HD wordt bloedheet

Pagina: 1
Acties:

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Temperatuur meteen na het opstarten:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/HDTune_Benchmark_Maxtor_6Y160M0_ok.png

10 minuten later...

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/HDTune_Benchmark_Maxtor_6Y160M0_doh.png

36 graden warmer!

Volgens de Maxtor website mag de temp niet hoger zijn dan 55 graden.
Dat lijkt me toch echt een defect te zijn want mijn andere HD's blijven netjes rond de 35 graden hangen.
RMA-en zal wellicht niet gaan want (voorlopig) werkt hij nog goed.dus ik vrees dat ik een extra koelertje zal moeten plaatsen.
De mogelijkheden zijn echter zeer beperkt want dat ding moet in mijn Media Center PC. De enige plaats die ik heb is net boven de HD (in een 3,5" slot dus). De koeler moet dan ook nog muisstil zijn.
Iemand een oplossing?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Voelt de schijf ook echt zo warm of is de temperatuursensor gewoon defect? (komt overigens niet vaak voor)

Sowieso is het altijd wel aan te raden wat actieve koeling over je schijven heen te laten gaan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een kapotte sensor was ook mijn eerste gedacht maar hij wordt echt wel bloedheet. Ik heb mijn vinger verbrand toen ik de zijkant aanraakte.
Ik heb mijn HD's nooit extra gekoeld maar dat was tot nu toe geen enkel probleem. Zelfs met hoge zomertemperaturen bleef de temperatuur van mijn andere HD's onder de 50 graden.

Verwijderd

Een Diamondmax Plus 9 zo te zien, die worden wel wat warmer dan de Diamondmax 10, maar 'je vingers verbranden' - ik denk bij 'verbranden' aan het oplopen van brandwonden. Is dat niet een beetje overdreven? :)

Het beste is gewoon een 80 mm fan op 5V te laten draaien. Dat is (relatief) stil en zorgt al voor een voldoende koeling. Er hoeft niet hard op geblazen te worden, als de lucht maar in beweging blijft. Dat ding kun je op verschillende plekken hangen maar het effect is natuurlijk het grootst als hij koele lucht van rechtstreeks buiten de kast aanzuigt. In mijn geval heb ik gewoon een gat in de kast gemaakt en daar zo'n wiregrill in gemonteerd, maar het is in jouw geval natuurlijk even passen en meten waar hij het beste kan komen, wij kennen jouw kast niet. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 11:51 ]