[Exchange 2003] POP3/IMAP authentication failed

Pagina: 1
Acties:
  • 2.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik kan met geen enkele client mail ophalen doormiddel van POP3 of IMAP terwijl het account wel correct is. OWA 2003 werkt daarin tegen zonder problemen :?.

Ik heb al in de knowledgebase van MS zitten zoeken en hier op GoT als mede Google.

Helaas komen er geen foutmeldingen in het eventlog, de services zijn gewoon gestart.

Voorbeeld:

Domain: domein.local
Netbios: DOMEIN
Logon name: Pascal
Mailbox: Pascal Saul
smtp: pascal.saul@domein.nl <- primary
smtp: pascal@domein.nl

Dat zou dus volgens MS een inlognaam opleveren als: DOMEIN\Pascal\Pascal Saul en je wachtwoord maar helaas.

De authentication staat gewoon op Basic en Simple bij zowel POP3 als IMAP.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen...
Bij taak [ip] - Bezig met ontvangen is een fout (0x800CCC92) opgetreden: De e-mailserver heeft uw inlognaam afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord in de accounteigenschappen. Klik op E-mailaccounts onder Extra. De reactie van de server was: -ERR Logon failure: unknown user name or bad password.

[ Voor 19% gewijzigd door Pascal Saul op 19-09-2005 08:57 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:16
Je username is waarschijnlijk ook je alias in exchange? Dan moet je je inlog naam zijn "
DOMEIN\Pascal\Pascal.

Eventueel kan je proberen : DOMEIN\Pascal\"Pascal Saul", maar ik verwacht het het de eerste oplossing is.

Verwijderd

Wat doen jullie voor freaky stuff?

ik log met alle clients gewoon in met "DOMEIN\username"
niet met "DOMEIN\username\user" of "DOMEIN\username\user name"

Als die twee slashes kloppen zie ik het voor het eerst, in elk geval.

• Pascal Saul
Het is nog veel gekker...

Met een andere accounts kan ik wel gewoon inloggen op POP3 en IMAP kwam ik net nog eens achter.

Username was al voldoende. Het gekke is dat het met dat ene account niet wilt werken behalve met OWA :? Ik heb dat account verwijderd en ga dan eerst rebooten en weer opnieuw aanmaken. Kijken of dat helpt.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Username is idd meestal al voldoende; dat DOMEIN\ gedeelte was gewoon voor de zekerheid (omdat je inlogproblemen had ;))

Wees consequent, maar niet altijd

• Pascal Saul
Nou server gereboot... account opnieuw aangemaakt... en het werkt...

Nu is mijn vraag waarom het hiervoor niet opgelost kon worden? Waarom zo wel? Wat was er nu mis?
Kan een exchange box gelockt worden? Zo ja, hoe? Hoe te unlocken? Voor mij allemaal raadsels... is het een bug?

Het is fijn dat het nu werkt maar toch...

Verwijderd

Ik dénk dat je Exchange onderdeel "recipient Update Service" niet op "run always" staat maar op iets in de geest van ééns per uur ofzo. Als die niet werkt krijg je ook allerlij stomme bijverschijnselen.
Check beide services eens. (Het zijn er twee.)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan ook in de eigenschappen van de gebruiker in AD Users en Computers (waar Exchange admintools geinstalleerd zijn of op de server zelf) nog specifiek de toegang weigeren voor bepaalde protocollen: tabblad Exchange features.
Heb je ook SP1 voor de Server en Exchange al geinstalleerd? En heb je misschien al eens gekeken of wellicht die account niet door de firewall heen mag? (tenzij je natuurlijk niet Outlook clients intern via pop en imap laat connecten).

[ Voor 35% gewijzigd door sanfranjake op 21-09-2005 16:55 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pascal Saul
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:00:
Ik dénk dat je Exchange onderdeel "recipient Update Service" niet op "run always" staat maar op iets in de geest van ééns per uur ofzo. Als die niet werkt krijg je ook allerlij stomme bijverschijnselen.
Check beide services eens. (Het zijn er twee.)
Stond wel degelijk op "run always". Bij beide opties overigens. Is standaard zo ingesteld bij standaard installatie van SBS 2003
sanfranjake schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:51:
Je kan ook in de eigenschappen van de gebruiker in AD Users en Computers (waar Exchange admintools geinstalleerd zijn of op de server zelf) nog specifiek de toegang weigeren voor bepaalde protocollen: tabblad Exchange features.
Heb je ook SP1 voor de Server en Exchange al geinstalleerd? En heb je misschien al eens gekeken of wellicht die account niet door de firewall heen mag? (tenzij je natuurlijk niet Outlook clients intern via pop en imap laat connecten).
Had gekund maar ook hier geldt dat ik volledig up to date ben en dat exchange standaard die functies aanzet bij de users 8)7. Firewall kan je alleen instellen wanneer je ICS installeerd zei dat kreng. Met de wizard internet connection ingesteld. De andere accounts mogen er wel gewoon door :P

