[Home cinema] DTS werkt niet bij JVC

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-02 17:39
Hallo, ik heb een vraagje, mn aankomende schoonvader heeft een nieuwe geluidsset aangeschaft met dvd speler/recorder etc. Het is een complete set van JVC. Nu is alles netjes correct aangesloten (met een coaxiale kabel) en alles werkt mooi, maar op de een of andere manier ging het geluid niet via de kabel maar was gewoon nog analoog. Na wat rotzooien met de instellingen (bleek dat hij alleen maar keek naar een analoog signaal) werkt het dolby digital 5.1 gedeelte goed. Het probleem is alleen dat DTS nog steeds niet werkt, zodra ik dit kies en hij begin met af te spelen geeft de receiver gewoon aan dat hij een analoog signaal doorkrijgt, maar hij speelt verder niets af. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, alleen niets lijkt te werken. De complete set ondersteund DTS gewoon (96/24 zelfs).

De handleiding is verder het meest vage ding wat ik ooit heb gelezen, ik heb er nu wat weten uit te halen maar dat is ook alles. Als ge wat meer weet, meld het, alvast bedankt :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:13
Sowieso handig als je even de exacte specs opgeeft; JVC heeft nogal wat spul ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op mijn 'oude' LG DVD speler stond ook dat hij DTS kon uitsturen. In cominatie met mijn Yamaha receiver gaf dit echter altijd haperend en stotterend geluid. Er waren 3 mogelijkheden om de uitgang te configureren: PCM, stream en nog een die ik vergeten ben :) Op geen enkele stand deed hij het goed. Ook niet als ik wisselde tussen 24/96. Dolby Digital 5.1 werkte echter wel goed via dezelfde uitgang (coaxial). Ik heb dan alles eens getest met een goedkope Provision speler en dat ging wel. Nu heb ik een Yamaha DVD speler en werkt DTS ook goed.

Verwijderd

Ik denk dat het probleem bij DTS in de JVC ligt bij het Stream verhaal. Dit kan je wijzigen in de dvd-speler/recorder. Sommige kunnen ook hun DTS uitvoer op no hebben staan, en tja die moet op YES. Maar denk dat daar het euvel in ligt.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-02 17:39
Tja exacte specs weet ik niet, ik heb gekeken bij de setup instellingen en als ik al iets had kunnen vinden over dts had ik dat zeker veranderd. Ik zal er morgen nog eens naar kijken.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

Tacoos

i am i

Is het niet toevallig de JVC QP-D7AL?
Daarover loopt hier al een topic

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 18:33

greatgonzo

schit-te-rend!

Idd, mijn topic.

Mocht je daar niet lezen, hier de oplossing, met dank aan wowie!

Als je alles goed hebt aangesloten, (daar bedoel ik mee de tulpkabel die van de dvd speler naar de home cinema gaat met een oranje kop) dan moet je het nog inschakelen, als je je afstandsbediening hebt moet je het klepje omlaag schuiven en daar zie je een knopje SOUND die groen is omcirkelt. Die moet je dan 1 keer indrukken en daarna gelijk de knop A/D INPUT ( knopje met 1 erop) en dan zegt ie als het goed is op de homecinemaset zelf dat hij vernaderd is van ANALOG naar DIGITAL en dan heb je dts.
Pagina: 1