[testcase] Nieuwe stijl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Aangezien ik alweer ruim een half jaar serieus bezig ben met fotografie, wordt het ook tijd om een eigen stijl te ontwikkelen. Niet alleen in het fotograferen zelf (daar wordt ook hard aan gewerkt ;) ) maar ook in de nabewerking/presentatie.

Hieronder 2 pics waarvan ik benieuwd ben, wat men ervan vindt :) Beide geschoten met de D70 overigens.

1
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/DSC_0230s.jpg

(Nikkor 85mm 1.8D)

2
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/DSC_0191s.jpg

(Sigma 18-125 DC)

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 18-09-2005 19:44 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De eerste vind ik niet echt mooi ; ik vind dat er, klinkt waarschijnlijk raar, te veel nadruk ligt op het zwart/wit gebeuren. Daarnaast vind ik dat het slot aan het voorwiel de aandacht te veel naar zich toe trekt.
De tweede vind ik erg mooi; het ziet er abstract uit, maar toch reëel en dat vind ik mooi!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Die tweede is IMO echt de mooiste van de twee, die eerste is ook aardig alleen jammer dat het Harley merkteken er net niet helemaal op staat.

De tweede is precies waar ik van hou, erg veel sfeer :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bij de eerste vind ik de duotone niet helemaal goed gekozen je had er nog iets van blauw of groen doorheen moeten doen om het chrome er beter uit te laten komen..

De tweede vind ik zoals al eerder gezegd te veel zwart ingekleurd aandoen.

Kun je misschien van de eerste het origineel online zetten wil wel graag bewerken.

[ Voor 16% gewijzigd door Micha op 18-09-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind juist foto 1 erg mooi gelukt en foto 2 wat minder. Ik moet wel zeggen dat het idd jammer is dat het Harley logo half buiten je frame valt, maar verder is de crop mooi strak en de kleurstelling vind ik ook wel bij het "technische" passen wat je op de foto ziet. Overigens had ik dat slot aan het wiel niet eens gezien in eerste instantie, zoals ik al zei: zoveel mensen...

Foto 2 vind ik wat minder bijzonder, er zit wel een zekere sfeer in, maar ik denk dat je dat beter uit moet werken. Hij komt op mij nu een beetje over als een mislukte belichting.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Grrrrrene, die tweede doet het hem nét niet. Maar qua kleurstelling vind ik de eerste echt mooi ogen. Compositie zal ik nu even buiten beschouwing laten, dat is al aangestipt. Probleem met zo'n stijl is dat _lang_ niet alle foto's zich ervoor lenen. Je kan ook per soort foto meer een stijl ontwikkelen :)

Maar dit is toch echt een smaakkwestie, ik denk dat je moet doen wat jóu goeddunkt. De een zal het niet mooi vinden de ander wel, waarmee je je onderscheid is je eigen stijl :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Foto 1 vind ik wel mooi. Hoog contrast, een "harde" foto van een "stevig" object. Jammer van het logo, crop dat er helemaal uit of zet het er helemaal op. Lekker grauw "hier moet iets gedaan worden" sfeertje.

Foto 2 vind ik mislukt. Eerste indruk : ik zie niks? Tweede indruk : het is zo donker dat dat wel de bedoeling zal zijn. Het doet me totaal niks, het zou misschien helpen als het "object" anders gepositioneerd was. Waar het kind dan wel moet staan weet ik echter niet. Als je "het weggecijferde kind" wil voorstellen zou ik dat doen met meerdere kinderen op de foto die spelen, en één kind donkerder maken, bij voorkeur door de schaduw van een object die erop valt (en die verergeren met photoshop) zodat het realistisch blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 18-09-2005 20:16 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Foto 2 vind ik opzich mooi qua scherpediepte, alleen had ik het denk ik mooier gevonden als het kind niet zwart was. Of als de compositie wat anders was dat zijn/haar schaduw er ook helemaal op zou komen.

