UTP buitenkabel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Hoi,

Ik moet een netwerkkabel bij iemand door van het huis naar de pleuren. Hiervoor licht wel een buis maar ben ik nog speciale kabel nodig inverband met water etc. en waar ken ik die krijgen en wat kost dat ?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op dinsdag 16 januari 2001 10:59 schreef Dezjay het volgende:
...iemand door van het huis naar de pleuren. Hiervoor...
Wat bedoel je hiermee, want hier word ik helaas niet echt wijzer van.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
:?:?:?:? LOL :+

• Dezjay
:) zolly te snel getypt.

Moet een kabel vanaf een huis naar een garage trekken. Licht een buis inde grond. moet ik hiervoor speciale kabel gebruiken? (net zoals ymvk voor stroom kabels) of niet?en waarken ik die halen en wat kosten die ?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Hij vraagt of de utp kabel ook buiten kan.

VOlgens mij als je het in een buisje doet zodat het bescherming biedt tegen honden en buurjongetjes is het wel genoge *D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Ik heb hier een standaard utp kabel al een klein jaartje van de 8e naar de 2e verdieping hangen... ook nog klem tussen twee deuren. Nooit ergens last van. Maar misschien heb ik gewoon geluk.
edit:

Buitenlangs dus.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
geeft die buis ligt?

;)

• Dezjay
nee geeft geen ligcht :)

ke moet dus gewoon willen

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 07:59

sonny

Life's not over till you_

Ligt? of licht? d'r zit wel een verschil in hoor >:)

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik zou voor buiten altijd STP nemen, en dan de versie met gevlochten afscherming, niet met folie-afscherming.
Behalve dat je veel beter tegen storingen beschermd bent, geeft zo'n afscherming ook een hoop meer trek-vastheid en bestendigheid tegen schuren, schaven en klemzitten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Dezjay
Ja ik had ook al bedacht dat het stp zou gaan worden gewoon voor de zekerheid laat maar zeggen.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 12:38 schreef mvdejong het volgende:
Ik zou voor buiten altijd STP nemen, en dan de versie met gevlochten afscherming, niet met folie-afscherming.
Behalve dat je veel beter tegen storingen beschermd bent, geeft zo'n afscherming ook een hoop meer trek-vastheid en bestendigheid tegen schuren, schaven en klemzitten.
De kabel met folie heet niet voor niets Foiled Twisted Pair. FTP dus.
STP is altijd! met een gevlochten afscherming.

Verwijderd

Wij, huisgenoot en ik, hebben al een jaar een utp-kabeltje door mijn raam naar zijn raam buitenlangs lopen (naar boven dus...). tot zover geen problemen.
(en de kabel heeft al heel wat kou te verduren gehad >:))

Verwijderd

En dan lekker fraggen in de garage ! Of is het om je navigatiesysteem constant up to date te houden ?

• Dezjay
Kantoor ruimte in de garage... van 20x25 M :)

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 16 januari 2001 13:50 schreef teigetjuh het volgende:

[..]
De kabel met folie heet niet voor niets Foiled Twisted Pair. FTP dus.
STP is altijd! met een gevlochten afscherming.
Dan staat je het een en ander aan verrassingen te wachten bij een hoop leveranciers, want "Shielded" betekent gewoon afgeschermd, en daaronder valt folie-afscherming ook.

En vaak is folie-afscherming uitstekend. Voor gebouw-bekabeling ("plenum"-bekabeling), ook als daar over STP wordt gesproken, gebruik je meestal kabels waarbij de signaal-draden massief koper zijn, en de afscherming folie. Dat werkt goed, maar beide zijn zeer slecht bestand tegen het vele buigen waar bijvoorbeeld patch-kabels aan onderhevig zijn.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

pleuren = garage

jeh right.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

hee Dezjay, ik heb nog genoeg STP ( shielded=folie, en een gevlochten stale draad tussen de signaal kabels, dat moet zeker genoeg zijn als je al een buis had liggen ) liggen hoor ( 250m moet toch genoeg zijn ),als je een stuk wilt hebben kun je dat zo op komen halen.

als je geinterreseerd bent hoor ik het wel
Pagina: 1