[Verf] metalen ronde buis verven

Pagina: 1
Acties:
  • 3.435 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102656

Topicstarter
Ik weet niet waar ik dit zou moeten posten, als het fout staat graag het verzoek om hem goed te plaatsen.

Ik heb hier een ronde buis van metaal. deze buis is blauw geverft/gelakt.
Ik wil deze buis nu alleen rose hebben en heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken en welke verf ik daarvoor zou moeten gebruiken.

-moet ik de buis schuren alvorens ik met de verf begin of is dat niet nodig? hoe belangrijk is het om te schuren en kan het ook zonder?

-met welk materiaal kan ik dit het beste aanpakken. met een verfroller, kwast, of kan ik hier beter met een spuitbus tegenaan gaan?

het is misschien een wat rare vraag hier op tweakers. maarja die moeten er ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Anoniem: 102656 schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:26:
Ik weet niet waar ik dit zou moeten posten, als het fout staat graag het verzoek om hem goed te plaatsen.

Ik heb hier een ronde buis van metaal. deze buis is blauw geverft/gelakt.
Ik wil deze buis nu alleen rose hebben en heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken en welke verf ik daarvoor zou moeten gebruiken.

-moet ik de buis schuren alvorens ik met de verf begin of is dat niet nodig? hoe belangrijk is het om te schuren en kan het ook zonder?

-met welk materiaal kan ik dit het beste aanpakken. met een verfroller, kwast, of kan ik hier beter met een spuitbus tegenaan gaan?

het is misschien een wat rare vraag hier op tweakers. maarja die moeten er ook zijn.
move? WL > CME ? ;)

Goeiemorgen! :Y) Zowiezo eerst goed schuren (korrel grove naar middel naar fijn) en ontvetten! Breng een grondlak aan (5,95 bij de doe-het-zelf-zaak) schuren (fijn), nog een grondlaag, weer schuren(fijn). Daarna kan je beginnen met het definitief verven doormiddel van een spuitbus. (spuitbus lijkt mij veel handiger en mooier! ) breng telkens dunne laagjes aan en laat het ff drogen. Na 10 min weer een laagje en zo door. net zolang tot dat het dekt en glanst (moet je natuurlijk wel hoogglans nemen!) Pas op dat je niets te veel spuit in een keer. Je hebt kans op druipers..(nee geen SOA!)
Daarnaast wil ik ff zeggen uit eigen ervaring: spuit in een droge,STOF-vrije(!!!) ,warme en windvrije ruimte!! Succes

deze info had je natuurlijk ook kunnen krijgen in een doe-het-zelf-zaak? of zijn die gesloten op zondag? :?

[ Voor 9% gewijzigd door willy1986 op 19-09-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is een soort wedstrijd wie het snelst zijn buis kan verven. maar het moet wel goed zijn en duurzaam.

is er ook een manier om het heel veel sneller te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 102656 schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:38:
het is een soort wedstrijd wie het snelst zijn buis kan verven. maar het moet wel goed zijn en duurzaam.

is er ook een manier om het heel veel sneller te doen?
Zie bovenstaande "stappenplan".
Een "heel veel sneller"+e manier ? |:( Die bestaan niet. De verf/lak moet zowiezo goed drogen wil je het duurzaam en goed hebben...

[ Voor 4% gewijzigd door willy1986 op 19-09-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70410

Ontvetten en dan spuiten is het snelste ;), als de buis al geverfd is heb je niet perse een grondlak nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus dan zijn mijn stappen:

-schoonmaken/ontvetten (waarmee kan dit het best/snelst?)
-spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Anoniem: 102656 schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:47:
dus dan zijn mijn stappen:

-schoonmaken/ontvetten (waarmee kan dit het best/snelst?)
-spuiten
spiritus, azijn, ammoniac en afwasmiddel... kies maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit heeft helemaal niets met Wetenschap en nog minder met Levensbeschouwing te maken :P
En na 104 postings zou je toch beter moeten weten. Dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.