Foto 1 vind ik mooi, alleen zoals meerderen al zeiden jammer dat het hd logo er niet helemaal op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:13
Ik vind die eerste ook leuker dan de tweede :) Waarom? Omdat hij me gewoon meer aanspreekt, simpel. (dat 't embleem er iets beter op zou kunnen ben ik 't mee eens maar dat doet er verder niks aan af aan hoe de totale plaat in eerste instantie op me overkomt)

Wat 'stijl' betreft, ga daar niet te dwangmatig mee om want imo ontstaat zoiets na langere tijd als een natuurlijk proces. Ik kan me ook niet voorstellen dat je het gros van je foto's als bovenstaande voorbeelden gaat bewerken, dus dit zegt volgens mij niet echt veel over je stijl :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
Foto 2 lijkt me mooier als de schaduw er ook op zou staan.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu worden de individuele foto's beoordeeld, maar je zoekt meer naar een reflectie van je stijl toch?

Vertel dan eens welke keuzes je hebt gemaakt voor het naar buiten brengen van jouw stijl. Beide originelen kennen wij niet, misschien kun je wat verschillende nabewerkingen laten zien en aan de hand daarvan jouw "stijl" voor ons wat duidelijker te visualiseren.

Zo vind ik het behoorlijk moeilijk om wat zinnigs te zeggen over de Remy stijl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
Daarnaast, waarom niet meer plaatjes, dan kun je echt de 'stijl' ervan zien...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vind deze 2 plaatjes trouwens ook neit een samenhangende stijl hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ik vind van de eerste foto het contrast tussen de motor en de achtergrond erg mooi (het rechterstukje zeg maar) maar de foto an sich voelt incompleet. De tweede is erg leuk, beetje vaag met die haartjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:42:
Aangezien ik alweer ruim een half jaar serieus bezig ben met fotografie, wordt het ook tijd om een eigen stijl te ontwikkelen. Niet alleen in het fotograferen zelf (daar wordt ook hard aan gewerkt ;) ) maar ook in de nabewerking/presentatie.

Hieronder 2 pics waarvan ik benieuwd ben, wat men ervan vindt :) Beide geschoten met de D70 overigens.

1 (Nikkor 85mm 1.8D)

2 (Sigma 18-125 DC)
Tsja... "eigen stijl" is toch echt iets wat in meer van je platen weerspiegelt. Beide opnames zijn leuke plaatjes waar je onderling over kunt twisten of t mooi, of niet mooi is...
Ik vind ze beide onaantrekkelijk, maar dat is mijn persoonlijke mening. In mijn ogen zijn t kiekjes die een ieder had kunnen schieten. Niets bijzonders dus, dus zeker niet iets waar je je 'persoonlijke stijl' aan wilt verbinden.

Om nu te zeggen dat beide opnames in jouw stijl vallen, kan ik geen oordeel vellen. Heb eigenlijk nog geen enkele plaat gezien van jouw hand hier op dit forum waaruit duidelijk blijkt dat jij je die "stijl" eigen gemaakt hebt.

Het lijkt er mijns inziens meer op dat je TE hard op zoek bent.

Zeker om je intro ff te quoten:
Je bent pas een half jaar "serieus" met fotografie bezig, en nu vind je dat je maar ff een "eigen stijl" MOET ontwikkelen.

Sorry, maar het lijkt er op dat er wat schroefjes los zitten.

Een eigen stijl "moet" je niet ontwikkelen. Dat gebeurt je!
En eigenlijk gebeurt je dat in de loop van vele jaren... en zeker niet na een half jaartje.

Advies: timmer iets minder hard aan de weg, en ga gewoon lekker fotograferen.
Die eigen stijl komt vanzelf! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Niets bijzonders dus, dus zeker niet iets waar je je 'persoonlijke stijl' aan wilt verbinden.
Nou dank je wel, ik heb er nog zo m'n best op gedaan, boehoe snif! :P Het zijn gewoon 2 van m'n recente shots die ik heb uitgekozen om een bepaalde draai aan te geven: kijken of die draai werkt voor mezelf en voor anderen :)
Je bent pas een half jaar "serieus" met fotografie bezig, en nu vind je dat je maar ff een "eigen stijl" MOET ontwikkelen.

