ik zal de titel nader verklaren. Bij het bouwen van mijn nieuwe system gebruikte ik als cpu waterblok een aquacomputer Cuplex XT. De schroeven die hierbij worden geleverd hebben een andere schroefdraad dan die in de backplate van mijn Asus A8N-SLI Deluxe moederbord. De man bij de fixet winkel was ervan overtuigd dat hij geen schroeven verkocht met de schroefdraad van de backplate, want de bijgeleverde schroeven van de plastic rand om de socket waren natuurlijk veel te kort om het blok met een veer systeem vast te draaien. In alle wanhoop heb ik toen het cpublok op de cpu met de te korte schroeven vastgedraaid, zonder veer systeem dus. Alles snel ingebouwd, pc start niet op. Als ik de p4 ontkoppel start ie wel, maar kan ie niet booten. Stop ik p4 weer terug: niets. Toen haalde ik alles weer uitelkaar en toen was me wel duidelijk waarom het niet werkte, het moederbord stond krom! Ook de mosfet cooler die ik gemonteerd had zal daarbij geholpen hebben.
In alle wanhoop heb ik toen alles losgemaakt, waterkoeling gedrained en de backplate verwijderd zodat ik het cpublok met de veren kon monteren. Toen de backplate loskwam, kwamen ook twee metalen pinnetjes mee, van de achterkant van het moederbord >_<.
Nu heb ik dus de cpu block goed gemonteerd dmv de veren, en de mosfet wat losser gemonteerd, het moederbord is weer recht, maar ik krijg nog steeds dat ding niet opgestart, met de p4 stekker erin. Zeer waarschijnlijk heb ik het moederbord gesloopt, maar misschien weten jullie of er nog iets te redden valt.
Als er niets meer te redden valt moet ik een moederbord hebben dat de volgende vereisten aan kan:
- socket 939 (amd x2 4800+)
- 2gb ddr400 dual channel geheugen
- 1x pci-x vidkaart
- 5 s-ata schijven waarvan 2 samen in raid 0
- een removable backplate, zodat ik zonder iets kapot te maken dat cpu blok kan monteren
bedankt voor het lezen
In alle wanhoop heb ik toen alles losgemaakt, waterkoeling gedrained en de backplate verwijderd zodat ik het cpublok met de veren kon monteren. Toen de backplate loskwam, kwamen ook twee metalen pinnetjes mee, van de achterkant van het moederbord >_<.
Nu heb ik dus de cpu block goed gemonteerd dmv de veren, en de mosfet wat losser gemonteerd, het moederbord is weer recht, maar ik krijg nog steeds dat ding niet opgestart, met de p4 stekker erin. Zeer waarschijnlijk heb ik het moederbord gesloopt, maar misschien weten jullie of er nog iets te redden valt.
Als er niets meer te redden valt moet ik een moederbord hebben dat de volgende vereisten aan kan:
- socket 939 (amd x2 4800+)
- 2gb ddr400 dual channel geheugen
- 1x pci-x vidkaart
- 5 s-ata schijven waarvan 2 samen in raid 0
- een removable backplate, zodat ik zonder iets kapot te maken dat cpu blok kan monteren
bedankt voor het lezen
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 21:15 . Reden: verduidelijking ]