Toon posts:

Video-in tv kaart vergeleken met videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zelf in het bezit van een x800xt vivo en wil mijn ps2 nog wel eens aansluiten op mijn pc. Alleen vind ik dit bij mijn x800xt nogal een brakke kwaliteit hebben. Vroeg me daarom af of dit met een tv kaartje van onder de 50 euro nou veel beter zal worden.

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 18:24 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:36
Video-in / video-out is waarschijnlijk bij de meeste grafische kaarten een extra'tje. Dus kun je er niet teveel van verwachten. De meeste tv-kaarten maken gebruik van dezelfde chips, dus vergelijkbare beeldkwaliteit. Wel kunnen ze allemaal op de volle pal-resolutie opnemen, dus zou je bij opname van het ps2-signaal een vergelijkbaar resultaat moeten kunnen behalen als bij rechtstreekse aansluiting van de ps2 op de tv. Gebruik wel het best mogelijke signaal, door de relatief hoge resolutie van de ps2 beelden kun je door b.v. slechts gebruik te maken van een composiet video-signaal een veel mindere kwaliteit verwachten dan bij een rgb-verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:08:
Video-in / video-out is waarschijnlijk bij de meeste grafische kaarten een extra'tje. Dus kun je er niet teveel van verwachten. De meeste tv-kaarten maken gebruik van dezelfde chips, dus vergelijkbare beeldkwaliteit. Wel kunnen ze allemaal op de volle pal-resolutie opnemen, dus zou je bij opname van het ps2-signaal een vergelijkbaar resultaat moeten kunnen behalen als bij rechtstreekse aansluiting van de ps2 op de tv. Gebruik wel het best mogelijke signaal, door de relatief hoge resolutie van de ps2 beelden kun je door b.v. slechts gebruik te maken van een composiet video-signaal een veel mindere kwaliteit verwachten dan bij een rgb-verbinding.
opnemen dus ook rechtstreeks kijken @ pal resolutie neem ik aan.

En standaard is mijn ps2 al aangesloten met tulp kabels, dus zou ik dezelfde kwaliteit als op mijn tv kunnen verwachten?

De leadtek winfast tv2000xp zou dat een goede kaart zijn? Chipset is een bt8x8 (weet het preciese nummer niet), zegt dat alleen wat over het ontvangen van tv signalen of ook over de video in kwaliteiten.

Of anders welke kaart raden jullie me aan, zo goedkoop mogelijk.

//Nog een vraag klopt het dat de leadtek mono heeft? Op de site van alternate staat stereo, op de site van leadtek niks en hier op tweakers wordt gezegd mono in topics van 2 jaar trug. Op een andere internet site las ik (ook van twee jaar trug) dat dit met verbeterde drivers nog stereo zou kunnen worden? Wat is het dan.

Ook kwam ik de asus tv fm card tegen. Schijnt een kaart te zijn met betere beeld kwaliteit en geluid, philips chip zit erop. Alleen zit er standaard erg brakke software bij. Ook heeft hij in vergelijking met de leadtek geen audio in en audio out connector, alleen s video, tv en fm. Maakt dat wat uit bij het capturen van bijvoorbeeld oude video's?

BTW wat zou wel goede software wezen voor de asus kaart? En is dat vergelijkbaar met die van leadtek??

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 22:16 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler