hallo ik heb een aantal fotoos gemaakt met een statief van sterren. op deze manier wil ik de sterrengang op 1 foto weergeven. door de fotoos over elkaar te leggen zou je namelijk een streep tezien moeten krijgen. dit lukt mij echter niet. via layers heb ik vanalles geprobeerd maar het lukt niet. kan iemand mij vertellen hoe ik het beste alle fotoos overelkaar kan leggen zodat er dus een lijn ontstaan?
Verwijderd
zet de blending mode eens op screen (aannemende dat je in ps werkt)
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 18:46 ]
ik ben nieuw op dit gebied en weet dus niet eens hoe ik een tweede afbeelding in een nieuwe laag krijg. ik krijg dan gewoon een nieuwe afzonderlijke afbeelding...
Verwijderd
als je dit in Photoshop zou willen doen raad ik je eerst aan je te verdiepen in het gebruik van Photoshop, Paint Shop of Gimp
De 40 afbeeldingen openen, en dan nog 1 'new' waar je alle 40 foto's heen sleept. Dan wordt het daar autoamtisch in een nieuwe layer gezet.
Lees dan vervolgens eens Verwijderd in "layers van 40 afbeeldingen"Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:27:
dankje voor je tip! de fotoos (pas 10) heb ik in verschillende lagen gezet maar ik krijg ze niet samen in 1 foto. heb even een screenshot gemaakt van het programma.
[afbeelding]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik vrees dat je zo geen lijn tussen de sterren zult krijgen. Je krijgt waarschijnlijk een lucht met daarin een heleboel sterrenVerwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:43:
hallo ik heb een aantal fotoos gemaakt met een statief van sterren. op deze manier wil ik de sterrengang op 1 foto weergeven. door de fotoos over elkaar te leggen zou je namelijk een streep tezien moeten krijgen. dit lukt mij echter niet. via layers heb ik vanalles geprobeerd maar het lukt niet. kan iemand mij vertellen hoe ik het beste alle fotoos overelkaar kan leggen zodat er dus een lijn ontstaan?
Als je een 'sterrenlijn' wilt hebben moet je eens spelen met de sluitertijd van je camera. Zet die heel hoog en je zal het gewenste effect krijgen.
Voor het blenden van een aantal lagen in PS kan je rechtsonderin bij de layers de opacity van elke layer veranderen. Maar ik denk dat je dan eerst alles behalve de sterren een beetje weg wilt halen en alleen van de onderste layer de achtergrond behouden. Anders wordt het echt een zooitje
ahhhh irritant.. de maximale sluitertijd is maar 15 seconde! dat is het probleem.. koop je een nieuwe camera (powershot s2) en dan krijg je dit soort dingen
de fotoos zijn wel exact hetzelfde he! alleen de sterren staan steeds ietsje anders.. dit omdat ik het vanaf een statief heb genomen in de interval functie... dus elke minuut automatisch een foto
de fotoos zijn wel exact hetzelfde he! alleen de sterren staan steeds ietsje anders.. dit omdat ik het vanaf een statief heb genomen in de interval functie... dus elke minuut automatisch een foto
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 10:43 ]
probeer elke laag eens op 'lighten' of een 'lichter' te zetten.
ik ben wel benieuwd naar het resultaat, zou je die eens kunnen posten?
absoluut! dit is alleen een slordige, veel lichtvervuiling door de maan, wolken aan de horizon etc. ik zal hem wel posten. als ik een betere heb, post ik die ook. (over 2 weken nieuwe maan.. als het dan helder is..)
dit is hem dan.. zit nog wel veel ruimte tussen de puntjes.. die sterren bewegen echt snel..

dit is het resultaat van 20 fotoos (20 minuten) ik werk via VNC op mijn computer thuis, niet ideaal dus. morgen gooi ik ook de andere 20 erin.
dit is hem dan.. zit nog wel veel ruimte tussen de puntjes.. die sterren bewegen echt snel..

dit is het resultaat van 20 fotoos (20 minuten) ik werk via VNC op mijn computer thuis, niet ideaal dus. morgen gooi ik ook de andere 20 erin.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 11:17 ]
wel cool, je zou de interval waarschijnlijk op 20 seconden moeten zetten om ze echt te laten overlappen
Ik kan nog wel watVerwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:04:
dit was de goude tip! mega vet dankje wel
Maar leuk resultaat. Leuk om zo te zien hoe ons bolletje draait.
Zijn dat maar 20 minuten!?
Dat gaat echt hard!
Wel leuk gedaan trouwens
Dat gaat echt hard!
Wel leuk gedaan trouwens
School is alweer een tijdje geleden maar op het moment dat de poolster niet loodrecht op de positie staat waar jij je bevindt en de aarde draait (tenminste, dat leerden we in mijn tijd) dan krijg je die toch nooit als een enkele stip in beeld?Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:30:
jammer dat het geen lijntje is.. maar goed. richten op de poolster is natuurlijk helemaal mooi, die staat stil en daaromheen krijg je dan cirkels.
euh.. waarom? Het klopt toch dat die poolster ook bewogen is en een zij het, veel kleinere, cirkel aan het tekenen is. Wellicht dat je op de noordpool een punt hebt waar je er echt loodrecht onder staat. Maar zoals je ziet trekt ook de poolster een kleine cirkel, dat bedoelde ik eigenlijk. Ben nie echt gek ondanks gebrek aan opleidingen.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:04:
ga maar weer terug dan oz
http://www.urania.be/ster...lmechanica/bewegingen.php
Verwijderd
komt omdat de poolster niet precies boven de pool staat, op de noordpool maakt ie echt hetzelfde cirkeltje
dacht dat jij bedoelde dat overal op aarde het punt dat recht boven je is het middelpunt is van die cirkelbeweging. Maar het is dus dat overal op aarde het punt dat recht boven de noord (of zuid-) pool staat het middelpunt is. Aangezien de poolster niet precies boven de pool staat maakt ie idd ook een kein cirkeltje
dacht dat jij bedoelde dat overal op aarde het punt dat recht boven je is het middelpunt is van die cirkelbeweging. Maar het is dus dat overal op aarde het punt dat recht boven de noord (of zuid-) pool staat het middelpunt is. Aangezien de poolster niet precies boven de pool staat maakt ie idd ook een kein cirkeltje
Pagina: 1