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:16

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik heb een vergelijkbaar probleem, vandaar dat ik dit topic omhoog schop, als ik een nieuw topic moet aanmaken, hoor ik het vanzelf wel :) Ik ben een beginnend Exchange 2003 gebruiker, sterker nog vorige week was Exchange 2003 nog een groot mysterie voor mij, maar ik begin nu aardig de kneepjes door te krijgen, mede dankzij GoT _/-\o_
Ik heb een aantal gebruikers die nu nog via de POP3-connector een verbinding maakt met onze host. Om verschillende redenen wil ik nu een eigen pop3 server aanmaken en die gebruikers moeten dus worden omgezet. De MS Exchange pop3 service is gestart zonder problemen en ook de gebruiker die ik even snel voor de test heb aangemaakt kan ook extern goed verbinding maken met de server, de gebruiker kan inloggen etc (ik doe het nu nog via telnet verbinding via port 110, maar het principe is hetzelfde). Maar nu komt'ie, ik wil nu de gebruikers die verbinding maken via de pop3 connector 'omzetten' naar de lokale pop3 server. De gebruikers hebben allemaal rechten om gebruik te maken van de POP3 server (properties van een gebruiker -> tab 'Exchange Features'), dus dat lijkt mij goed. Maar als ik met een gebruiker inlog (ik heb mezelf gebruikt als voorbeeld, als mijn email eruit klapt is dat niet zo erg als die van mij collega's :+), krijg ik constant de melding dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord niet goed is. Ik heb de volgende gebruikersnamen geprobeerd:
  • De naam waarmee de gebruiker inlogt op het domein (zowel kleine letters als de eerste letter met hoofdletter, zoals het 'officieel' is)
  • Het gedeetle van het emailadres voor de '@'
  • Het volledige emailadres
  • En zoals ik in dit topic vond DOMEIN\(domein)gebruikersnaam
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb werkelijk geen idee waar te kijken, ik heb ook op MS Technet gekeken, maar daar word ik ook niet zoveel wijs. Nogmaals ik ben een beginnend gebruiker, so please be gentle :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik snap em nie.. en dan met name deze:
Maar nu komt'ie, ik wil nu de gebruikers die verbinding maken via de pop3 connector 'omzetten' naar de lokale pop3 server.
Lokale POP3 server zou toch betekenen dat iedereen z'n eigen POP3 server draait..? Of wil je lokaal via POP3 connecten ipv de normale Outlook-Exchange connectie? Nee toch?

Wees consequent, maar niet altijd

• Glaanie

Glaanie

Hmm, blijkbaar iets te snel getypt (vlak voordat ik het bericht verzond, werd ik geroepen voor een vergadering).
Ik bedoelde dat Exchange nu via de POP3 connector om de 15 min de email haalt bij onze host. Dit wil ik nu in eigen hand houden, oftewel zelf een pop3 server opzetten, zodat email dat binnenkomt, ook meteen binnenkomt en dat de beheerderstaken wat makkelijker zijn, (theoretisch) geen limiet qua aantal gebruikers/grootte mailbox etc. De host kan dan ook weg, want daar zijn we niet helemaal blij mee... Maar dat is een ander, niet relevant verhaal.

Vervang het bovenstaande voor wat je zojuist gequote hebt en m'n verhaal klopt weer :p

• Glaanie

Glaanie

schop :) Kheb rondgekeken op het web (google, MS Technet) en daar heb ik alleen gevonden dat je een nieuwe gebruiker kan aanmaken en dattie meteen op de pop3 server aangemeld staat, zoals ik ook ben achtergekomen bij mij probeerpogingen die ik eerder beschreef. Maar niets om pop3 connector gebruikers gebruik te laten maken van de lokale pop3 :(

• Ruizzie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
For the record,

Bij mij ging het werken toe ik het volgende gebruikte:

gebruikersnaam@domain

waarbij domain fully qualified is. Normaliter dus domain.local

mvg,
Ries

• OMEGA_ReD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02 20:01
Ruizzie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:11:
For the record,

Bij mij ging het werken toe ik het volgende gebruikte:

gebruikersnaam@domain

waarbij domain fully qualified is. Normaliter dus domain.local

mvg,
Ries
hej deze oplossing werkte ook op mijn mac, ik kreeg het maar niet voor elkaar om met mijn mac verbinding te maken met exchange van de zaak maar door het domein er achter te zetten werkte het wel :P thx!!
Pagina: 1