Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanvulling sollicitatiebrief vanwege afstuderen, arrogant?

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eind augustus ben ik met vlag en wimpel afgestudeerd als maatschappelijk werker :)
Intussen was ik al begonnen met solliciteren. Ik wil werken bij het algemeen maatschappelijk werk of bij een woningcorporatie (bij voorkeur woonmaatschappelijk werk) en ben druk aan het zoeken. Intussen ben ik aan het werk gekomen bij UPC, waar mijn hart niet ligt, maar het werk is best leuk en het is een inkomen.

In augustus ben ik al gaan zoeken naar een leuke baan. 16 augustus heb ik een sollicitatiebrief geschreven aan een woningcorporatie naar aanleiding van een vacature voor een baan als sociaal beheerder. In deze functie ga je in gesprek met stoute huurders vanwege problematische huurschulden of overlast. Daarnaast werk je samen met andere instanties. Super gaaf!! Vacature sluit perfect bij mijn eigenschappen aan: opleiding sluit perfect aan, ik weet veel van de materie af, onderwerp scriptie, in de vacature wordt geen auto en geen jaren lange werk ervaring geëist (een verademing). Het is voor 32-uur per week, precies wat ik wil. Het lijkt mij een fantastische baan.

Ik was nog niet afgestudeerd toen ik de brief schreef. Ik heb geschreven dat ik eind augustus verwacht af te studeren en dat ik alleen nog het eindexamengesprek moet doen en alle andere onderdelen afgerond zijn.

22 augustus kreeg ik een brief dat mijn brief is ontvangen en mee wordt genomen in de selectie. Ik heb tot op heden niets vernomen. Afgelopen donderdag maar even gebeld, volgende week gaan ze een selectie maken hoorde ik van de telefoniste, ze hebben de vacature wat langer open laten staan vanwege vakantie e.d.

We zijn t.o.v. mijn brief inmiddels meer dan een maand maand verder en in die maand is heel wat veranderd. 28 augustus heb ik een eindexamengesprek gehad, een stevig gesprek over een visie op het maatschappelijk werk en een thema. Het ging over het onderwerp van mijn scriptie: het voorkomen van huisuitzettingen vanwege schulden of overlast. Het was een glansrijk gesprek, ik haalde een 9 !

Mijn dilemma is: Zal ik de corporatie nog een kort briefje nasturen waarin ik die nieuwste ontwikkelingen vertel? Het is uiteraard van belang dat ik nu echt ben afgestudeerd, maatschappelijk werk en dienstverlening is dé opleiding die bij de functie past.
Als ik dat doe is het dan handig om ook die 9 op het eindexamengesprek te melden? -> Dit is voor deze vacature heel relevant want het onderwerp sluit exact bij de vacature aan en toont aan dat ik heel sterk in mijn schoenen sta wat betreft sociaal beheer (het zou de personeelsadviseur over de streep kunnen trekken om mij uit te nodigen ondanks het feit dat ik 1,5 uur met de trein moet reizen om er te komen), maar van de andere kant kan het onbescheiden overkomen.

Wat vinden jullie hiervan?

[ Voor 8% gewijzigd door SvMp op 18-09-2005 22:16 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:50

Nik

Gewoon doen, extra info kan nooit kwaad, en zo zien ze dat jij werkelijk interesse hebt in die baan :)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

proller schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:15:
Gewoon doen, extra info kan nooit kwaad, en zo zien ze dat jij werkelijk interesse hebt in die baan :)
100% mee eens, gewoon intresse tonen :)

www.google.nl

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
proller schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:15:
Inderdaad, er is nooit iemand gestraft omdat-ie initatief en motivatie toonde :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Ik zou het ook doen. Je kunt vriendelijk op wijzen dat de selectieprocedure zoveel tijd in beslag heeft genomen dat inmiddels je situatue veranderd (lees: verbeterd) is. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat ze die verandering dan meenemen. Bovendien speel je jezelf meer in the picture en je geeft aan dat je die baan écht wil.

• SvMp
  • Niet online
In korte tijd al een heel duidelijk gemeenschappelijk standpunt: DOEN! :)

En die 9? Noemen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Inderdaad gewoon doen.
Ik vind het totaal niet arrogant zoals je zelf in je topic titel zegt, maar vind het juist positief overkomen. Je zet je nu al in voor de baan, moet je nagaan als het echt je baan is :P

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:50

Nik

Zou je kunnen doen ja. Maar je kan ook wachten op het gesprek, en dan die 9 noemen. Ze zullen vast meer mensen uitnodigen voor een gesprek. Als je alle details al hebt verteld in je brief, dan is er weinig meer waar je in kunt uitblinken in je gesprek.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een sollicatie is net als een verkoop. Je verkoopt immers jezelf aan je mogelijk toekomstige werkgever. Zou jij als je een product te verkopen had de positieve feitjes achterhouden? Dacht het niet ;)

Gewoon even een briefje sturen dat je nog steeds zeer geïnteresseerd bent en nu bovendien je opleiding hebt afgerond met een 9 bij je eindexamengesprek. Ik zou dit soort zaken als werkgever wel willen weten :)

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:10
Ik zou inderdaad gewoon een update sturen. Op je ge-update CV kan je dan ook zonder arrogant over te komen het cijfer en het onderwerp van je scriptie vermelden lijkt me.

Ik zou persoonlijk niet tijdens het gesprek gaan roepen "ik had een negen!", maar als dat op je CV staat is dat ook niet nodig natuurlijk ;) Als ze behoefte hebben aan toelichting, dan gaat het gesprek vanzelf in die richting.

Succes ermee!

• SvMp
  • Niet online
Dit is het geworden:
Leeuwarden, 19 september 2005

Betreft: aanvulling op sollicitatiebrief vacature sociaal beheerder

Geachte heer xxxx,

16 augustus jl. heb ik gesolliciteerd op de vacature voor de functie van sociaal beheerder. Vorige week heb ik telefonisch geïnformeerd naar de verdere gang van zaken. Ik heb vernomen dat de selectie nog plaats zal gaan vinden. Sinds het moment van schrijven van mijn sollicitatiebrief heeft zich een relevante ontwikkeling voorgedaan.

In mijn brief en bijgesloten curriculum vitae heb ik reeds aangekondigd dat ik eind augustus zou afstuderen. Dit is daadwerkelijk gebeurd. Ik ben nu in bezit van het HBO-diploma Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Ik ben afgestudeerd op het onderwerp voorkoming van huisuitzettingen op grond van huurschuld of overlast. Daarbij heb ik mij niet enkel gericht op de met ontruiming bedreigde cliënt, maar bewust ook op de belangen van de verhuurders en de maatschappij. Het eindexamengesprek over mijn visie op dit onderwerp werd met het cijfer negen gewaardeerd.

Ik wil u vragen om deze brief ter aanvulling bij mijn reeds door u ontvangen sollicitatiebrief te voegen en mee te nemen in de selectieprocedure.

Met vriendelijke groet,

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als er één vorm van arrogantie gerechtvaardigd is, dan is het deze wel!

Gefeliciteerd ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15

Cis

Ik had die 9 er niet in vermeld. En je laatste alinea is ietwat opdringerig in mijn ogen (en ik mis wat enthousiasme :) ). Maar voor de rest zit de brief goed in elkaar. Succes enzo :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1