Niet booten vanaf cd

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb een pc waarop ik xp weer opnieuw wil zetten. In de bios netjes cd-rom als eerste boot-optie ingesteld, maar het ding blijft hardnekkig aan de harddisk vasthouden.

Op internet al wat gezocht over het dwingen van een cd-boot, maar niets nuttigs gevonden.

PS: Mocht er iemand een andere manier weten voor een clean-install van xp dan op deze manier, please let me know. Heb het vanuit windows zelf geprobeerd, maar heb nu dus meerdere windows mappen enzo...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25
Je moet Boot Other devices in de BIOS uitzetten. En je moet ook zeker weten dat je cd (nog) wel bootable is, probeer hem eens in een andere pc. Mocht het nog steeds niet lukken, dan moet je proberen om vanaf diskette op te starten en zo de installatie handmatig starten (als dat mogelijk is, dat weet ik niet 100% zeker). Je kan dan ook gelijk de hele HDD leeggooien, waardoor je iig zeker weet dat ie niet meer vanaf HDD kan opstarten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zat manieren. Als "GoT roeleerder" had je dat natuurlijk zo gevonden met de immer roelerende
GoT search ;) hintje om aan de andere kant van de schutting te kijken, in het forum waar je topic eigenlijk thuis had gehoord, Windows Operating Systems. Maar je topic getuigt van zo weinig eigen inzet dat ik het niet verplaats maar sluit.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.