Toon posts:

[Vista] Thuisnetwerk instellen & Updates?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey!
Ik heb nog niet zo heel lang windows vista, en ik vraag mij af of iemand al UPdates heeft gehad met windows vista, en of iemand een thuis/bedrijfsnetwerk heeft weten te maken.

Mij lukt het niet om updates te krijgen (waarschijnlijk omdat die er niet zijn)
En als ik een thuis/bedrijfsnetwerk wil instellen geeftie foutmelding dat iets er niet is.

Alvast bedankt, groeten Glenn

EDIT: Ik krijg de foutmelding (als ik een bedrijfsnetwerk/thuisnetwerk wil starten):

hnetwiz.dll
The specified module could not be found.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 01:11 ]

Verwijderd

Heb je windows Vista al kunnen kopen?:+ ........... Windows Vista verkeerd nog in Bèta stadium. Aan de vraag die je hier stelt gok ik dat je geen bèta-tester bent ;) Nog ff geduld hebben totdat Vista af is en in de winkels ligt, dan kun je hem opnieuw downloaden en je vraag hier stellen :P

edit: als ik je trouwens een tip mag geven: gebruik je vista installatie alleen om een beetje te proeven van wat er komen gaat, maar zou hem niet volledig in gebruik gaan nemen als je standaard werkomgeving.

edit2: okee als je hem wil testen wel :) .... Raak soms een beetje naar van vragen van bijvoorbeeld kenissen die viavia een cd in hun pc hebben gestopt en stoer vertellen vista te draaien en vervolgen nare problemen krijgen :P. Kan me voorstellen dat mensen die zulke systemen draaien als tester ook wel redelijke kennis hebben en dus een wat beter TS schrijven ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 01:07 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Post je ipconfig /all eens, daar kunnen we hier meer mee ^^

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld dus dat testers geen vragen kunnen hebben?
Latur

Edit: (op edit van 2e bericht van hoihoihoihoi) Ik gebruik deze nit als standaard werkomgeving, heb hier iets van 3 computers, deze kon ik hier dus mooi voor gebruiken :D

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 01:05 ]

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:03:
Latur

Edit: (op edit van 2e bericht van hoihoihoihoi) Ik gebruik deze nit als standaard werkomgeving, heb hier iets van 3 computers, deze kon ik hier dus mooi voor gebruiken :D
Nee, maar van een betatester mag wel worden verwacht deze basiskennis in huis te hebben. Als je bugreports even summier zijn als je topicstart dan hebben ze niet echt veel aan je in Redmond ;)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:03:
Latur

Er wordt mee bedoeld dat de testers voldoende kennis hebben om bepaalde zaken op te lossen en dat ze weten waar ze hun antwoorden vandaan kunnen halen + waar ze kunnen worden gesteld, mochten ze er dan nog niet uitkomen.

Maar om even op je post in te gaan: er zijn nog geen updates: er wordt telkens een nieuwe build uitgegeven. Aangezien Vista nu de beta status heeft bereikt is dat wat minder vaak dan eerst.

Op GoT loopt er al een draadje met algemene ervaringen, misschien dat daar wat tussen te vinden is: [rml][ Vista] Het grote Vista Topic [ Deel 2][/rml] :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Nouw bedankt voor jullie hulp...
Ik vraag niet om commentaar etc. maar om hulp...
Dacht dat dit forum daarvoor was..

Nu hoop ik in ieder geval dat de de volgende die iets gaat zegge, alleen even iets zegt als dat nuttig kan zijn, want hier schiet niemand iets mee op, en gaat het forum alleen van vol.

In ieder geval, bedankt voor jullie "tips"

Later

Edit: (op bericht 2 van Motrax) Ok, ik zal er even kijken, en in ieder geval bedankt.
Maar ik heb al vrij veel geprobeerd, en het lukt nog steeds niet zo`n netwerk te starten. En dat is het enige wat overblijft (en waar het begon) en dus hoop ik dat er momenteel iets aan te doen is :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 01:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:09:
Nouw bedankt voor jullie hulp...
Ik vraag niet om commentaar etc. maar om hulp...
Dacht dat dit forum daarvoor was..

