[Printer] Nieuwe Canon Pixma 4200 streept

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 19:36
Van de week een nieuwe Pixma 4200 printer gekocht. Print prima, MAAR als ik op fotopapier vanuit de onderste lade print, laat de printer strepen achter op de glanslaag. De afdruk ziet er zelf goed uit.
Als ik de foto in de breedte houd, lopen de strepen van links naar rechts en zo'n 2 cm van de bovenkant af.
Ik print dan op het originele Canon Photo Paper Plus papier met de originele cartridges. Het is iets in het transport, want als ik vanaf de achterste bak print is er niks aan de hand. Alleen wil ik de onderste bak blijven gebruiken om een stapeltje fotopapier in te laten liggen en de achterste bak voor gewoon A4. De reinigingsprocedure heb ik al uitgevoerd, maar dat hielp niet.
Zijn hier meer mensen die deze printer hebben en eens willen kijken of ze deze strepen ook krijgen, misschien heb ik een wat minder goed exemplaar.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ondersteund deze printer fotopapier uit een lade? Vaak moet dik papier via een andere invoer en is de lade alleen voor 80 grams

www.casarodriguillo.com

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-12 14:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Staat de papierdiktehandel niet te strak? Ik meen te herinneren dat in de pixma serie je zo'n handel op standje dik of dun kan zetten. Misschien zie je andere een afdruk van het rollersysteem

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aangezien je het niet expliciet zegt, toch maar deze basic vraag: Stel je wel de papiersoort goed in en heb je de kwaliteit op max?

{signature}

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00

breinonline

Are you afraid to be known?

tomleeuw schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:37:
Ondersteund deze printer fotopapier uit een lade? Vaak moet dik papier via een andere invoer en is de lade alleen voor 80 grams
Bij mijn iP4000 is dan in ieder geval wel zo.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Fotopapier moet boven ingevoerd worden.....

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:34

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:09:
Fotopapier moet boven ingevoerd worden.....
Onzin, kan prima in de la: heb al 80 foto's op A4 streeploos zo geprint. Belangrijkste is correcte papier-type instellen.

LinkedIn
Instagram

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-12 18:58
Inderdaad, ik heb ook gewoon fotopapier (200grams) in de la liggen, geen problemen mee. (IP4000)

• Dancing_Animal
Ik heb het originele Canon Photo Paper Plus papier (270 grams, wel veel he) gebruikt. De strepen zitten niet op het papier als ik het er in stop. Als ik het papier een halve slag draai, dus nog wel de afdrukzijde aan de goede kant, komen de strepen op dezelfde plekken. Voornamelijk bovenaan en ook een beetje onderaan de foto. De kwaliteit geef ik in het bijgeleverde programma aan, door o.a. Photo Paper Plus te kiezen. Ik ga nog effe op zoek naar een papierdiktehandel en als dat niet helpt ga ik hem van de week wel ruilen, bij MediaMarkt doen ze niet moeilijk, eventueel het apparaat omruilen en de inkt van de oude overnemen vind ik ook geen probleem, je hebt het toch een beetje gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 20-09-2005 20:02 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Remy schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:36:
[...]
Onzin, kan prima in de la: heb al 80 foto's op A4 streeploos zo geprint. Belangrijkste is correcte papier-type instellen.
Met een pixma 4200? Andere doorvoer dan een pixma4000 Ik zeg niet dat het dé oorzaak is, maar het verbaast mij niet dat je 240 grams niet netjes uit een lade krijgt. Op de Canon site kan ik n og niet vinden wat de lade ondersteund

www.casarodriguillo.com

• Dancing_Animal
Heb de manual er op nagekeken en bij het papier dat ik gebruik staat dat als je het vanuit de onderste lade gebruikt en er transportsporen zichtbaar zijn, dat je er maar 1 velletje in moet leggen. 1 velletje er in gelegd en hij streept alsnog. Terug naar MediaMarkt. Ik wacht even de bevindingen van andere gebruikers af.

