Toon posts:

Beste mobo voor PentiumIII Slot1 op dit moment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik nog een slot 1 PentiumIII (600 Mhz). Het mobo dat ik heb is ook vrij brak (PC Chips PC100;Intel810 chipset). Nu wil ik graag een andere kast en een ander mobo aanschaffen. Welk mobo (ATX) kunnen jullie aanraden?

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Beetje oud maar wel lekker:

Abit BE6-II

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

ASUS P3BF

een goeie basis is het halve werk (8>

Alleen:           DE GROETJES

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

De Asus P3B-F is een uitstekende keus. Rock stable zonder rare grappen. Who needs AGP 4x??

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor de reacties :)
Ik heb eens even wat specs bekeken en 't ziet er allemaal erg fraai uit bij die ASUS P3B-F. Een ding viel me wel op
[quote]
2 x UltraDMA/33 Bus Master IDE Ports (Up to 4 IDE Devices). Support UltraDMA/33 : 33MB/Sec (Max)
[\quote]

Is dat niet een beetje langzaam?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik moet het nog zien, een 'normale' IDE schijf, die daadwerkelijk 33 Mb/s haalt. Ik grab video's met een Maxtor 36 Gb schijfie 5400 RPM. Haalt geloof ik 14 Mb/s, meer dan zat...

Verwijderd

Kijk ook ff naar de ASUS P3V4X

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BE6-II heeft ATA66 ondersteuning en laatste BIOS heeft ook Coppermine 100MHz en 133MHz ondersteuning.

Asus CUSL2-C is een aanrader, deze heeft officiele 133 FSB ondersteuning (dus AGP 1/2 divider) dan kan je nog eventueel naar P3 van type EB upgraden (of van type E overklokken naar 133 FSB).

specs

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Snelle zooi, maar er gaat slechts een Slot 1 P3 600 in. Zoek maar gewoon naar een BX bordje tweedehands...

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
ik heb ook P3 600... loopt fokking stabiel op FastFame 9VAAV, www.fastfame.com.tw en je der zitten een Socket 370 en Slot 1 op dus je kunt altijd uograden :)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 12:53
Ik ben zeer tevreden met mijn PIII 600 op een MSI BX-Master mobo :9:9:9

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• smvs
  • Niet online
Asus CUSL2-C is een aanrader
is zeker een aanrader, maar niet voor een slot 1 processor... (ik vind trouwens wel dat er op de cusl2 erg veel jumpers zitten, naar mijn mening kun je er net ff teveel ongein op instellen. het is verre van no nonsense in ieder geval. je moet echt de manual gaan lezen voor je weet hoe je dat instelt...)
enfin, voor slot 1 heeft supermicro nog het 1 en ander. www.supermicro.com

niet voor overclocken, dat zeg ik er ff bij, maar wel gewoon heel erg goed.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Als ik nu een Slot1 bord zou moeten kopen zou ik het Abit SH6 bord kopen, het enige i815E Slot1 bord ter wereld volgens mij :7 ...

PC Specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Heb uitstekende ervaringen met een Asus P3B-F, maar als je een ABIT SH6 kan krijgen vooral doen. Alleen weet ik niet waar je de SH6 kunt krijgen (heb er zelfs een topic over gepost, maar geen reacties:'( ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

De Abit/Asus (weet niet zeker) VT6X4 is ook een erg lekker mobo . Zeeeeeeer goed voor de OC

Verwijderd

Ik heb ook een p3Bf en daar ben ik heel erg tevreden over. Veel pci slots, goed ingedeeld en genoeg ruimte voor mijn GlobalWin Vos 32. Ik heb trouwens een udma 66 controller erop zitten. Het bordje ondersteunt volgens mij tot 800mhz. Het is natuurlijk wel BX, 815 heeft natuurlijk meer mogelijkheden.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50
Abit BE6-II

Ik heb dezelfde cpu trouwens...

dit bordje is zeeeer stabiel bij mij

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Officieel tot 800 Mhz, de P3B-F. De boys van C't prikken er moeiteloos een 1.13 Gh in....

• bonceng
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 17:21 schreef smvs het volgende:

[..]
is zeker een aanrader, maar niet voor een slot 1 processor... (ik vind trouwens wel dat er op de cusl2 erg veel jumpers zitten, naar mijn mening kun je er net ff teveel ongein op instellen. het is verre van no nonsense in ieder geval. je moet echt de manual gaan lezen voor je weet hoe je dat instelt...)
enfin, voor slot 1 heeft supermicro nog het 1 en ander. www.supermicro.com

niet voor overclocken, dat zeg ik er ff bij, maar wel gewoon heel erg goed.
oeps...yep je hebt gelijk...tis me ontschoten.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 18:58 schreef abbadon het volgende:
Heb uitstekende ervaringen met een Asus P3B-F, maar als je een ABIT SH6 kan krijgen vooral doen. Alleen weet ik niet waar je de SH6 kunt krijgen (heb er zelfs een topic over gepost, maar geen reacties:'( ).
Ik heb een link gevonden van een zaak in Nederland waar je de SH6 kunt krijgen :)

http://194.235.209.22/hardware/frame.asp?group=0&group2=2&mode=0

Prijs valt ook wel mee dacht ik. Fl 384,-
Pagina: 1