5.1 Speakers op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik kan aan een prachtige set surround speakers komen, die eigenlijk bij een Home Cinema set hoorde, maar die ik los kan overkopen voor weinig geld. Deze heeft z'n eigen eindversterker en werkt met 6 tulp-stekkers.

Nu is mijn vraag: kan ik deze door de 6 tulp-aansluitingen te veranderen in 3 jack-plugs gewoon op mijn PC aansluiten? Of heb ik dan een aparte decoder, zoals die van Creative nodig?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:47
Gewoon mogelijk, alleen dus even verloopstekkers halen bij een willekeurige audio/kabelboer

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 21:44
ik denk dat je speakers dan wel niet luid gaan spelen, in normale speaker-sets zit een versterkerje in, bij jouw zit die waarschijnlijk nog in de dvd speler.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Baffel schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:24:
ik denk dat je speakers dan wel niet luid gaan spelen, in normale speaker-sets zit een versterkerje in, bij jouw zit die waarschijnlijk nog in de dvd speler.
Euhm, je voorversterker is dan toch gewoon je geluidskaart van je pc of zie ik dingen nu krom?

Wat voor surroundset is het eigenlijk voor hoe weinig geld TS?

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het gaat om de volgende Sony surround set:
Afbeeldingslocatie: http://www.transplanet-video.com/catalog/catalog/images/save835edig.png
Voor € 50,- is ie van mij.

En ik dacht inderdaad ook dat de geluidskaart de voorversterker is en aangezien de boxen een eindversterker hebben, moet dat goed komen dacht ik zo. Alleen dan nog de verloopstukjes voor 1x 3.5mm jack plug naar 2x tulp female:
Afbeeldingslocatie: http://www.ehds.be/webshop/images/hqs3406.jpg
Die dus. Zodoende kan ik de set op mijn geluidskaart aansluiten zonder problemen neem ik aan.

Dus als ik het zo hoor, moet het gewoon kunnen? Het enige waar ik nog niet 100% zeker van ben is of de versterker-combinatie goed is, dus geluidskaart als voorversterker en speakers als eindversterker.

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Het lijkt erop dat de versterker in de subwoofer zit.

De combo Geluidskaart -> versterker -> speakers is dan ook geen probleem denk ik.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daar moet een versterker bij, dit is geen pc speakerset. Dat staat ook in de FAQ

AV FAQ; Veelgestelde vragen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.