Binnenkort heb ik een nieuwe surround-receiver - de Denon AVR-1906, zilveren uitvoering.
Ik heb daar momenteel een zwarte CD-speler bij (Philips CD753). Op zich doet 'ie het nog goed, maar zwart en zilver gaat niet goed samen. Die CD-speler gaat t.z.t. dus ook vervangen worden. Ik twijfel nu tussen een CD-speler of een DVD-speler.
Om het bij elkaar te laten passen kies ik voor Denon, en dan bijvoorbeeld:
- Denon DCD-685 cd-speler of
- Denon DVD-1910 dvd-speler.
Beide kosten ongeveer evenveel. Vooralsnog kies ik voor digitale aansluiting op de receiver (heb ik nu ook, dus ik zie nog even geen reden om anders te kiezen).
Wat ik mij afvraag, om de keuze tussen CD- of DVD-speler te kunnen maken:
Ik heb daar momenteel een zwarte CD-speler bij (Philips CD753). Op zich doet 'ie het nog goed, maar zwart en zilver gaat niet goed samen. Die CD-speler gaat t.z.t. dus ook vervangen worden. Ik twijfel nu tussen een CD-speler of een DVD-speler.
Om het bij elkaar te laten passen kies ik voor Denon, en dan bijvoorbeeld:
- Denon DCD-685 cd-speler of
- Denon DVD-1910 dvd-speler.
Beide kosten ongeveer evenveel. Vooralsnog kies ik voor digitale aansluiting op de receiver (heb ik nu ook, dus ik zie nog even geen reden om anders te kiezen).
Wat ik mij afvraag, om de keuze tussen CD- of DVD-speler te kunnen maken:
- Wat is de responstijd bij het invoeren van een audio-CD bij beide apparaten - is een DVD-speler merkbaar langzamer dan een CD-speler?
- Kunnen moderne DVD-spelers (zoals bijvoorbeeld die DVD-1910) overweg met kopieerbeveiligde audio-CD's?