[iPod] Hoe kan je een nummer vinden in je iPod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik denk nu al enige tijd over het kopen van een iPod (een 20GB normale iPod). Het lijkt me een heel mooi/prettig apparaatje, maar waar ik maar niet achter kan komen is het volgende: kan je eerst een artiest opzoeken (dmv Music-Artist) en dat je dan de albums van die betreffende artiest te zien krijgt, waarna je er daar één of meerdere van kan kiezen om af te spelen, of nog door kan klikken om één of meer nummers te spelen? (Een beetje zoals bij een Creative Zen Touch, dus). Dit heb ik tot nu toe nog nergens kunnen vinden, en het is ook het enige wat me nu nog tegenhoudt om een iPod te gaan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:33
ik ken de ipod niet helmeaal uit me hoofd (heb um zelf niet)

maar ga er maar vanuit dat het echt de beste MP3 speler is op dit moment, dus reken er maar op dat het prima voor elkaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Wat denk je dan, dat je alleen maar complete albums af kunt spelen en geen nummers uit kunt zoeken? :{.

Natuurlijk kan dat. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Nietzman schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:13:
Wat denk je dan, dat je alleen maar complete albums af kunt spelen en geen nummers uit kunt zoeken? :{.

Natuurlijk kan dat. :).
Tja, dat denk ik niet echt, maar ik wil gewoon voor de "zekerheid" weten dat je gewoon eerst je artiest kan kiezen en dan het album erbij. Ik heb dat namelijk nog nooit gezien dat iemand dat deed, niet in het echt en ook niet op één of ander foto'tje op internet:P Ik wil mezelf gewoon een beetje behoeden ervoor dat ik 300 euro uitgeef aan iets wat niet werkt zoals ik het prettig zou vinden :P
Maxxi schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:11:
ik ken de ipod niet helmeaal uit me hoofd (heb um zelf niet)

maar ga er maar vanuit dat het echt de beste MP3 speler is op dit moment, dus reken er maar op dat het prima voor elkaar is.
Tja daar reken ik dus ook op, maar ik wil het gewoon zeker weten ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Whollabilla op 18-09-2005 22:52 . Reden: Extra quote-je erbij gezet met reply ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Gewoon Muziek-->Artiest-->Album(s)-->Nummers
(Je kan ook meteen alle albums achter elkaar zetten ofzo maar hierboven is 't handigst :) )

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo Warmerdam schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:50:
[...]

Tja, dat denk ik niet echt, maar ik wil gewoon voor de "zekerheid" weten dat je gewoon eerst je artiest kan kiezen en dan het album erbij. Ik heb dat namelijk nog nooit gezien dat iemand dat deed, niet in het echt en ook niet op één of ander foto'tje op internet:P
Twee weken geleden groots in het nieuws.

nieuws: Creative verwerft patent op bediening mp3-spelers
nieuws: Creative beschuldigt Apple van patentschending

Als je al enige tijd denkt aan het kopen van een iPod had dat je wel mogen opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een nummer kan je op veel manieren vinden.
Je kan je lijst 'nummers' af, je kan je lijst 'artiesten' af waarbij je vervolgens de 'albums' krijgt en dan een nummer kan kiezen (of 'alle' nummers van alle platen) of je kiest idd op 'album' waarbij je ook je nummer kan vinden.

Handig is dus wel om al je tags goed te hebben en je zult je muziek ook via iTunes bv op de iPod moeten zetten (dat omdat de iPod dus een soort interne database heeft waarbij dit soort zoeken makkelijker is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit kunnen erg veel spelers die hun muziek op artiest, album, genre ed sorteren, je kunt em dus met een gerust hart kopen :P
Maxxi schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:11:
Das een mening, en zegt dus ook helemaal niks ;) er bestaat geen mp3speler die echt de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

RoD schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:58:
Das een mening, en zegt dus ook helemaal niks ;) er bestaat geen mp3speler die echt de beste is.
Consumentenbond en PC-techniek waren er anders vrij duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:57:
[...]

