suse wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-03 09:46
ik heb een oud beestje op de kop getikt

een
p3 450 mzh
64 mb ram
4 gig harde schijf

en als ik linux suse erop wil installeren krijg ik de melding

Your computer doesn't have enough memory to run YaST.
To continue, activate some swap space.

druk ik op activate krijg ik een schermpje met de melding
Please enter the swap partion (eg. /dev/sda2)

hoe nu verder?

You and I have memories longer than the road ahead

Verwijderd

Voor Suse (en alle overige distro's met een X-omgeving) is 64 MB het absolute minimum (eigenlijk dus te weinig, om lekker te kunnen werken). Als het goed is krijg je tijdens de installatie ook de mogelijkheid om partities in te stellen (Heb zelf Slackware, en heb nooit met Suse gewerkt). Hier moet je ook een swappartitie instellen (2x je geheugen omvang, dus in jouw geval 128 MB).

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

SuSE heeft op z'n minst 128 MB nodig. Maar eigenlijk is 256 MB een minimum om vlot te werken met SuSE. Ik zou zeggen: neem Slackware en probeer dat. Dan kom je nog weg met 64 MB geheugen (maar alleen met een basic DE of WM).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Captain Planet
is slackware wel geschikt voor een newbie en is er niet een manier om het tog te installeren suse

Verwijderd

Als je het over de duivel hebt! Ik heb zelf ook een 450 Mhz P3, maar dan wel met 768 mb geheugen. Ik heb daar, zoals gezegd Slackware op draaien, met als grafische omgeving XFCE. Een prima combi voor een dergelijke PC.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 12:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Borromini schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:26:
SuSE heeft op z'n minst 128 MB nodig. Maar eigenlijk is 256 MB een minimum om vlot te werken met SuSE. Ik zou zeggen: neem Slackware en probeer dat. Dan kom je nog weg met 64 MB geheugen (maar alleen met een basic DE of WM).
Helaas moet ik hier tegenin gaan, SuSE werkt op 64mb ;) althans, het kan werken met 64mb, als je maar een partitie insteld, zoals in de eerste reply. Ik heb hier een p3 500 staan met 64mb geheugen en een 8 gig hdd, heb daar een aparte partitie op aangemaakt van 512mb en het draait vloeiend ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

Cyphax

Moderator LNX
fener33 schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:28:
is slackware wel geschikt voor een newbie en is er niet een manier om het tog te installeren suse
Het zal best wel te installeren zijn, maar of het straks ook een beetje fatsoenlijk draait valt te betwijfelen. Suse is niet gericht op wat oudere PC's.
Slackware kun je ook zo maken dat ie traag en log is, maar ook snel en slank. :)
Het hangt nogal af van daemons die je in de achtergrond gaat draaien (liefst zo weinig mogelijk) en welke DE (er zijn zeer snelle en toch mooie omgevingen, denk aan Xfce4, Window maker (mijn favoriet), Fluxbox...

Saved by the buoyancy of citrus

• Captain Planet
hoe lukt dat dan, wat moet ik intypen bij de melding Please enter the swap partion (eg. /dev/sda2) om te beginnen met installeren

Verwijderd

Je moet voordat je daar iets intypt eerst een swap partitie hebben aangemaakt (bijvoorbeeld dus /dev/sda2). Als je dat al wel gedaan hebt, dan kun je gewoon de locatie van die partititie invoeren en doorgaan met de install. Heb je die partitie niet gemaakt, begin de install dan even opnieuw.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fener33 schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:32:
hoe lukt dat dan, wat moet ik intypen bij de melding Please enter the swap partion (eg. /dev/sda2) om te beginnen met installeren
Dat weten wij niet, wij kennen jouw disks en hun indeling niet. Maar je moet iets van swap maken voor je verder kunt. Over wat swap inhoudt en dergelijke is genoeg te vinden, wij gaan hier niet alles voorkauwen. Mocht dit allemaal te hoog gegrepen zijn kun je misschien beter beginnen met een distributie die minder eisen stelt qua hoeveelheid geheugen, succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.