Splitsen scart audio signaal

Pagina: 1
Acties:

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik wil graag mijn tv geluid over mn versterker hebben maar ik heb 1 probleem, de scart uitgangen op de tv zijn bezet (video en dvd) en ook die van mijn video is bezet (draadloos video zend spul). Ik wil dus ook graag het geluid van de tv uit mijn versterker hebben maar twijfel nu tussen een splitter van de audio kabels (met schakelaar?) of zo'n extra opzet stuk dat het audio signaal uit de scart aansluiting haalt (waar ik vervolgens de bestaande stekker weer op kan aansluiten).

Gaat bij het splitsen van de scart aansluiting ook signaal verloren (zoals bij het splitsen van bijvoobeeld het geluid uit de geluidskaartvan de pc) of maakt dit niet uit met scart?Of zijn er nog andere goede oplossingen mogelijk?

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik had op m'n vorige TV wegens een tekort aan SCART kabels zo'n SCART blok als tussenstuk. Ik gebruikte 'm net als jij om audio af te tappen en dat werkte prima. Lijkt me de handigste oplossing voor je en goedkoper dan een SCART splitter :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 18-09-2005 22:52 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

inderdaad ik heb ook zo'n blokje gekocht 4 euro en 1.50 aan verzend kosten zie link

http://www.kabelsenco.nl/...=24_28_70&products_id=117

werkt gewoon goed

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Heeft je tv geen audio-uit?
Ik heb maar één scart aansluiting op mijn tv, daarop is een scart-verdeeldoos aangesloten (4x scart in met electronische selectie, 1x scart uit) maar het geluid van de tv gaat gewoon via de audio uitgang en tulpstekkertjes naar de receiver.
Er zijn overigens ook scartkabels waar de audio al gesplitst wordt: scart naar scart+tulp. Die gebruikte ik in mijn vorige opstelling toen ik een receiver had zonder digitale ingang om het dvd signaal te splitsen naar beeld (via scart naar de tv) en geluid (via tulp naar de receiver), maar die kabels werken voorzover ik weet one-way dus dat gaat in jouw situatie niet werken.

[ Voor 42% gewijzigd door Canaria op 20-09-2005 07:20 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MidnightMotion
TV heeft geen audio out (alleen in) zelfs geen koptelefoon aansluiting! (is optioneel bij dat geval van mij :) )
Denk dat het scart blok inderdaad de beste oplossing is maar weet nog steeds niet of dit signaal verlies oplevert? Signaal gaat dan ook naar de video en splitsen = verlies toch?
Heb overigens het scart blok maar besteld, goedkoop trouwens! Thanx voor de tip!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:00
MidnightMotion schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:23:
TV heeft geen audio out (alleen in) zelfs geen koptelefoon aansluiting! (is optioneel bij dat geval van mij :) )
Denk dat het scart blok inderdaad de beste oplossing is maar weet nog steeds niet of dit signaal verlies oplevert? Signaal gaat dan ook naar de video en splitsen = verlies toch?
Zolang je alleen de audio aansluit/splitst maakt dit niet zoveel uit, hoogstens zal het volume iets verminderen.
Videosignalen kan je inderdaad niet zomaar splitsen zonder dat je beeldkwaliteit achteruit gaat.

• MidnightMotion
Blok is besteld en ingepakt, zal morgen wel bezorgd worden dus ben benieuwd! Zit nu met een video die half uit de kast hangt omdat ik de kabels niet kan wisselen anders dus kan niet wachten :D

@Kabels: Mag ik raden? Die site, kabelsenco, is zeker van jou of wat? :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

MidnightMotion schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:23:
Nauwelijks. De ingangsimpedantie van apparatuur is meestal zodanig dat het met de meeste dingen niet zo erg is om ze parallel te schakelen en aan een uitgang te hangen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MidnightMotion
Exirion schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:48:
[...]

Nauwelijks. De ingangsimpedantie van apparatuur is meestal zodanig dat het met de meeste dingen niet zo erg is om ze parallel te schakelen en aan een uitgang te hangen.
Doet het inderdaad prima en nog goedkoper dan ik dacht ook! Bedankt voor de reakties!

Pagina: 1