Twee weken geleden groots in het nieuws.

nieuws: Creative verwerft patent op bediening mp3-spelers
nieuws: Creative beschuldigt Apple van patentschending

Als je al enige tijd denkt aan het kopen van een iPod had dat je wel mogen opvallen.
Hmm, die had ik nog niet gezien. Ik kijk ook niet elke dag op de frontpage om te kijken of er nog nieuw over iPods is :D...
Ecteinascidin schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:58:
Een nummer kan je op veel manieren vinden.
Je kan je lijst 'nummers' af, je kan je lijst 'artiesten' af waarbij je vervolgens de 'albums' krijgt en dan een nummer kan kiezen (of 'alle' nummers van alle platen) of je kiest idd op 'album' waarbij je ook je nummer kan vinden.

Handig is dus wel om al je tags goed te hebben en je zult je muziek ook via iTunes bv op de iPod moeten zetten (dat omdat de iPod dus een soort interne database heeft waarbij dit soort zoeken makkelijker is)
Dit bedoelde ik dus idd! Bedankt!
Ecteinascidin schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:00:
[...]

Maar de Consumentenbond en de PC-techniek geven ook alleen maar hun mening natuurlijk :P. Veel van de dingen die ze testen zijn van smaak afhankelijk, zoals uiterlijk van de speler, geluidskwaliteit, etc. Zo kan de één een iPod het mooiste vinden en daardoor de beste, terwijl een ander juist een iRiver het liefst heeft, omdat hij/zij die juist weer makkelijk te bedienen vind ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Download en installeer iTunes. Dat werkt in grote lijnen hetzelfde als je iPod, weet je gelijk of je het fijn gaat vinden of niet.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ecteinascidin schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:00:
[...]

offtopic:
En betekent dat dat het de beste mp3speler is? nee. dat is ook weer een mening.
De beste mp3speler is voor iedereen weer anders.
Iemand die waarde hecht aan .ogg support, gapless playback, video playback, enz. hoeft niet bij de iPod te kijken.
Je kunt zeggen wat je wilt over die features, maar de beste mp3speler bestaat gewoonweg niet.
Ik zou nooit een iPod kopen, het is gewoonweg niet de ideale speler voor mij.

En zoals het hierboven ook al gezegd wordt.

De test in de consumentengids vond ik trouwens erg slap, maar das weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Oxi schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:22:
Download en installeer iTunes. Dat werkt in grote lijnen hetzelfde als je iPod, weet je gelijk of je het fijn gaat vinden of niet.
iTunes vind ik wel fijn (als ik iig die balk bovenin heb aangezet waarmee je dus mijn geliefde Artiest-Album manier kan gebruiken :P : Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b385/milowarmerdam/iTunes.png)
RoD schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:31:
[...]

offtopic:
gapless playback
Oja: hoe groot is die gap waar iedereen het over heeft? Een gap van echt heel kort valt goed te accepteren voor mij (ik hou toch niet van trance/hardstyle enzo, dus ik heb ook weinig livesets), maar een gap van meer dan, zeg, 1 seconde lijkt me toch iets te veel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Milo Warmerdam schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:36:

Een gap van echt heel kort valt goed te accepteren voor mij
offtopic:
Voor jou wel ja ;) heb vandaag nog een topic in GT gezien waar iemand er juist wél heel veel waarde aan hechte, het is en blijft gewoon een mening.
Genoeg offtopic zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Milo Warmerdam schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:36:
[...]

iTunes vind ik wel fijn (als ik iig die balk bovenin heb aangezet waarmee je dus mijn geliefde Artiest-Album manier kan gebruiken :P : [afbeelding])
Perfect, zo werkt de iPod. :)

Gewoon halen, je hebt er zeker geen miskoop aan als iTunes je bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Oxi schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:56:
Gewoon halen, je hebt er zeker geen miskoop aan als iTunes je bevalt. :)
Tja, dan doen we dat maar 's :P En als ik dan nog een mix heb ofzo, mocht me muziek-smaak helemaal veranderen, dan plak ik de tracks wel lekker achter elkaar ofzo, dan heb ik gelijk geen "last" meer van de gaps. Ik vraag me trouwens nog wel 2 andere dingen af, waar ik trouwens steeds meer off-topic mee raak, maarja: hoe lang is die gap ongeveer, en komt die gap doordat de iPod-hardware het niet aankan om gapless te spelen, of komt het door de software die dat nog niet heeft geïmplementeerd? Het lijkt me allebei trouwens wel raar, want iPods bestaan als sinds 2001 ofzo...maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Milo Warmerdam schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:10:
[...]

