Toon posts:

Hauppauge WinTV onder ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze juiste driver heb ik geinstalleerd, tevens het WINTV programma geinstalleerd en ik krijg de foutmelding:
"This application requires the WinTV standard mode(VfW) drivers, but cannot find them"
dan word er als suggestie meegegeven de laatste drivers te installeren, nou die heb ik toch echt.

Verder als ik onder configuratie scherm-systeem-apparaatbeheer-besturing voor geluid, video en spelletjes... kijk, zie ik de kaart geinstalleerd staan, waar ik echter een '?' bij zet, want hier staat: " Hauppauge - 878/9 VFW video driver - Bad/Missing SubvendorID"
en zelfde regeltje nog een keer maar dan "audio driver"

Kan iemand me helpen?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
De mijne werkt perfect onder ME, behalve dat hij soms een BSOD geeft bij het opstarten van de TV-app (is ws conflict met ander prog) sinds kort. Ik heb gewoon de nieuwste drivers/software van www.hauppauge.com

Verwijderd

Topicstarter
ahh, ik heb het voorelkaar na een avondje erg lang prutsen.
nu volgende wat misschien wel te verklaren is.

het tv progje geeft een goed beeld tot max. 330x248 (dit lees ik af in het TV prog)
sleep ik deze groter gaat ie strepen, en lijkt of ie beeldpunten door elkaar gooit.

Performance probleem?

Celeron 300 A
128 Mb

vroeger had ik dit onder win95 en was fullscreen geen probleem.

Verwijderd

Ik heb ook problemen met mijn tv kaart. het geluid valt telkens weg.

Ik werk met Me...

Verwijderd

het tv progje geeft een goed beeld tot max. 330x248 (dit lees ik af in het TV prog)
sleep ik deze groter gaat ie strepen, en lijkt of ie beeldpunten door elkaar gooit.

Performance probleem?
Ik had dat probleem ook op m'n 'oude' Athlon550@700 met 256MB, dus het lijkt me geen performance probleem.

Verwijderd

Topicstarter
typisch is toch dat als ik mijn cpu in de bios een megahertz of 80 opschroef dat ik mijn window groter kan slepen zonder dat deze begint te strepen.

zet ik deze bios waarde terug, zelfde ellende weer. oplossing is het dus niet.

maar wat heb je er toen aan gedaan dan om dit opte lossen?
kon op de site van hauppauge niets vinden.
en TD laat ook niks van zich horen aldaar.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
het ligt aan ME ,ik heb het zelfde probleem.
onder windows98 se had ik helemaal geen problemen met fullscreen kijken

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Heb het probleem ook met win me en mijn hauppage tv kaart. CPU power is het probleem niet (athlon 1000). Ik zelf dacht dat het aan de via chipset lag. In mijn pIII@735 doet hij het wel goed (win2k server), echter is de pci bus belasting dan zo hoog dat mijn internet sharing erg slecht loopt. Dit komt dan ook niet door de cpu belasting want die is dan maar 3 a 4 %.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
VIA chipset.
heb ik ook aan gedacht, zou kunnen hoor.
Ik heb op deze machine Win2k pro geinstalleerd gehad, en daar kreeg ik de kaart al helemaal niet op aan het draaien.

drivers geinstalleerd. reboot.
nothing happens at all.
ja alleen dat die kaart nog niet geinstalleerd is.

Vandaar dat ik ook ME geprobeerd heb.

Verwijderd

Topicstarter
win2k trouwens met de laatste VIA 4in 1 drivers
en win2k Service pack 1

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 11:11 schreef collinmentink het volgende:
Deze juiste driver heb ik geinstalleerd, tevens het WINTV programma geinstalleerd en ik krijg de foutmelding:
"This application requires the WinTV standard mode(VfW) drivers, but cannot find them"
Ik heb die melding ook gehad. Ik heb toen DirectX8 geinstalleerd en de foutmelding was passee.
Ik heb wel een behoorlijk brak geluid bij de tv-kaart. Hij staat PAL BG (schijnt goed te zijn), maar er blijft veel distortion inzitten. Ik draai onder Win ME, SB Live Player, FPS 1500 en Via chipset (op Asus A7v)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben weer terug bij af.

Windows 98 geinstalleerd op mijn celeron 300
zelfde probleem als in Win ME.
beeld begint te strepen op moment dat je het window groter wil slepen.

Iemand die hier een verklaring voor heeft?

by the way, hauppauge technische dienst laat niets van zich horen...

Verwijderd

Om even een oud topic weer omhoog te gooien:

Ik heb ook de foutmelding Bad/Missing SubVendorID in mijn config panel staan.

Nu is er vanuit Hauppauge een proggie te downen dat het zou moeten verhelpen, maar vergeet het maar.

Wat kan nu de oplossing wezen?
Of: waar ligt het probleem?

Config:

Asus P5A
AMD 500
128Mb
Voodoo3

Wordt er nu wel een beetje simpel van... :(
Pagina: 1