Remy schreef op maandag 19 september 2005 @ 08:35:Nou dank je wel, ik heb er nog zo m'n best op gedaan, boehoe snif!

Het zijn gewoon 2 van m'n recente shots die ik heb uitgekozen om een bepaalde draai aan te geven: kijken of die draai werkt voor mezelf en voor anderen

Blijft mij nog steeds niet duidelijk wat jij wél zo bijzonder aan die 2 opnames vindt.
Kun je dat uitleggen?
Vooral met die derde erbij, lijkt t alsof je bij 2 & 3 wil aangeven dat je de platen overall bewogen/onscherp kunt laten krijgen. Als dat je doel is als "persoonlijke stijl" is er nog iets over te zeggen. Maar dat is dan een persoonlijke "stijl" die uitleg behoeft.
Foto's horen voor zichzelf te spreken.
Om je gallery/expositie te voorzien van een lap tekst met uitleg over hoe iemand jouw stijl moet interpreteren, lijkt mij geenszins benijdenswaardig, noch je streven.
Die opmerking slaat nergens op

Die eigen stijl was ik al vanaf foto 1 mee bezig, maar wel in m'n onderbewust zijn. Nu wil ik die gewoon meer aandacht geven, simpelweg. Het is niet zo dat ik die eigen stijl MOET ontwikkelen: ik vind zelf gewoon dat die wel es wat aandacht verdient, daardoor krijgen de foto's meer de aandacht die ze verdienen: zowel voor/tijdens/na het fotograferen.
Je bedoelt natuurlijk dat ik je zin niet op die manier had mogen opvatten
Je eigen tekst impliceert dat namelijk, dus slaat het wél degelijk ergens op. Misschien moet je naast het posten van je foto's ook wat nauwkeuriger met je tekst omgaan, zodat mensen er daadwerkelijk uit halen wat jij wil dat ze er uit halen.
Dat scheelt je wat onnodige (knullige) verdedigingsacties
Ik heb er zelfs je website op nageslagen of ik nog meer foto's van jouw hand kon vinden die een vergelijkbare "stijl" hadden. Ik heb ze niet gevonden. Er staan overigens wel wat leuke platen op

[...]
Goed gezien, dat was ook niet de bedoeling: het resultaat moet je ook gewoon per foto beoordelen. Vandaar dat ik ook maar 2 foto's heb gepost: als 1 of 2 foto's al niet te beoordelen zijn op simpelweg wat je ervan vindt, dan schieten 6 of 10 of 20 foto's ook niet op

[...]
Play, gewoon naar de foto's kijken is genoeg hoor?

Die stijl varieert natuurlijk per foto: per onderwerp/compo krijgen de pics een andere draai. Maar die draai wil ik wel een beetje 'eigen' maken als het ware: een kenmerkend iets of weet ik hoe je het wil noemen, herkenbaarheid

Ik zie nog steeds niet wat je bedoelt met "andere draai", en dan vooral niet met wat er speciaal aan is.
Ik denk niet dat dat ligt aan t digitale poetswerk, noch aan mijn beoordelingsvermogen of inbeeldingsvermogen.
Je zegt nu zelf weer dat je stijl varieert, maar je wil toch "een persoonlijke stijl" creëren?
Met een andere foto had ik een beetje hetzelfde gedaan als foto 2 in de startpost
Okee, dat heb ik dus wel gezien, dat de poetsactie in foto 2 & 3 een gelijkwaardig resultaat behoren te boeken.
Maar wat wil je zeggen met die foto's?
Waarom wil je dat ze anderen aanspreken? En welk aspect wil je dan dat die 'aansprekendheid' veroorzaakt?
Ik bedoel dit geenzins om je af te kraken, maar er blijven te veel open/onbeantwoorde vragen.
De vragen zijn doelgericht, opdat ik ze een volgende maal niet meer hoef te stellen.

Op t eerste gezicht zou ik - als ik dergelijk geëxposeerd werk zou zien - er zo langs lopen. Niet echt boeiend. De bewerking lijkt in mijn ogen niets extra's, niets speciaals/bijzonders op te leveren. Bij foto 2 & 3 vind ik de bewerking zelfs storend, en bij 1 heb ik het idee dat er iets niet 'natuurlijks' mee is gedaan. Waarschijnlijk is de originele plaat mooier dan de bewerkte versie.
Maar t feit dat je om reacties vraagt, laat me dan toch even stil staan bij je platen.
Jammer dat er zoveel open blijft.
[...]
Nee, het is niet de bedoeling om al mijn foto's zo te doen idd

Waar het me om gaat is of de foto's 'werken' voor de mensen die ertegenaan kijken. Is het niks, dan moet het overnieuw: is het wel wat, dan ben ik op de goede weg. Niets meer dan dat
Voor de rest iedereen bedankt voor het commentaar, hier kan ik wat mee

Off...
Ben benieuwd wat je ermee gaat doen... van voorgaand commentaar bij andere topics van je heb ik daar nog weinig gemerkt. En dan heb ik t niet alleen over mijn eigen commentaar, maar ook dat van anderen. Het boeit mij persoonlijk niet of je iets met mijn commentaar doet, of met dat van anderen. Maar je vraagt zo specifiek om commentaar, dat je de indruk geeft dat je er wel degelijk iets mee wil, dat je jezelf wilt verbeteren.
En als je er dan om vraagt, moet je er - vind ik - wel iets mee doen.
Nieuwsgierig dus