Toon posts:

[Excel 2003] Hoe voorkeursgrafiek wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in excel de voorkeursgrafiek wijzigen? Ik heb de search hier, google en ook de helpfunctie van excel zelf gebruikt, maar niets kan mijns inziens een goede oplossing geven voor dit probleem.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan vanalles doen, maar wat je zelf hebt gevonden is toch wel iets wat heel erg belangrijk is om te vermelden. Ik ken zo het begrip voorkeursgrafiek niet, enige idee hoe dat in het Engels heet? Daar eens mee gezocht? Werkt vaak een stuk beter.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit exact in het Engels heet. Heb wel op soortgelijke termen gezocht. o.a. templates en sjablonen in combinatie met het woord grafiek. Wat ik ermee wilde bereiken is dat ik niet steeds 10 handelingen moet verrichten om tot eenzelfde soort grafiek te komen. Ik wil in principe dus data in een excelblad kunnen zetten en dan meteen de juiste grafiek selecteren zonder dat ik steeds dingen, zoals bijvoorbeeld de grijze achtergrond wit maken, aan moet passen. Misschien is hier een andere oplossing voor dan het wijzigen van de voorkeursgrafiek?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als ik in de excelhelp intik: standaard grafiek instellen krijg ik een stapsgewijze instructie hoe ik dat moet doen.
De geselecteerde grafiek als het standaardgrafiektype gebruiken
Klik in de grafiek die u als het standaardgrafiektype wilt gebruiken.

Kies Grafiektype in het menu Grafiek.

Op het tabblad Aangepaste typen klikt u op Instellen als standaardgrafiek en vervolgens op Ja.

Als het dialoogvenster Aangepast grafiektype toevoegen wordt geopend, typt u een naam in het vak Naam, typt u een beschrijving in het vak Beschrijving en klikt u op OK.
Gevalletje slecht zoeken dus, en dit is niet de eerste keer dat je bent gewezen op een ondermaatse topicstart. Controleer je je mail even?

[ Voor 9% gewijzigd door Lustucru op 20-09-2005 13:42 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.