Geforce 3 Ti500 -> nieuwe drivers gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 17:48
Hallo,

Ik heb een Geforce 3 Ti500 welke voor mij perfect werkt. Ik heb hem oc'ed en hij loopt perfect en draait alles wat ik wil. Nu vraag ik mij af welke drivers ik het beste kan gebruiken.

Zijn drivers uit de tijd van die kaart (versie 2x.xx, 4x.xx) nu sneller dan de drivers tegenwoordig? Dus zoals de 7x.xx en 8x.xx serie?

Ik wil best het een en ander proberen, maar een beetje de goede kant op gestuurd worden kan me een hoop tijd schelen.

:)

Verwijderd

Het kenmerk van die 'unified driver architecture' is natuurlijk dat je maar een driver nodig hebt voor alle kaarten, van de Riva TNT tot aan de Geforce 7800. Maar op een gegeven moment stopt de ontwikkeling voor een bepaalde chip. Het heeft dus geen enkele zin om een 7x.xx driver te installeren op een oudere kaart, daar wordt hij niets sneller van. Andersom echter, er zijn mensen die beweren dat de oudere drivers (uit dat 'tijdperk') sneller en stabieler werken met de kaart waar ze 'bijhoren'. Ik heb er nooit bewijs voor gevonden, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk - hoewel je in beginsel niet moet gaan klooien met drivers of je kaart als het boeltje goed en naar tevredenheid werkt. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Naar mijn idee zijn nieuwe drivers wel weer beter geoptimaliseerd voor nieuwe spellen. Ik zou dus in eerste instantie gewoon de nieuwste driver installeren. Mocht dat niet goed lopen dan kun je altijd nog een oudere driver proberen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:35:
Het kenmerk van die 'unified driver architecture' is natuurlijk dat je maar een driver nodig hebt voor alle kaarten, van de Riva TNT tot aan de Geforce 7800. Maar op een gegeven moment stopt de ontwikkeling voor een bepaalde chip. Het heeft dus geen enkele zin om een 7x.xx driver te installeren op een oudere kaart, daar wordt hij niets sneller van. Andersom echter, er zijn mensen die beweren dat de oudere drivers (uit dat 'tijdperk') sneller en stabieler werken met de kaart waar ze 'bijhoren'. Ik heb er nooit bewijs voor gevonden, maar je kunt het altijd proberen natuurlijk - hoewel je in beginsel niet moet gaan klooien met drivers of je kaart als het boeltje goed en naar tevredenheid werkt. :)
De Riva TNT2 wordt in driver 66.93 nog ondersteunt. In nieuwere drivers is de support weggevallen. Langzamerhand zullen oudere kaarten dus niet meer worden opgenomen in de drivers.

Gelukkig heeft nVidia nog een archief met de oudere drivers :)
Windows XP/2000 Driver Archive
Windows 95/98/Me Driver Archive

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:59

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Wat ik destijds merkte was dat mijn geforce 4 ti 4600 het beste werkte met 40.41 drivers. Als ik de nieuwste installeerde (de gf 5 serie was toen state of the art) werd het altijd minder qua prestaties.

Mijn mening is dan ook dat je het beste bij de drivers kunt blijven uit het "tijdperk" van je kaart.

www.google.nl