Audio cd branden --> leeg??

Pagina: 1
Acties:

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn cd-writer, vroeger had ik windows 9x...nooit problemen mee gehad. Ik gebruikte NERO.
Nu heb ik windows 2000, NERO werkt daar niet meer, nu gebruik ik WinONCD.
Het volgende gebeurt nu:
Ik brand een audio cd, alles schijnt goed te gaan, geen foutmeldingen ofzo.
Nu het probleem: Wil ik die cd afspelen staan alle tracks erop en ook de tijdsduur klopt, maar ik hoor niks!!
Ik hem weer in de cd brander gestopt even gekeken naar de grote van de tracks, blijken ze allemaal 44 bytes te zijn?!???
Op de cd kun je fysiek wel zien dat ie volgebrand is.
Iemand een idee??

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Heb je 'm ook al in een audiospeler geprobeerd? Kan namelijk zijn, dat je brander als 2e cdrom niet verbonden is aan je geluidskaart, zodat audiocd's niet hoorbaar spelen in je cdbrander..

• TAA
  • Laatst online: 05-05 18:54

TAA

Liever IRC

Probeer het eens met een TRAIL van WinOnCD... dan zal het wel werken waarschijnlijk >:)

Overigens werkt Nero wel gewoon onder 2k hier... 8-)

[typo]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:07
Op dinsdag 16 januari 2001 11:12 schreef DjMark het volgende:
...
Nu heb ik windows 2000, NERO werkt daar niet meer...

...
Nu het probleem: Wil ik die cd afspelen staan alle tracks erop en ook de tijdsduur klopt, maar ik hoor niks!!
...
Ik hem weer in de cd brander gestopt even gekeken naar de grote van de tracks, blijken ze allemaal 44 bytes te zijn?!???
...
Nero 5 werkt hier ook probleemloos onder w2k.

Probeer idd een echte CD-speler op een hifi-set. Waarschijnlijk audio-kabel niet aangesloten of volume op 0.

Die 44 bytes is de header van iedere track. Je kan met explorer niet zien hoe groot de tracks zijn. Dan moet je bijvoorbeeld Nero gebruiken en dan de CD-info opvragen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• DjMark
  • Laatst online: 07:20
Alsvast bedankt voor alle reacties,
-Audio kabel is aangesloten
-Heb hem al in audio speler geprobeerd.
-NERO 5.0.3.8 werkt wel maar ik krijg een SCSI/IDE error als ik wil branden.

En WinONCD TRAIL??? wat is dat? Ik werkt pas sinds 1 dag met WinONCD.

Verwijderd

Branden doe ik in W2k niet, krijg alleen maar problemen :(
Ik heb W2k dualboot met winME, W2k voor de stabiliteit (en voor de spellen die het wel in 2k doen), ME voor branden en overige spellen.

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 14:51
Wel een beetje raar, als NERO zegt dat ie nix kan vinden zal er ook wel echt iets zijn want nero heeft z'n eigen ASPI drivers en misschien is dat ook de reden dat je geen audio kan luisteren...

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 16:03
Ik heb jaren geleden exact hetzelfde probleem gehad, en het probleem was bij mij dat de source-CDROM drive geen audio kon rippen. Ook het rippen van een cd naar wav liep fout. :(

Suc6 ermee!

Mijn Firewizzie

Pagina: 1