Ik heb een paar maanden geleden een wireless router van Topcom (Skyracer WBR 611) gekocht, samen met een Topcom PCMCIA kaart (Skyracer PC-card 3011).
Alles heeft lange tijd goed gewerkt, maar sinds kort valt de snelheid constant naar beneden.
Wanneer ik de router via webadmin restart is de snelheid op niveau en na een dag begint de pret weer.
Via speedtest.nl heb ik direct na een restart een snelheid van ongeveer 340Kbyte/sec en
na een dag hooguit 150Kbyte/sec.
Ter info; het volgende is al geprobeerd, zonder positief resultaat:
Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft (gehad) en misschien weet hoe ik de snelheid constant kan krijgen?
Alles heeft lange tijd goed gewerkt, maar sinds kort valt de snelheid constant naar beneden.
Wanneer ik de router via webadmin restart is de snelheid op niveau en na een dag begint de pret weer.
Via speedtest.nl heb ik direct na een restart een snelheid van ongeveer 340Kbyte/sec en
na een dag hooguit 150Kbyte/sec.
Ter info; het volgende is al geprobeerd, zonder positief resultaat:
- De router resetten naar de begininstellingen
- DHCP uitschakelen en zelf IP's toekennen aan de pc's/laptops
- Bekabeling modemrouter -> wireless router vervangen
- Tx-rates handmatig op 11MBps gezet
- WEP-encryptie uitgeschakeld (later weer ingeschakeld)
- Alles wat niet nodig is op de router uitgeschakeld (SNMP, Remote admin, firewall, logbestanden)
- Softwarematig de PCMCIA-kaart opnieuw geinstalleerd
Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft (gehad) en misschien weet hoe ik de snelheid constant kan krijgen?