Nu hoop ik in ieder geval dat de de volgende die iets gaat zegge, alleen even iets zegt als dat nuttig kan zijn, want hier schiet niemand iets mee op, en gaat het forum alleen van vol.

In ieder geval, bedankt voor jullie "tips"

Later
willen we best (ben de beroertste niet :)) post zoals hierboven gevraagd je ipconfig /all eens. Je vraag over de update is al beantwoord ;)

edit: En natuurlijk ff ook die foutmelding die er word gegeven en wat je zelf al hebt geprobeerd om het werkend te krijgen zodat we een goeie diagnose kunnen stellen. (wij kunnen namelijk niet zien wat jij ziet en hebt gedaan)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 01:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:11:
[...]

willen we best (ben de beroertste niet :)) post zoals hierboven gevraagd je ipconfig /all eens. Je vraag over de update is al beantwoord ;)

edit: En natuurlijk ff ook die foutmelding die er word gegeven en wat je zelf al hebt geprobeerd om het werkend te krijgen zodat we een goeie diagnose kunnen stellen. (wij kunnen namelijk niet zien wat jij ziet en hebt gedaan)
Vlak voor dit bericht van jou heb ik dat er even bij gezet, viel me toen pas op dat dat er nog niet stond ;)

EDIT: Even een nieuw bericht maken, want het word nogal moeilijk te volgen met al die Edits nu :p (en al de verwijzingen naar edits)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 01:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:02:
Heb je windows Vista al kunnen kopen?:+ ........... Windows Vista verkeerd nog in Bèta stadium. Aan de vraag die je hier stelt gok ik dat je geen bèta-tester bent ;) Nog ff geduld hebben totdat Vista af is en in de winkels ligt, dan kun je hem opnieuw downloaden en je vraag hier stellen :P

edit: als ik je trouwens een tip mag geven: gebruik je vista installatie alleen om een beetje te proeven van wat er komen gaat, maar zou hem niet volledig in gebruik gaan nemen als je standaard werkomgeving.

edit2: okee als je hem wil testen wel :) .... Raak soms een beetje naar van vragen van bijvoorbeeld kenissen die viavia een cd in hun pc hebben gestopt en stoer vertellen vista te draaien en vervolgen nare problemen krijgen :P. Kan me voorstellen dat mensen die zulke systemen draaien als tester ook wel redelijke kennis hebben en dus een wat beter TS schrijven ;)
Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik snap niet wat er met windows vista op te scheppen valt, aangezien het een beta is, en dus zoals nu foutmeldingen bevat, en tsjah, misschien moet je niet standaard ervan uitgaan dat mensen met vista vista hebben om stoer te doen... in ieder geval bedankt voor je uitleg :P en sorry voor late reactie

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:19:
[...]

Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik snap niet wat er met windows vista op te scheppen valt, aangezien het een beta is, en dus zoals nu foutmeldingen bevat, en tsjah, misschien moet je niet standaard ervan uitgaan dat mensen met vista vista hebben om stoer te doen... in ieder geval bedankt voor je uitleg :P en sorry voor late reactie
hehe ja wou ff m'n punt maken :) (misschien beetje bijdehand)

Maar aan die foutmelding te zien, mist er een essentieel dll-tje om de wizard te starten/voltooien. Ik zou eens proberen om handmatig je netwerk proberen aan de gang te krijgen of anders een herinstallatie te overwegen. Misschien ook ff handig om te vermelden welke build je gebruikt, misschien is het namelijk een bekend probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:23:
[...]

hehe ja wou ff m'n punt maken :) (misschien beetje bijdehand)

Maar aan die foutmelding te zien, mist er een essentieel dll-tje om de wizard te starten/voltooien. Ik zou eens proberen om handmatig je netwerk proberen aan de gang te krijgen of anders een herinstallatie te overwegen. Misschien ook ff handig om te vermelden welke build je gebruikt, misschien is het namelijk een bekend probleem.
Je punt is duidelijk, en ik was nogal onduidelijk, gewoon beetje langs elkaar gelopen, maar maakt niet uit...
build is: 5112

p.s. heb jij Windows Vista?
In ieder geval vast bedankt, en nogmaals, snap je reactie wel :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:29:
[...]