Sorry, maar het lijkt er op dat er wat schroefjes los zitten.
Die opmerking slaat nergens op :) Die eigen stijl was ik al vanaf foto 1 mee bezig, maar wel in m'n onderbewust zijn. Nu wil ik die gewoon meer aandacht geven, simpelweg. Het is niet zo dat ik die eigen stijl MOET ontwikkelen: ik vind zelf gewoon dat die wel es wat aandacht verdient, daardoor krijgen de foto's meer de aandacht die ze verdienen: zowel voor/tijdens/na het fotograferen.

Levo: tnx voor het commentaar :)
MicDis schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:38:
Vind deze 2 plaatjes trouwens ook neit een samenhangende stijl hebben.
Goed gezien, dat was ook niet de bedoeling: het resultaat moet je ook gewoon per foto beoordelen. Vandaar dat ik ook maar 2 foto's heb gepost: als 1 of 2 foto's al niet te beoordelen zijn op simpelweg wat je ervan vindt, dan schieten 6 of 10 of 20 foto's ook niet op ;)
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:34:
Nu worden de individuele foto's beoordeeld, maar je zoekt meer naar een reflectie van je stijl toch?

Vertel dan eens welke keuzes je hebt gemaakt voor het naar buiten brengen van jouw stijl. Beide originelen kennen wij niet, misschien kun je wat verschillende nabewerkingen laten zien en aan de hand daarvan jouw "stijl" voor ons wat duidelijker te visualiseren.

Zo vind ik het behoorlijk moeilijk om wat zinnigs te zeggen over de Remy stijl. :)
Play, gewoon naar de foto's kijken is genoeg hoor? ;) Die stijl varieert natuurlijk per foto: per onderwerp/compo krijgen de pics een andere draai. Maar die draai wil ik wel een beetje 'eigen' maken als het ware: een kenmerkend iets of weet ik hoe je het wil noemen, herkenbaarheid :)

Met een andere foto had ik een beetje hetzelfde gedaan als foto 2 in de startpost:

Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/usaday/tmb/DSC_9026.jpg
Abbadon schreef: Ik kan me ook niet voorstellen dat je het gros van je foto's als bovenstaande voorbeelden gaat bewerken, dus dit zegt volgens mij niet echt veel over je stijl :)
Nee, het is niet de bedoeling om al mijn foto's zo te doen idd ;) Waar het me om gaat is of de foto's 'werken' voor de mensen die ertegenaan kijken. Is het niks, dan moet het overnieuw: is het wel wat, dan ben ik op de goede weg. Niets meer dan dat :)

Voor de rest iedereen bedankt voor het commentaar, hier kan ik wat mee :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op maandag 19 september 2005 @ 08:35:Nou dank je wel, ik heb er nog zo m'n best op gedaan, boehoe snif! :P Het zijn gewoon 2 van m'n recente shots die ik heb uitgekozen om een bepaalde draai aan te geven: kijken of die draai werkt voor mezelf en voor anderen :)
Blijft mij nog steeds niet duidelijk wat jij wél zo bijzonder aan die 2 opnames vindt.
Kun je dat uitleggen?

