Toon posts:

[VB.Net 2005] Switchen tussen meerdere panels op één form*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben nu sinds kort bezig met VB, en ik wil graag op 1 form, meerdere schermen maken mbv panels.
in java kon je een active panel setten, maar ik mis deze functie in VB iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heeft VB.NET (dat is niet hetzelfde als VB trouwens ;)) geen tabblad-control? Wat je wil kun je - in Delphi in elk geval, in VB.NET waarschijnlijk ook - heel eenvoudig doen door panels neer te zetten die je visible en invisible maakt, al is het niet netjes.

Maar wat heb je zelf al geprobeerd? Waar heb je op gezocht? Wat heb je gevonden? Wat was er niet goed aan? Waar heb je dit überhaupt voor nodig (altijd handig om te weten). Kortom: P&W FAQ - De "quickstart". :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Zo heb ik het ook gedaan, dan met C# in .NET. Gewoon alle panels onder elkaar zetten in de designer en dan in de code ze visible dan wel invisible maken. Een tabcontrol kon ik niet vinden, de enige die ik kon vinden was niet enabled (kon ik niet toevoegen).

Verwijderd

Topicstarter
heb dus zitten zoeken naar samples en documentatie, maar kon weinig nuttige informatie vinden over dit onderwerp. tabcontrol ken ik maar zoals je zelf al zegt, echt netjes is het niet, en als ik ergens niet tegen kan dan is het slordige code. :X

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een tabblad-control is juist wel netjes. :) Iets wat niet netjes is, is gewoon 6 panels hiden en weer visible maken. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Tab-control is wel netjes idd, maar in een ASP-pagina is die niet enabled :'(.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik een tabpage dan ook hiden, zodat je niet kan zien dat het een tabcontrol is wanneer je het draait? (dus de tabs bovenaan hiden)

Verwijderd

Ik neem aan dat dat wel kan, maar zeker weten doe ik het niet. Bekijk de properties van een tabcontrol even (iets van tabControlsVisible :+)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:40:
Ik neem aan dat dat wel kan, maar zeker weten doe ik het niet. Bekijk de properties van een tabcontrol even (iets van tabControlsVisible :+)
leuk bedacht maar helaas. :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

-NMe- schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:36:
Een tabblad-control is juist wel netjes. :) Iets wat niet netjes is, is gewoon 6 panels hiden en weer visible maken. :P
http://www.ftponline.com/.../magazine/columns/aspnet/ :P

Veel succes :+

[ Voor 59% gewijzigd door gorgi_19 op 19-09-2005 10:51 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 15:31
Kan je niets doen met usercontrols ?
Je maakt ipv jouw verschillende 'forms', verschillende usercontrols aan, en je creeërt iedere keer het gepaste usercontrol.

(gaat het hier trouwens over win- of webforms ?)

https://fgheysels.github.io/

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-04 12:32
Als je het over winforms hebt staat er in de toolbox gewoon onde Containers ergens tabcontrol. Als je webforms bedoelt moet je vies doen denk ik.

Verwijderd

Met webforms is die dus disabled :)

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-04 12:32
Ja tuurlijk is die disabled, hoe wil je anders een windowscontrol renderen in html?:\

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Microsoft heeft wel een set extra WebControls waar ook een TabStrip inzit.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
we hebben het over winforms :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dan kan je dus gewoon de standaard TabControl gebruiken lijkt me.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 15:39

pjvandesande

GC.Collect(head);

Mocht je nou geen gebruik willen maken van de TabControl omdat je veelste veel Tab's krijgt en je code daarmee soms aardig kunt vervuilen omdat alle code zich binnen dezelfde .cs bevind kun je overwegen om voor elk Panel/Tab/View een Usercontrol te maken, waarbij je dus je GUI logica binnen die Usercontrol houd en alleen op je ParentForm switched tussen deze Usercontrol.

Ook implementatie van een soort Lazy Loading voor je GUI kun je hiermee makkelijk implementeren, dus de Usercontrol pas laden als deze opgevraagt word en eventueel vullen met data.
Pagina: 1