PC als digitale tv descrambler gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heeft iemand het al geprobeerd, of gedaan?

Ik ben nl op zoek naar een manier om mijn pc te gebruiken om het digitale televisie-signaal te decoderen ipv de dure boxen die ze ons verkopen (telenet).

Wat ze hier dus doen, is je een kastje verkopen dat het digitale signaal dat binnenkomt, decodeert via een ingebouwde smartcard waarop wellicht een code staat om het digitale signaal te decoderen. Nu weet ik nog niet goed hoe het signaal binnenkomt (kan niet via de coax kabel zijn dunkt me?), maar dat zoek ik wel uit bij vrienden van me die digitale tv hebben.

Maar het moet toch mogelijk zijn om dit digitale signaal op je pc aan te sluiten en op een of andere manier het te proberen descramblen met de pc. (En dan op je pc bekijken of evt gewoon doorzenden naar een televisie). Dan hoef je helemaal niets te betalen en kan ik eens even zien of digitale tv de aanschaf wel waard is. En dan kan ik tenminste weer de zenders bekijken die ze mij afgepakt hebben.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kraken van gecodeerde informatie is per definitie illegaal en tevens ontduiking van abonnementgeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 18-09-2005 17:51 ]

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
het is niet illegaal om te weten hoe het moet.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:22

Wildfire

Joy to the world!

Dat kan best, maar hier krijg je dus mooi geen antwoord op hoe je digitale kabel-TV kan kraken. Dat is nog steeds illegaal en we gaan je daar niet bij helpen.

En als je wilt zien of digitale TV de moeite waard is, dan ga je gewoon even naar kennissen of naar een winkel waar het gedemonstreerd wordt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Fairy schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:50:
Kraken van gecodeerde informatie is per definitie illegaal
Ehm, niet in nederland zover ik weet. Jij hebt het over de VS.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Dit is niet helemaal de bedoeling; als jij dat signaal wilt omzetten kun je beter een decoder / abonnement aanschaffen.

Ik kan me best voorstellen dat je een manier zoekt om 'simpel' te kijken of het je bevalt alvorens je er geld in gaat stoppen, maar met jouw voorstel ben je niet helemaal legaal bezig en daar willen we op ons forum gewoon geen gedonder mee krijgen :)

Vergelijk het met diverse software; we staan ook geen topics toe voor hack's, serials etc. voor software waar je een licentie voor nodig hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.