Toon posts:

Zijn mijn credit card gegevens gekoppeld aan mijn iPod?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje rare titel maar ik wist even geen andere hiervoor.

Het zit zo, ik ga mijn Ipod Mini verkopen maar nu zit ik met een probleem / vraag. Ik heb toen ik mijn Ipod kocht ook Itunes gebruikt en daarbij dus ook mijn credit-card nummer ingevoerd. Heb hier en daar wel eens een nummertje gedownload en podcastje geluisterd. Maar als ik m nu verkoop..hoe zit dat dan met ITunes? Want mijn Ipod is geregistreerd met z'n serienummer, dus als iemand anders m dan in z'n pc plugt, krijgt ie dan automatisch mijn Itunes met mijn credit-card? Dus kan hij op mijn credit-card muziek gaan kopen?

Wat moet ik doen? Kan dit zoals ik het zeg? Zo ja..hoe kan ik m zeg maar "un" registeren en mijn credit-card nummer verwijderen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45

Maximus

There is no substitute

Jou iTunes registry en dus ook je credit card is gekoppeld aan jou Apple ID. Dus zolang je die niet meegeeft aan het andere person (username + pass) is er niets aan de hand. Alleen als de ander de iPod inschrijft bij Apple kan het zijn dat hij tezienkrijgt dat hij al is geregd. Naja das dan jammer want afaik kan je niet un-registeren.

Maar je CC gegevens gaan niet met her andere persoon mee hoor :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat snap ik, maar als hij dus Itunes installed dan krijgt hij niet automatisch mijn ID omdat het mijn Ipod is. Om het anders te zeggen, ITunes herkent geen Apple ID aan de hand van een Ipod.

En als hij mijn Ipod regged dan kan dat niet meer omdat ik m al heb geregd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ten eerste, iPod, iTunes.

Ten tweede, in je iPod staat dergelijke informatie niet opgeslagen, nee. Die kun je rustig verkopen. Hij kan 'm wellicht inderdaad niet meer registreren, maar dat weet ik dan weer niet helemaal zeker.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee, een iPod is gekoppeld aan een Music Library. In dit geval is dat jouw library. Als persoon B jouw iPod aansluit, dan zal jouw iPod vragen of hij gekoppeld moet worden aan de nieuwe music library die hij gevonden heeft.

Uiteraard kun je de iPod ook gewoon formatteren als je hem verkoopt, dan is hij helemaal niet meer gelinked aan een music library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super, ok bedankt iedereen! ik kan mijn iPod ;) dus gewoon verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Nog even een kleine titel edit zodat dit topic makkelijk terug te vinden is in de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:34

Pierre

Van nature lui!

CyBeR schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:15[/message]:[/b]

Maakt het wat uit of het IPod is of iPod, hij is bedoelt om mp3 te beluisteren 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 19-09-2005 16:10 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:09:

Maakt het wat uit of het IPod is of iPod, hij is bedoelt om mp3 te beluisteren 8)7
Idd... Slap gezeik.

Ik schrijf altijd IPOD en ITUNES... Ben ik nu strafbaar? :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Pierre61 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:09:

iK viNd hEt oOk VreSelIjk IrRiTaNt alS jE HoOfdLetTeRs VeRKeeRd GeBruIkt...

In het normale Nederlands zijn er ook regels voor hoofdlettergerbuik. Probeer die bij merknamen ook een beetje aan te houden. Daar blijft het netjes van.

EDIT: Overigens staat dit ook in de FAQ.

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 19-09-2005 16:13 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Sommige mensen vonden het nodig om nog even een flameware op te starten, vandaar dat dit topic nu dicht zit. Voor het hoofdletter gebruik in "iPod" krijg je heus geen ban, maar probeer er wel een beetje op te letten ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.