• Dancing_Animal
Subtiele kick. Zijn er hier al meer mensen met een 4200 en wat zijn de ervaringen? Ik heb nog wat op kieskeurig gekeken, maar stonden nog maar 2 posts bij, wel positief overigens.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12 20:18

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja, ik heb er ook 1 sinds maandag (€129,- bij de MediaMarkt) en fotopapier in 2 smaken:
- 10x15 260gr/m²
- A4 245gr/m²

Werkt als een trein tot nog toe. Het 10x15-papier heb in de casette (onderste lade) liggen en ik kan soms inderdaad heel licht wat sporen van het transport zien, maar nooit storend. Alleen als je de glanslaag in het licht houdt onder de juiste hoek, is er vaag iets te bekennen.

• Dancing_Animal
MartijnGizmo schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:00:
Ja, ik heb er ook 1 sinds maandag (€129,- bij de MediaMarkt) en fotopapier in 2 smaken:
- 10x15 260gr/m²
- A4 245gr/m²

Werkt als een trein tot nog toe. Het 10x15-papier heb in de casette (onderste lade) liggen en ik kan soms inderdaad heel licht wat sporen van het transport zien, maar nooit storend. Alleen als je de glanslaag in het licht houdt onder de juiste hoek, is er vaag iets te bekennen.
Kan je ook eens kijken wat je krijgt als je maar 1 velletje van dat papier in de lade doet en dan print? Er stond namelijk in de gebruiksaanwijzing dat het er dan niet zou moeten zijn. Bij mij waren de strepen vrij duidelijk zichtbaar, viel erg op. Als de jouwe het nou ook heeft, dan zit het gewoon in het model en was de mijne dus niet gaar (die ik eigenlijk toch al teruggebracht heb, maar ik wil wel eens weten hoe het zit :) ). Ik sluit niet uit dat ik er weer zo een neem en dan maar gewoon vanuit de achterkant print, wat echt perfect ging, maar dan maar even papier wisselen. Ik zou zo gauw ook geen andere printer voor dat geld met dat resultaat en losse inkten weten.

Eh €129,-, welke MediaMarkt was dat, als ie dicht bij Den Haag ligt willen ze weleens meezakken in prijs, hier is ie namelijk €149,-.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 29-09-2005 16:33 ]

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12 20:18

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb ff gekeken bij de foto's die ik hier heb liggen om de strepen eventueel op de foto te zetten, maar ik zie ze niet (meer).

Ik heb hem bij MediaMarkt Groningen gekocht, nadat ik zwaaide met een print van een lokale pc-toko (http://www.citypc.nl).....

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zie in de pricewatch dat de ip4000 en de ip4200 hetzelfde kosten? Is de 4200 gewoon heel anders dan de 4000?
Ik dacht vandaag , kom ik koop de 4000, iedereen wel enthousiast over, zie ik dat er een opvolger is (of is die 4200 niet het verlengde van de 4000? Ik heb echt geen verstand van de specs, wil gewoon foto's printen).
Logischerwijs of denk ik fout?
Dank.

• Dancing_Animal
Wat ik er van weet is dat de 4200 kleinere druppeltjes (1 pl) gebruikt dan de 4000 (2 pl), resolutie van eerst genoemde is twee keer zo hoog. Verder gebruikt de 4200 het nieuwe inktsysteem van Canon, chromalife 100, wat langer moet meegaan dan de vorige inkt. De nieuwe cartridges hebben wel een chippie, wat sommigen als een nadeel zien omdat het voor de namakers van inkten moeilijker na te maken is. De cartridges van de 4200 zijn in ieder geval doorzichtig, dus je ziet of de inkt echt op is en ik denk niet dat ze dat zouden doen als er door toedoen van de chip eerder gestopt wordt met printen, maar zover ben ik nog niet gekomen met printen. Op http://www.canon.nl/For_Home/Compare_Products/index.asp# kun je de 2 trouwens vergelijken, soms niet helemaal compleet, maar toch.

