Toon posts:

usb apparaten gaan stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij nu al 2x gebeurd. Er zijn 2 apparaten die ik continue aan de usb-poorten had aangesloten stuk zijn gegaan. 1x een externe harde schijf en 1x een sensor voor registratie van de hartslag.
Is dit toeval of is er meer bekend over dit probleem. Ik dacht zelf iets van het aan en uitschakelen van de computer geeft misschien een stroomstoot die wat gevoelige apparatuur kan beschadigen. Apparatuur die ik aansluit en afkoppel als de computer aanstaan, dus alleen als ik ze nodig ben, geven geen problemen. De computer is wel geaard.
Komt dit vaker voor, zijn er adviezen bekend over het steeds loskoppelen of toch aangesloten laten aan de usb-poort, of is het stom toeval.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Ik heb mijn muis al jaren aan de USB poort hangen.
Het apparaat is nog steeds functioneel :).

Misschien zijn jouw USB poorten stuk waardoor ze een verkeerd voltage afgeven ?
Mogelijk heb je ook een dusdanig slechte voeding dat de gehele PC een te lage +5V heeft.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat apparaten stuk gingen nadat deze een geruime tijd waren aan de USB poort.
Misschien kun je een schema van de USB poorten en de bijbehorende voltages opsporen en het na meten ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien waar je je accoord EN bekend mee verklaard hebt. Helaas ben je er blijkbaar te snel doorheengeklikt, want deze topic voldoet er niet helemaal aan.

Je houdt een interessant verhaal, maar er ontbreekt iedere vorm van specificatie. Om ook maar een begin te kunnen maken aan een antwoord zou het volgende noodzakelijk zijn:

Exacte specs van:
- moederbord (merk, model)
- voeding PC (merk, modelnr, en of het op een geaard stopcontact zit aangesloten)
- USB apparaten (merk, model, of ze een eigen externe voeding hadden of dat ze hun stroom uit de USB trokken)

En dan exacte tijden/data dat problemen ontstonden. Of het op dat moment onweerde is ook relevante informatie.

Ja, dat is veel gevraagd, maar je stelt zelf ook een niet-alledaagse vraag waarbij een eenduidig antwoord niet voor het oprapen ligt. De 5V, 500mA die een USB poort maximaal kan leveren is in ieder geval niet iets waarmee apparaten snel zouden kunnen doorbranden...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.