Toon posts:

Max externe harde schijf op ALLEEN USB power

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 40Gb 4200rpm Toshiba MK4025GAS externe schijf in een Sweex externe 2,5" behuizing. Op alleen USB power. Geen gesleep met losse adapter.
Alleen wil ik van 40Gb naar groter. Liefst zo'n 80GB.

Ik heb vele topics bekeken (o.a. [rml][ Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen[/rml]), maar het enige wat ik zie is dat USB 2.0 max 500mA levert per poort.

Wat is de ervaring met USB powered 2.5 extrne harde schijf?
Gaat een 5400rpm schijf nog of moet ik het echt bij een 4200rpm schijf houden?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:37
Veel recente externe behuizingen worden geleverd met een USB kabel met 2 USB stekkers aan het uiteinde voor extra power en moet zodoende echt wel genoeg zijn. Vraag me alleen wel af wat het nut is van een 5400RPM HD in een ext. behuizing, aangezien de HD niet echt een bottleneck zal vormen

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mad-dog schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:26:
Veel recente externe behuizingen worden geleverd met een USB kabel met 2 USB stekkers aan het uiteinde voor extra power en moet zodoende echt wel genoeg zijn. Vraag me alleen wel af wat het nut is van een 5400RPM HD in een ext. behuizing, aangezien de HD niet echt een bottleneck zal vormen
precies, USB is eerder de bottleneck (ja zelfs USB2).
ik zou gewoon een 4200RPM diskje nemen, want die verbruiken minder.
een 5400RPM disk kan trouwens ook gewoon.
een ex-collega van mij had een 40GB 5400RPM disk in een 2.5inch behuizing zitten... niet op elke PC wil het goed, maar de meesten pakken het wel. er moet gewoon genoeg prik uit de USB poort komen.

btw, als je verzekerd wil zijn van voldoende power, check dan eens de externe 2.5" casing van Mycom.
daar zit een kabeltje bij die je tussen je PC en je muis of tobo hangt, en die dan 5volt aftapt, om de schijf van voldoende prik te voorzien.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FireWurX schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:40:
[...]

precies, USB is eerder de bottleneck (ja zelfs USB2).
ik zou gewoon een 4200RPM diskje nemen, want die verbruiken minder.
een 5400RPM disk kan trouwens ook gewoon.
een ex-collega van mij had een 40GB 5400RPM disk in een 2.5inch behuizing zitten... niet op elke PC wil het goed, maar de meesten pakken het wel. er moet gewoon genoeg prik uit de USB poort komen.

btw, als je verzekerd wil zijn van voldoende power, check dan eens de externe 2.5" casing van Mycom.
daar zit een kabeltje bij die je tussen je PC en je muis of tobo hangt, en die dan 5volt aftapt, om de schijf van voldoende prik te voorzien.
sja dat is net hoe je usb hub ( ja die heb je intern op je mobo ook? )
zn stroom regelt :)

404 Signature not found