Tja, dan doen we dat maar 's :P En als ik dan nog een mix heb ofzo, mocht me muziek-smaak helemaal veranderen, dan plak ik de tracks wel lekker achter elkaar ofzo, dan heb ik gelijk geen "last" meer van de gaps. Ik vraag me trouwens nog wel 2 andere dingen af, waar ik trouwens steeds meer off-topic mee raak, maarja: hoe lang is die gap ongeveer, en komt die gap doordat de iPod-hardware het niet aankan om gapless te spelen, of komt het door de software die dat nog niet heeft geïmplementeerd? Het lijkt me allebei trouwens wel raar, want iPods bestaan als sinds 2001 ofzo...maar ach.
Hdd's kunnen niet perfect gapless spelen geloof ik, en daarnaast ligt het ook aan de software.
Waarom het nog niet is geimplementeerd? het grootste gedeelte van de markt hecht er geen waarde aan, waarschijnlijk jij ook niet ;)
Ik denk niet dat je je aan die gap zult storen, die halve seconde dat je moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:12:
[...]

Hdd's kunnen niet perfect gapless spelen geloof ik,
waar dient cache dan voor...?
of hebben iPods dat niet aan boord? (dan zou het onding nog dieper in m'n achting dalen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Ik kan me er idd niet druk om maken, maar als-ie het wel zou kunnen, zou het gewoon een leuke bijkomstigheid zijn :P Jammer vind ik wel dat ik, als ik OGGs wil afspelen, iPodLinux (http://www.ipodlinux.org) moet installeren, wat (schijnt) niet helemaal zonder risico is op sommige iPod, waaronder de iPod met kleurenscherm, of ik zou ze om moeten zetten naar MP3/AAC/etc, maarja, daar valt allemaal wel mee te leven. Ik heb toch 99% van me collectie in MP3, en wat er OGG is luister ik sowieso weinig...
RoD schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:12:
[...]

Hdd's kunnen niet perfect gapless spelen geloof ik
Zou een iPod Nano dat dan wel kunnen (die gebruikt flash namelijk), en nee: als hij dat wel zou kunnen, zou ik niet een Nano gaan kopen, want ik wil wel wat meer ruimte hebben dan de Nano me kan geven.

[ Voor 27% gewijzigd door Whollabilla op 19-09-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Volgens mij komen de gaps omdat een iPod maar 1 mp3 tegelijk kan afspelen (en dus cachen). En heeft daarom even tijd nodig tussen nummers. iTunes zelf heeft daar geen last van omdat het voor een PC puur software-matig is en de iPod met een embedded chip zit die dat wellicht niet kan.

Ik luister dan geen mixes van een uur die in stukjes gehakt zijn, maar ik heb wel degelijk albums die nummers hebben die in elkaar 'faden' en ik stoor mij er helemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Oxi schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:36:
Volgens mij komen de gaps omdat een iPod maar 1 mp3 tegelijk kan afspelen (en dus cachen). En heeft daarom even tijd nodig tussen nummers. iTunes zelf heeft daar geen last van omdat het voor een PC puur software-matig is en de iPod met een embedded chip zit die dat wellicht niet kan.
Dat was het idd, ik weet nog wel dat ik het ergens had gelezen, maar ik wist niet meer wat nou de reden was, en waar ik het had gevonden.
Oxi schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:36:
Ik luister dan geen mixes van een uur die in stukjes gehakt zijn, maar ik heb wel degelijk albums die nummers hebben die in elkaar 'faden' en ik stoor mij er helemaal niet aan.
Tja, idd...max. 1 seconde stil en dan weer 5 minuutjes genieten:P
Pagina: 1