijt wel te installeren. Maar .... dan blijft de pc hangen in het login schrem, een handmatige reboot is dan noodzakelijk. En vervolgens heb je nog geen office. Die is de 2e bron installatie die ik getest heb. teven s ook de zoveelste mst file die ik maak.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eerst eens *zonder* MST? :)
En hoe maak je die MST's? Gewoon met de CIW ? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En gebruik je ook de meest recente Office 2000 CIW?
Als je namelijk de CIW van je oorspronkelijke non-SR1 (dus Office 2000 Gold) gebruikt heb je ook een probleem.

CIW met SR1 kan je bij de ORK vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikt de meest recente CIW, uit de orkpack.
Maar ik ben nu bezig een nieuwe netwerk distributie te maken, wie weet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je in die mst wel verwezen naar \\servernaam\mapmetoffice\office.msi ? Of naar je map, bijvoorbeeld X:\map\office.msi?
En was er al een andere versie van Office op die pc's aanwezig?

offtopic:
ik haal even die tikfout uit de ttiel :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
OK! hier de oplossing.

Zoals alles deed vermoeden leek de office installatie de boosdoener. Maar het was mijn Xp ris image die aan enige corruptie scheen te lijden. HipHop een nieuwe gemaakt paar bestandjes over en weer kopiëren en klaar is klara. Werken als een zonnetje, alles loopt nu goed door.
Pagina: 1