[ASP.NET 2.0] Membership tramalanten

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Mooi concept, dat Membership gebeuren. Ik heb een mooie class geschreven, afgeleid van MembershipProvider, maar nu kan ik niet inloggen, Daar komt het eigenlijk op neer. ValidateLogon returnt keurignetjes true, maar User.Identity.IsAuthenticated blijft maar op false. Zelfs als ik Context.User een hele nieuwe schone GenericPrincipal geeft met username en alles erin, blijft ie maar terugspringen op unauthenticated. Hoe kan dat?? Ik heb al tig artikelen op internet doorgeworsteld, maar allen beweren ze dat je 0 regels C# code nodig hebt (op je custom MembershipProvider na).

Maarja, met 0 regels code voor het inloggen gebeurt er dus helemaal niets. Hij logt gewoon niet in, terwijl dat dus automagisch moet gaan. En ja, uiteraard gebruik het Login webcontrol...

Ik zou hier wel wat code willen posten, maar welke dan? Er is geen code om te posten, en gezien mijn ValidateLogon écht true terug geeft, hoef je daar ook niet naar te gaan staren...

Please help? :)

日本!🎌

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik heb nog niet met membership gewerkt, maar mijn ervaring met Personalization zegt me dat het erop lijkt alsof je data store niet goed in orde is. ASP.NET verwacht bepaalde tabellen in je db. Heb je die goed aangemaakt dmv. aspnet_regsql?

let op, met personalization heb ik ook meegemaakt dat het lastig was om de default provider te overriden. Mijn custom provider werd niet geaccepteerd, ik moest echt in de machine.config duiken om het goed te zetten (met name de connectionstring). Ik hoop niet dat dit gedrag zich voorbij de beta-fase nog vertoont.

[ Voor 3% gewijzigd door Not Pingu op 18-09-2005 19:36 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die aspnet_tabellen zijn niet van toepassing omdat mijn custom MembershipProvider echt gebruikt wordt, en heel anders werkt. Zo op het eerste gezicht werkt het allemaal prima. En zeg nou zelf, ValidateUser wordt aangeroepen en geeft true terug. Ik heb met Reflector gekeken en die ValidateUser call zou het gewoon moeten zijn.

update:
Ik heb inmiddels maar de standaard SqlMembershipProvider gebruikt en die tabellen aan laten maken met aspnet_regsql.exe, en een call naar Membership.CreateUser(...); gaat gewoon prima. Maar als ik inlog met diezelfde credentials houdt ie daarna gewoon vol dat ik niet ingelogd ben ( User.Identity.IsAuthenticated is false).

update 2:
XML:
1
<authentication mode="None">

Dat je daar geen melding over krijgt dan |:(

[ Voor 43% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-09-2005 20:45 ]

日本!🎌

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

_Thanatos_ schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:42:
update 2:
XML:
1
<authentication mode="None">

Dat je daar geen melding over krijgt dan |:(
Tegen dat soort dingen ben ik ook al een paar keer aangelopen, configuratieopties of methods die niet gedocumenteerd zijn, niet in intellisense naar voren komen, maar wel bestaan :X
Dat .NET 2.0 nog in betafase is maakt ook nog eens dat er zeer weinig over te vinden is op internet.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Toch denk ik dat dit wel redelijk gedocumenteerd moet zijn. Deze configuratie bestaat al sinds .net 1.0 en daar is het ieder geval wel gewoon gedocumenteerd. Mischien nog een tekortkoming in de 2.0 docs

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Probleem met de 2.0-docs is meer dat het veels te beknopt is. De term "reference" wordt veel te letterlijk genomen, zodat bij iedere class feitelijk alleen maar een regeltje zoals "Deze class wordt daar en daarvoor gebruikt" staat. Maar geen duidelijk uitleg van hoe je em moet implementeren en waar je dan allemaal rekening mee moet houden.

日本!🎌

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01

ThunderNet

Flits!

_Thanatos_ schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:04:
Probleem met de 2.0-docs is meer dat het veels te beknopt is. De term "reference" wordt veel te letterlijk genomen, zodat bij iedere class feitelijk alleen maar een regeltje zoals "Deze class wordt daar en daarvoor gebruikt" staat. Maar geen duidelijk uitleg van hoe je em moet implementeren en waar je dan allemaal rekening mee moet houden.
Vergeet niet dat 2.0 nog steeds beta is he :)
Uitgebreide documentatie ga je niet schrijven, als je nog niet weet of het uiteindelijk hetzelfde blijft :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:41
U hebt gezocht op tramalanten:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
:)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1