ASUS X800XT na installatie driver op zwart

Pagina: 1
Acties:

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik heb bij een bekende grote keten een ASUS X800XT AGP-versie besteld. Erin gedaan en liep heel eventjes prima. na een vastloper gereset en toen begon de ellende.

Na het opstarten kom ik in windows en vervolgens gaat het beeld op zwart. de pc lijkt verder niet vast te zitten. windows xp met sp2 opnieuw geinstalleerd en toen was het beeld oke, totdat ik de drivers van de videokaart ging installeren. opnieuw hetzelfde probleem. ook de drivers van ATI zelf geven hetzelfde probleem. af en toe krijgt ie het voor elkaar om het hele beeld door elkaar te gooien met funky kleuren en strepen :?

hier mn specs:
ASUS P4P800
Intel 2,4 GHz HT S478
2x 512 MB en 2x 256 MB Dual channel PC3200
WD 1600 JD S-ATA
AOPEN H500 A 300 watt voeding

Als ik mn ouwe 9600 SE erin plof doet die het vlekkeloos.
Verder zit de voeding van de videokaart direct op de voeding, dus niet tussen de HDD ofzo.

Kan iemand me helpen? ik sta te popelen om de nieuwste gamen te proberen ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54

Thandor

SilverStreak

Vermoedelijk is de voeding te zwak. Als je een andere, sterkere voeding kunt proberen moet je dit zeker doen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• elbandito
als de voeding te zwak zou zijn, zou de kaart het dan helemaal niet moeten doen?
of kan dit ook resulteren in dergelijke vage symptomen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54

Thandor

SilverStreak

Een te zwakke voeding kan voor veel verschillende problemen zorgen. Volgens mij dient een videokaart normaal gesproken uit te gaan bij een te zwakke voeding. Ik heb dit zelf nooit ervaren en weet dus niet helemaal hoe het op dat gebied in elkaar steekt.

Echter kom je met PC's altijd uitzonderingen tegen. Aangezien een X800 XT redelijk wat stroom nodig heeft is de voeding hoofdverdachte. Die voeding is immers maar 300W en kan mogelijk niet voldoende zijn ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• elbandito
hoi, ik heb inmiddels de voeding vervangen door een huntkey 420 watt. deze heeft een aparte 12 volt lijn van 15 ampere. dit is dus 180 watt voor een sata hdd, een dvd-speler en de videokaart dan. Als dit niet genoeg is, dan weet ik het ook niet meer. volgens een andere site op tweakers zuigt de x800xt maximaal iets van 68 watt.

Nog steeds houdt de kaart ermee op na installatie van de drivers. de analoge aansluiting geeft zelfs helemaal geen beeld. Dus vandaag heb ik de kaart maar terug gestuurd naar Alternate. gelukkig deden ze niet moeilijk en sturen ze een z.s.m. nieuwe.

nu maar hopen dat het een foutje van Asus was :?

Verwijderd

Ik zit met een soortgelijk probleem, alleen heb ik dus een GF 6600 GT... Zie m'n topic hier ergens ^^.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 22:52
Een vriend van me had dat probleem dus ook. Hij had ook een asus x800xt, heb je hem toevallig bij mycom haarlem gehaald? Want dan zou het goed kunnen dat hij die teruggebracht heeft en jij hem weer hebt gekocht :P .
Hij had een pc met amd 2800xp, 1024 ram, 2 hdd en 2 dvdroms en een aopen 350 voeding

• elbandito
het zou wel kunnen dat mycom haarlem hem aan alternate gegeven heeft, en dat ik die nu heb. LOL!! ;)

Maar bij die vriend van je werkt het nu wel met een nieuwe kaart?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 22:52
Nee hij heeft hem gewoon teruggebracht en geld terug. Hij was tevens teleurgesteld in zijn 3d mark score van maar 10.700. Daar mijn 6800le 11.000 punten haalt

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09
Dan was dat geen standaard 6800LE maar waarschijnlijk met alle pipeline's open en dan nog overclocked.

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• elbandito
inmiddeld heb ik mn bios geflashed en een nieuwe kaart gekregen.
deze loopt oke. alleen
blijft de driver cd van asus af en toe vaag doen :S
nu maar hopen dat ie t blijft doen...
Pagina: 1