Speedlinq 's avonds traaaaag

Pagina: 1
Acties:

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Ik zit al 2 weken met dit probleem. Ik heb speedlinq 3072/1024 abo. Tot nu toe alles altijd goed. Ik haalde makkelijk en constant 350 kb/s bij alles wat ik downloade. Op speedlinq zo vaak getest en altijd 350 kb/s.
Laatste 2 weken is het dus niet meer zo. Zodra de avond valt, rond een uur of 19.00 haal ik de helft niet eens. En in de weekenden is het helemaal erg, ik haal bijvoorbeeld vandaag de gehele dag niet meer dan 100 kb/s. Nu doe ik de test en haal ik 65 kb/s. Ik word hier echt een beetje gestoord van.
In de ochtend en middag haal ik wel de normale snelheden.

Ik betaal wel 35 euro per maand voor een 3072 verbinding maar dat haal ik verreweg nooit. Waar moet ik dit zoeken???
Ik heb ze al gebeld, maar van die helpdesk word je niet veel wijzer. Ze zeggen haal de splitter er tussen uit en probeer dan. Maar dat heb ik al gedaan. En dan weten ze het verder niet.

Wat moet ik hier aan doen? Ik heb kabels gecheckt, firmware van modem vernieuwd. Maar niets helpt.

Wat moet ik doen? Kan ik ze afzeggen? Ik zit al bij ze vanaf Maart ofzo. Moet ik overstappen op een ander abo? Misschien dat het dan ook verholpen wordt? En weet iemand hier de oorzaak van mijn probleem.

Signature

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb wel eens last gehad van andere kabels die ik te dicht langs mijn utp kabel had gelegd. Toen ik ze van elkaar haalde, was de snelheid weer goed. Maar eerlijk gezegd zou ik na je controles eerder zeggen dat het probleem bij Speedlinq ligt...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

wit gebeurd er als je een pingetje mee laat lopen?

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Fairy schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:10:
wit gebeurd er als je een pingetje mee laat lopen?
Resultaat van speedtest.nl van 1 min geleden.

Download: 107 kb/s
Upload: 64 kb/s
Connecties: 542 conn/min
Ping: 15 ms
kopjethee schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:06:
Ik heb wel eens last gehad van andere kabels die ik te dicht langs mijn utp kabel had gelegd. Toen ik ze van elkaar haalde, was de snelheid weer goed. Maar eerlijk gezegd zou ik na je controles eerder zeggen dat het probleem bij Speedlinq ligt...
Ik heb mijn laptop direct na de modem aangesloten, met een vrij korte utp kabel. Dus echt vrij direct na de modem en de snelheid is nog dezelfde. Ik heb splitter er tussenuit gehaald en nog dezelfde.

[ Voor 50% gewijzigd door BMW_M3 op 18-09-2005 21:26 ]

Signature

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Dan zullen ze toch een lijndoormeting aan moeten vragen bij de netwerkprovider (zal wel BBNED of BabxyXL zijn). Die kunnen uiteindelijk kortsluiten of het eventueel aan de buitenlijn zou kunnen liggen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als het dagdelen wel normaal is en andere dagdelen niet kan het bijna niet aan je bekabeling liggen. Of je hebt een storingsbron die naast je kabels (of in de buurt) die je dan inschakeld op dat moment bijvoorbeeld.

En als het toevallig ook nog eens op de drukke piektijden als avond uren valt is het eerder aannemelijk dat het bij de ISP ligt, zeker als meerdere mensen dit zelfde fenomeen ervaren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
bjck schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:18:
Als het dagdelen wel normaal is en andere dagdelen niet kan het bijna niet aan je bekabeling liggen. Of je hebt een storingsbron die naast je kabels (of in de buurt) die je dan inschakeld op dat moment bijvoorbeeld.

En als het toevallig ook nog eens op de drukke piektijden als avond uren valt is het eerder aannemelijk dat het bij de ISP ligt, zeker als meerdere mensen dit zelfde fenomeen ervaren.
Het is op werkdagen overdag heel normaal, maar savonds na een uur of 7 en in het weekend ook overdag begint het hele gedoe. Het lijkt er net op of er op dat tijdstip iemand mijn lijn voor een deel gebruikt.