Vooral met die derde erbij, lijkt t alsof je bij 2 & 3 wil aangeven dat je de platen overall bewogen/onscherp kunt laten krijgen. Als dat je doel is als "persoonlijke stijl" is er nog iets over te zeggen. Maar dat is dan een persoonlijke "stijl" die uitleg behoeft.
Foto's horen voor zichzelf te spreken.
Om je gallery/expositie te voorzien van een lap tekst met uitleg over hoe iemand jouw stijl moet interpreteren, lijkt mij geenszins benijdenswaardig, noch je streven.
Die opmerking slaat nergens op :) Die eigen stijl was ik al vanaf foto 1 mee bezig, maar wel in m'n onderbewust zijn. Nu wil ik die gewoon meer aandacht geven, simpelweg. Het is niet zo dat ik die eigen stijl MOET ontwikkelen: ik vind zelf gewoon dat die wel es wat aandacht verdient, daardoor krijgen de foto's meer de aandacht die ze verdienen: zowel voor/tijdens/na het fotograferen.
Je bedoelt natuurlijk dat ik je zin niet op die manier had mogen opvatten :9

Je eigen tekst impliceert dat namelijk, dus slaat het wél degelijk ergens op. Misschien moet je naast het posten van je foto's ook wat nauwkeuriger met je tekst omgaan, zodat mensen er daadwerkelijk uit halen wat jij wil dat ze er uit halen. ;)

Dat scheelt je wat onnodige (knullige) verdedigingsacties :p

Ik heb er zelfs je website op nageslagen of ik nog meer foto's van jouw hand kon vinden die een vergelijkbare "stijl" hadden. Ik heb ze niet gevonden. Er staan overigens wel wat leuke platen op ;)
[...]
Goed gezien, dat was ook niet de bedoeling: het resultaat moet je ook gewoon per foto beoordelen. Vandaar dat ik ook maar 2 foto's heb gepost: als 1 of 2 foto's al niet te beoordelen zijn op simpelweg wat je ervan vindt, dan schieten 6 of 10 of 20 foto's ook niet op ;)
[...]
Play, gewoon naar de foto's kijken is genoeg hoor? ;) Die stijl varieert natuurlijk per foto: per onderwerp/compo krijgen de pics een andere draai. Maar die draai wil ik wel een beetje 'eigen' maken als het ware: een kenmerkend iets of weet ik hoe je het wil noemen, herkenbaarheid :)
Ik zie nog steeds niet wat je bedoelt met "andere draai", en dan vooral niet met wat er speciaal aan is.

Ik denk niet dat dat ligt aan t digitale poetswerk, noch aan mijn beoordelingsvermogen of inbeeldingsvermogen.
Je zegt nu zelf weer dat je stijl varieert, maar je wil toch "een persoonlijke stijl" creëren?
Met een andere foto had ik een beetje hetzelfde gedaan als foto 2 in de startpost
Okee, dat heb ik dus wel gezien, dat de poetsactie in foto 2 & 3 een gelijkwaardig resultaat behoren te boeken.

Maar wat wil je zeggen met die foto's?
Waarom wil je dat ze anderen aanspreken? En welk aspect wil je dan dat die 'aansprekendheid' veroorzaakt?

Ik bedoel dit geenzins om je af te kraken, maar er blijven te veel open/onbeantwoorde vragen.
De vragen zijn doelgericht, opdat ik ze een volgende maal niet meer hoef te stellen. :+
Op t eerste gezicht zou ik - als ik dergelijk geëxposeerd werk zou zien - er zo langs lopen. Niet echt boeiend. De bewerking lijkt in mijn ogen niets extra's, niets speciaals/bijzonders op te leveren. Bij foto 2 & 3 vind ik de bewerking zelfs storend, en bij 1 heb ik het idee dat er iets niet 'natuurlijks' mee is gedaan. Waarschijnlijk is de originele plaat mooier dan de bewerkte versie.
Maar t feit dat je om reacties vraagt, laat me dan toch even stil staan bij je platen.