• BertvanErnie
  • Niet online
Dank, vergelijk gedaan. volgens mij was je verhaal wel dekkend. Ik heb besloten om de 5200r te kiezen. Nooit nagedacht om printer in netwerk te plaatsen , maar dat kan dus met de R versies. 4200R lijkt niet te bestaan , wel de 4000R. Verschil tussen 4000R en 5200R is 46 euro. Nu maar hopen dat de goedkope inkt ook zijn intrede weet te maken bij de nieuwe inktsystemen van Canon.
Bedankt zover, ik laat nog weten wat ik van het apparaat vind.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn ouders hebben de Pixma 4000 en erg tevreden over. Zelf had ik ook een nieuwe printer nodig en blindelings voor de 4200 gekozen. Kwam ik er achter dat ik niet meteen 'goedkope' inkt kon gebruiken door de andere cardridges. Maar kwaliteit is erg goed!

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Terug naar de winkel met die printer.
Dit probleem wordt ook wel "pizza wheels" genoemd (kan je er op googlen :P )

Sommige canon's hebben daar last van, het ligt niet aan het type. Op internet heb ik problemen gezien van de goedkoopste pixma tot de A3 printer die ik heb. De wieltjes staan over het algemeen wat te strak afgesteld als je dit ziet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-12 16:08
BertvanErnie schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:43:
Dank, vergelijk gedaan. volgens mij was je verhaal wel dekkend. Ik heb besloten om de 5200r te kiezen. Nooit nagedacht om printer in netwerk te plaatsen , maar dat kan dus met de R versies. 4200R lijkt niet te bestaan , wel de 4000R. Verschil tussen 4000R en 5200R is 46 euro. Nu maar hopen dat de goedkope inkt ook zijn intrede weet te maken bij de nieuwe inktsystemen van Canon.
Bedankt zover, ik laat nog weten wat ik van het apparaat vind.
Ik wilde ook een 5200R kopen, maar die is nog nergens leverbaar. Bij Salland staat de mijne al een maand in bestelling. ETA is nu 28 oktober. Maar dat is al 3x uitgesteld dus ik vrees het ergste...

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-12 10:47

Spoooky

Core temp 37°C

Helpt het ook niet om opnieuw uit te lijnen?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In de handleiding staat duidelijk dat je fotopapier eigenlijk via de bovenste lade hoort te voeden. Het staat zelfs in de handleiding dat het kan gaan strepen als je fotopapier via de cassette laad.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• BertvanErnie
  • Niet online
Moriaty schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:10:
[...]

Ik wilde ook een 5200R kopen, maar die is nog nergens leverbaar. Bij Salland staat de mijne al een maand in bestelling. ETA is nu 28 oktober. Maar dat is al 3x uitgesteld dus ik vrees het ergste...
Hmm, ja duurde bij mij drie weken. Nu wel binnen. Moet nog aan test onderwerpen....

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zelfde probleem hier met een ip5200. Alleen bij 10x15 fotopapier uit de onderste lade. Bij A4 of vanuit de paperfeed bovenin gaat het wel goed.

• Dancing_Animal
djengizz schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:42:
Zelfde probleem hier met een ip5200. Alleen bij 10x15 fotopapier uit de onderste lade. Bij A4 of vanuit de paperfeed bovenin gaat het wel goed.
He thanks. Heb jij trouwens ook dat als je zo'n foto wat beter bekijkt, wat schuin met wat licht er op, dat je een soort vlekkerig/gekrakeld effect op de glanslaag hebt? Het viel me later pas op eigenlijk.

• Mizitras
  • Niet online
Nou, ik heb hem sinds gisteren. In het begin klonk het alsof de motor nog even moest gesmeerd worden en er veel wrijving was; klinkt nu toch al ietsje beter. (Na een 10 afdrukken).

Maar er blijven toch nog vage lijnen zitten die op 50cm nog in het oog springen.
Ik heb via Rasteruitlijning ook gezien dat mijn afdruk totaal neit lijkt op wat ik zou moeten hebben. Maar misschien dat dit een fout is van Canon zelf in hun voorbeeldfoto/raster.

Zie hier de tekening:
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/7891/42001ma.th.gif

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
Anybody ? (Denk even dat ik nog een -nu ondertussen- 5dagen geld-terug product heb hé)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Dancing_Animal
Mizitras schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:22:
Nou, ik heb hem sinds gisteren. In het begin klonk het alsof de motor nog even moest gesmeerd worden en er veel wrijving was; klinkt nu toch al ietsje beter. (Na een 10 afdrukken).