Signature

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04-2025
heb je toevallig een draadloos netwerk?

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
jazz schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:37:
heb je toevallig een draadloos netwerk?
Mijn laptop is draadloos in verbinding met mijn router (sitecom wl-517). Mijn PC is met de kabel verbonden aan de router. Zou het aan de router liggen? Maar dat verklaart dan niet de tijdstippen, want soms is de snelheid wel gewoon normaal zoals gezegd.

Edit- Ook als ik de router er tussenuit haal en direct een IP van de modem krijg blijft het probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door BMW_M3 op 18-09-2005 22:53 ]

Signature

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Kan ik nu eerder van ze af ofzo, omdat ze hun snelheden niet halen? Dan stap ik zsm over naar een andere provider.

Signature

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
BMW_M3 schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:41:
[...]

Mijn laptop is draadloos in verbinding met mijn router (sitecom wl-517). Mijn PC is met de kabel verbonden aan de router. Zou het aan de router liggen? Maar dat verklaart dan niet de tijdstippen, want soms is de snelheid wel gewoon normaal zoals gezegd.

Edit- Ook als ik de router er tussenuit haal en direct een IP van de modem krijg blijft het probleem.
Heb je je draadloos netwerk dan wel beveiligd? Anders zitten de buren misschien mee te downloaden, maar goed ik weet zeker dat het daar niet in zit hoor.

Die tijden die jij noemt zijn er gewoon meer mensen op de centrale bezig (omdat de meeste mensen tussen 8 en 5 uur werken, en in het weekend overadag veel meer zitten te internetten dan door de weeks overdag), het is dus gewoon spitsuur en de capaciteit van speedlinq is gewoon niet groot genoeg om ten alle tijden snel internet te kunnen garanderen. Je moet dát gewoon telefonisch naar ze ventileren, mochten ze dit ontkennen kan je altijd gaan dreigen met consumentenbond etc.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Race Eend schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:02:
[...]

Heb je je draadloos netwerk dan wel beveiligd? Anders zitten de buren misschien mee te downloaden, maar goed ik weet zeker dat het daar niet in zit hoor.

Die tijden die jij noemt zijn er gewoon meer mensen op de centrale bezig (omdat de meeste mensen tussen 8 en 5 uur werken, en in het weekend overadag veel meer zitten te internetten dan door de weeks overdag), het is dus gewoon spitsuur en de capaciteit van speedlinq is gewoon niet groot genoeg om ten alle tijden snel internet te kunnen garanderen. Je moet dát gewoon telefonisch naar ze ventileren, mochten ze dit ontkennen kan je altijd gaan dreigen met consumentenbond etc.
Het loopt toch via BBNed? Of BabyXL?

Goedkoop bellen via VoIP

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
MensionXL schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:17:
[...]

Het loopt toch via BBNed? Of BabyXL?
Ja, dat klopt, dus dan moet BBNed of BabyXL meer bandbreedte bij kpn inkopen voor die wijk ;)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Je modem blijft wel op die 3072 trainen? Heel soms komt het voor dat iemand zijn modem/pc aanzet rond 19 uur en gaat internetten en dat de koperlijnen storen.

Dit is echt een uitzondering, maar wel mogelijk. (probleem zit dan in verdeelkast of centrale)

Jammer dat speedtest.nl niet verbannen is, sinds de intrede van breedband is deze site zo slecht met metingen. Probeer anders eens http://pcdb.bbned.nl.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

slaay schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:13:

Jammer dat speedtest.nl niet verbannen is, sinds de intrede van breedband is deze site zo slecht met metingen. Probeer anders eens http://pcdb.bbned.nl.
Idd, probeer eens de 100MB.bin, dat geeft een betrouwbaarder resultaat.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

probeer eens op het moment dat je verbinding traag is, de router uit te schakelen en de pc direct aan je modem te hangen, kijken of je dan wel goede verbinding hebt. als het dan wel goed werkt dan is er iemand structureel aan het meesurfen op je wireless...
Pagina: 1