Jammer dat er zoveel open blijft.
[...]
Nee, het is niet de bedoeling om al mijn foto's zo te doen idd ;) Waar het me om gaat is of de foto's 'werken' voor de mensen die ertegenaan kijken. Is het niks, dan moet het overnieuw: is het wel wat, dan ben ik op de goede weg. Niets meer dan dat :)

Voor de rest iedereen bedankt voor het commentaar, hier kan ik wat mee :)
Off...
Ben benieuwd wat je ermee gaat doen... van voorgaand commentaar bij andere topics van je heb ik daar nog weinig gemerkt. En dan heb ik t niet alleen over mijn eigen commentaar, maar ook dat van anderen. Het boeit mij persoonlijk niet of je iets met mijn commentaar doet, of met dat van anderen. Maar je vraagt zo specifiek om commentaar, dat je de indruk geeft dat je er wel degelijk iets mee wil, dat je jezelf wilt verbeteren.
En als je er dan om vraagt, moet je er - vind ik - wel iets mee doen.

Nieuwsgierig dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
van voorgaand commentaar bij andere topics van je heb ik daar nog weinig gemerkt.
En als je er dan om vraagt, moet je er - vind ik - wel iets mee doen.
Ja, het zou eigenlijk gelijk de volgende dag zichtbaar moeten zijn in nieuwe foto's, je hebt gelijk :?
Maar wat wil je zeggen met die foto's?
Waarom wil je dat ze anderen aanspreken? En welk aspect wil je dan dat die 'aansprekendheid' veroorzaakt?
Simpelweg wat men ervan vindt, meer niet. Je denkt er veel te moeilijk over RCy2k: het zijn geen werken waar mijn complete toekomst als fotograaf vanaf hangt :X
Je zegt nu zelf weer dat je stijl varieert, maar je wil toch "een persoonlijke stijl" creëren?
Ja, maar die stijl hoeft er niet bij elke foto precies hetzelfde uit te zien, natuurlijk...
Foto's horen voor zichzelf te spreken.
Om je gallery/expositie te voorzien van een lap tekst met uitleg over hoe iemand jouw stijl moet interpreteren, lijkt mij geenszins benijdenswaardig, noch je streven.
Alsjeblieft zeg, gelukkig hoef ik niet aan mensen uit te leggen hoe ze naar mijn foto's moeten kijken, of hoe ze te beoordelen :X Daar vraag ik juist om: geef je mening, zeg wat er mis is, of wat juist goed is. Niet zo ingewikkeld doen hoor RCy2k, het zijn gewoon foto's :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Remy schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:15:
[...] Niet zo ingewikkeld doen hoor [...]
maar je bent zelf degene die ingewikkeld doet. je bent veel te hard bezig om een 'eigen stijl' te vinden, maar de wijze waarop je dat tracht lijkt mij niet de juiste...

...blijf gewoon veel fotograferen en zorg dat je consequent goede foto's kunt maken. een stijl volgt dan vanzelf wel (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd @ Lateef
Zeg dat dan meteen... je doet alsof er meester-werk van je hand af komt :p
(Kan dan moeilijk meteen zeggen dat dat niet t geval is) :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto 2 zit veel meer gevoel in. Het beeld is veel beter. Foto 1 bestaat alleen uit een effectje. Een behoorlijk ouderwets effectje ook nog. Foto 1 schreeuwt "spijkerbroekenreclame" op een of andere manier.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00

Ibex

^^ met stom.

Helaas vind ik ook geen bepaalde stijl in die foto's. Begrijp me echter niet verkeerd, ik vind de foto's namelijk wel leuk, maar een stijl vind ik er niet in. Ik vermoed echter wel dat je meer naar de "mysterieuze" kant wil opgaan, maar het springt er iig (nog) niet uit.

Wanneer ik aan een "eigen stijl" denk, denk ik direct aan Gizz. Zijn foto's (althans, de recentere shoots die ik hier heb zien passeren) hebben bijvoorbeeld allemaal een bepaalde (en eenzelfde) stijl. Donkere kleuren, grote contrasten, speciale standpunten. Als ik een van zijn foto's zie, weet ik direct dat het foto's van hem zijn.

En dat is nou net iets wat ik opvat als een stijl. Iets waaraan je de fotograaf in de foto kan herkennen. Zovan "he, die foto moet X gemaakt hebben".

[ Voor 5% gewijzigd door Ibex op 19-09-2005 18:03 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Pagina: 1