Toon posts:

Enkele vragen ivm Real VNC

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag Real VNC gedownload voor gebruik in m'n netwerk en buiten het netwerk. Binnen het netwerk werkt alles perfect, maar buiten het netwerk weet ik niet hoe te beginnen;

Vraag 1)Welk IP-adres moet ik gebruiken om vanaf een computer buiten het netwerk, een computer binnen mijn netwerk te besturen? Ik heb al de standaardpoort “5900” opengezet.

Vraag 2) Welk IP-adres moet ik gebruiken om vanaf mijn computer binnen het netwerk, een computer buiten het netwerk te besturen?

Wie kan me helpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:32:
Heb vanmiddag Real VNC gedownload voor gebruik in m'n netwerk en buiten het netwerk. Binnen het netwerk werkt alles perfect, maar buiten het netwerk weet ik niet hoe te beginnen;

Vraag 1)Welk IP-adres moet ik gebruiken om vanaf een computer buiten het netwerk, een computer binnen mijn netwerk te besturen? Ik heb al de standaardpoort “5900” opengezet.
Je WAN IP adres..... dus het IP dat je van je provider krijgt... als die niet statisch is kan je via dynDNS een statische IP verwijzing graties aanvragen
Vraag 2) Welk IP-adres moet ik gebruiken om vanaf mijn computer binnen het netwerk, een computer buiten het netwerk te besturen?
het WAN IP adres van de andere kant... zelfde verhaal met dynDNS niet vergeten de juiste poort open te zetten.

Wie kan me helpen?[/quote]

• Keesiej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 07:59
Ik heb poort 5800 open gezet. En naar mijn id werkt het alleen voor 1 pc. want je hebt voor buitenaf maar 1 ip adres

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan natuurlijke meedere poorten aan verschillende pc's toewijzen:

12.34.56.78:5800 aan PC1
12.34.56.78:5801 aan PC2
12.34.56.78:5803 aan PC3

Etc.

Wel even de poort waarop RealVNC luisterd aanpassen :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Mja, dit is inderdaad standaard config-werk. Hierover is al ontzettend veel te vinden op dit forum.

Dit topic is gesloten.