Je punt is duidelijk, en ik was nogal onduidelijk, gewoon beetje langs elkaar gelopen, maar maakt niet uit...
build is: 5112

p.s. heb jij Windows Vista?
In ieder geval vast bedankt, en nogmaals, snap je reactie wel :P
nee draai geen vista, lees wel het nieuws erover en kick op de screenies :P Maar heb geen behoefte om te testen.

maar heb hier een oplossing voor je die je mag proberen:
http://server3.neowin.net...on/index.php/t350672.html

Misschien ook wel uit een gewone XP installatie te kopieeren naar de system32 map. Maar zou anders gewoon handmatig je netwerk instellen, die basiskennis word hier namelijk wel van je verwacht, anders is je topic snel gesloten. Dus lees jezelf in en volg mijn hint op. Google veel, dan krijg je hier ook veel goede antwoorden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:42:
[...]

nee draai geen vista, lees wel het nieuws erover en kick op de screenies :P Maar heb geen behoefte om te testen.

maar heb hier een oplossing voor je die je mag proberen:
http://server3.neowin.net...on/index.php/t350672.html

Misschien ook wel uit een gewone XP installatie te kopieeren naar de system32 map. Maar zou anders gewoon handmatig je netwerk instellen, die basiskennis word hier namelijk wel van je verwacht, anders is je topic snel gesloten. Dus lees jezelf in en volg mijn hint op. Google veel, dan krijg je hier ook veel goede antwoorden ;)
Moet je horen wat ik net weeres meemaak...
Ik HERstartte (zoals moet) nadat ik de Computer instellingen heb veranderd (rechter muis bij computer) en dan de computer naam en netwerkgroep...
Toen gebeurde er niets...
Nu, na een installatie van msn 7,5 startte ik weer, en nu doet hij het opeens wel !!!!
In ieder geval bedankt voor je hulp, maar nu kan ik wel in het netwerk, die foutmelding blijft hij nog wel geven...

Als je wilt kan je me wel even op MSN toevoegen, Kijk maar in me profiel: Glenn91

Groeten Glenn

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:45:
[...]
Nu, na een installatie van msn 7,5 startte ik weer, en nu doet hij het opeens wel !!!!
In ieder geval bedankt voor je hulp, maar nu kan ik wel in het netwerk, die foutmelding blijft hij nog wel geven...

Als je wilt kan je me wel even op MSN toevoegen, Kijk maar in me profiel: Glenn91
Waar zouden we zijn zonder msn :Y)

Verwijderd

spone schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:52:
[...]

Waar zouden we zijn zonder msn :Y)
whahah idd, ik heb spijt dat ik moeite heb gedaan in dit topic :r soms moet je noobs idd weren van dit forum, al moet ik zeggen dat ik ooit zo ben begonnen :'(

maar wel 16 gmail-adressen gescoord van deze gast :P, achja soms is het doel hoger....
moet zeggen dat ik er pas 1 heb aangemaakt..... achja vind het wel een genereus gebaar.
Toch vind ik wel dat dit topic serieus gesloten moeten worden vanwege het niveau. Gelukkig heb ik deze jongen de normen en waarden van GoT kunnen bijbrengen. Waardoor ik goede hoop heb dat zijn volgende topic van een hogere kwaliteit is :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 01:41 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Glenn91 houd je er nog wel even rekening mee dat we hier op GoT allemaal mensen zijn met een bovenmatige interesse in computers, en een degelijke basiskennis. De verzoeken die je hier worden gedaan zijn vrijwel allemaal gerelateerd aan de in Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy beschreven zaken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1