Maar er blijven toch nog vage lijnen zitten die op 50cm nog in het oog springen.
Ik heb via Rasteruitlijning ook gezien dat mijn afdruk totaal neit lijkt op wat ik zou moeten hebben. Maar misschien dat dit een fout is van Canon zelf in hun voorbeeldfoto/raster.

Zie hier de tekening:
[afbeelding]
Je probleem van het raster is me niet helemaal duidelijk, maar als er opvallende lijnen zitten lijkt het me niet goed. Horizontale lijnen van linksboven naar rechtsonder?
Strepen door donkere vlakken op foto's lijkt me niet goed, maar ik had ook rare strepen in donkere vlakken toen ik er HP fotopapier doorheen gooide. Probeer anders te ruilen voor een ander exemplaar, ik weet niet of je dan trouwens weer een volledige omruiltermijn krijgt, of dat je hem beter kan terugbrengen en weer zo\n zelfde kopen met opnieuw volledige garantie.
Neem, voor het geval ze moeilijk doen, je printjes mee om te laten zien wat er fout is. Heb ik bij MediaMarkt ook gedaan en kon 'm zo terugbrengen zonder gezeur (heb trouwens nog geen nieuwe meer gehaald, komt wel een keer).

[ Voor 22% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-11-2005 19:30 ]

• Mizitras
  • Niet online
Weet je, ik zal er een foto van nemen (wegens de afwezigheid van een scanner) en die hier plaatsen. En hopelijk lukt het me ook nog om een lijn in een foto te 'pakken te krijgen', want dat moet ook juist goed zitten met het licht.

Verwijderd

Dat het raster schuin is op de afdruk klopt wel. Dat is om te laten zien dat alle spuitgaatjes van de printkop het doen. Als het raster onderbroken is ergens, dan is er een spuitmondje verstopt en dat zie je op je afdrukken vrij duidelijk terug als een streep(je)...

• Mizitras
  • Niet online
In zwart/rode (nooit volledig zwart of een lichtrood! of ander kleuren) 'vlekt' de printer sneller. En vooral in de hoek bovenaan en op het eind onderaan in de hoek, komen de strepen heviger voor. Dat heeft te maken met het mechanisme dat ertegen sleept ofzo???
Ik vind dat die altijd (bij het opstarten) zo'n "stroef" geluid maakt, bij jullie ook?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ziet het er zo uit?

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/div/CRW_5744.jpg

Kwam bij mij doordat het papier vochtig was geworden en was gaan krullen. Printkop kwam er toen steeds tegenaan aan het begin en het eind

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 07-12-2005 10:55 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Mizitras
  • Niet online
Gizz schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:54:
Ziet het er zo uit?

[afbeelding]

Kwam bij mij doordat het papier vochtig was geworden en was gaan krullen. Printkop kwam er toen steeds tegenaan aan het begin en het eind
Nee, gelukkig is het dat niet. Wel heb ik deze vage strepen:
Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/9992/pixma010hk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/7448/pixma024hw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/1893/pixma034kl.jpg

Bij 'wit' zou er gelukkig niets mis zijn. Hetzij misschien dat het blad beschadigt is door de harde 'grijparm' van de printer:
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/8808/pixma046fp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/516/pixma050on.jpg
Dat wil je toch niet als je een A4tje randloos afprint, toch?

• Mizitras
  • Niet online
De vage strepen blijken wel minder zichtbaar te zijn als je op fotopapier afdrukt op kwaliteitssetting 2 of 1. Maar het is nu niet de bedoeling om altijd een GIF ofzo op fotopapier te gaan afprinten of semi-gloss met veel inkt eraan voor dit deze 'standaard'. Is toch niet normaal lijkt me. En dan nog, print je een groot vlak zwart af op een foto, kwaliteitssetting 2, en je kijkt van dichtbij, zie je nog altijd de 'naden' van elk spuitkopje ofzo?

Pagina: 1