[XP] Groene Video waas

Pagina: 1
Acties:

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje. Mij valt tegenwoordig steeds vaker op dat al de videos die ik kijk, een vage groene waas hebben. Het is misschien normaal dat het Deblocking effect iets groenigs heeft, maar nu ziek ik ook donkere mensen.. dus met een zwart gezicht vaak met een gekke groene waas er over heen.

Vroeg me af of dit misschien Blur heet .. ik heb al op google geziocht maar kon helaas niet het juiste antwoord vinden. Toch vreemd.. maar misschien weet iemand waarom dit is en of er een oplossing voor is.

Ten eerste heb ik op mijn systeem eerst DivX 6.0 gezet. Alle mogelijke testen uitgevoerd met de settings voro playback. CPU Spikes aan en uit en deblokking op full en auto had niet zo veel effect.

Toen de instructie gegeven om Divx ook Xvid te laten afspelen via genetic MPEG-4 Support (In divx options)

Maar bleef apart groen en soms zelfs rose achtig. Toen heb ik de FourCC veranderd naar Divx waar ze Xvid waren maar dat scheelde ook niet veel.

Toen dacht ik laat ik dan Xvid er op zetten en die alleen Videos met Xvid laten decoderen.
Heheh ook dit ging niet beter.

Laatste versie van Xvid van Koepie.

Toen dacht ik dat het misschien lag aan mijn DivxG400 (die gebruik ik voor SRT Subs en soms geometrie van het beeld) Maar of ik dat nu aan of uit zet de .ax registreer of un-registreer had ook niet veel effect.

Toen als laatste in NVIDIA de color op geavanceerd gezet en -> To All. Toen apply. Maar wederom geen effect.

Ik werk al volgd:

Video (Xvid of Divx) -----> Media Player 10 / Media Player 6.4 ------->

TVTool 9.6.2 alles op standaard

(Pal - 720:576 - Verbeter Text+kruipunt +negatief vga + negatief vga chip)

Nvidia 77.77 (NL) 2e monitor (TV) op 720:576. S-Video Out.

Overlay op Automatisch.

Pentium 4
256 MB Ram DDR
Asus P4S533-E
Asus GeForce 2 32 MB Ram Combo Deluxe

Nu heb ik ook nog FFdShow 2005-09-09-MSVC71 geprobeert. Het leek iets beter, maar toch zie ik nog duidelijk te veel groen.

Het zou dus kunnen liggen aan nvidia drivers? en ja ik weet dat 77.77 mijn oude video kaart niet veel nieuws geeft maar gebruik graag de nieuwe. Maar goed als het daar aan zou liggen verander ik dat natuurlijk.

Vreemd wel omdat een paar weken terug me dit nog niet echt was opgevallen.

Hopelijk kan iemand mijn helpen.

Thxx al vast!

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Probeer eens met VLCmediaPlayer, één van de beste mediaplayers die ik ken.

http://download.videolan....win32/vlc-0.8.2-win32.exe

SvennieG

• maartn
Thxx voor je reactie Tybo,

Die speler is idd goed. Hm het is wel een Xvid dus zou het aan de rip kunne liggen natuurlijk.. het blijft vreemd.

Het is voor mij ook onmogelijk om op mijn monitor te kijken.. het is heel donker.. daarom kijk ik de films altijd op tv via tvtool.
Maar blijft wle een vreemde zaak.

Toch heb ik het gevoel dat het aan de driver van Nvidia ligt, waarom weet ik niet.. maar ik las ergens iets over een green video 'bug' in de 77.xx versie.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Fonk_ schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:15:

Toch heb ik het gevoel dat het aan de driver van Nvidia ligt, waarom weet ik niet.. maar ik las ergens iets over een green video 'bug' in de 77.xx versie.
nee, dat is een bug dat ie de video's overbelicht laat zien.
dus dat er een witte waas overheen ligt en geen groene.
de groene is meestal dat er toch iets mis is met de codec die hem afspeeld.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• maartn
Opgelost : )

[ Voor 134% gewijzigd door maartn op 05-04-2024 21:47 ]