Frequentie achterhalen van de remote van Cosmel TV

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 13:52

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Titel zegt het al.. ik heb hier een Cosmel tv waarvan de afstandsbediening weg is.. nu heb ik hier een universele afstandsbediening maar in het boekje dat er bij zit de frequentie van de Cosmel TV niet tussen.. Het probleem is nu dat ik de zenders niet in kan stellen en dat kan ook niet via de TV want die heeft maar 5 knoppen: aan/uit volume hard/zacht en zender omhoog/omlaag

ik heb eventjes gezocht op google en hier op GoT maar ik kan geen lijst oid vinden met de frequenties van de tv's .. laat staan van die Cosmel.

Is er hier iemand die mij kan helpen ? Die die lijst miss heeft of de frequentie weet?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

Frenkpie schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:27:
Titel zegt het al.. ik heb hier een Cosmel tv waarvan de afstandsbediening weg is.. nu heb ik hier een universele afstandsbediening maar in het boekje dat er bij zit de frequentie van de Cosmel TV niet tussen.. Het probleem is nu dat ik de zenders niet in kan stellen en dat kan ook niet via de TV want die heeft maar 5 knoppen: aan/uit volume hard/zacht en zender omhoog/omlaag

ik heb eventjes gezocht op google en hier op GoT maar ik kan geen lijst oid vinden met de frequenties van de tv's .. laat staan van die Cosmel.

Is er hier iemand die mij kan helpen ? Die die lijst miss heeft of de frequentie weet?
Die uni ab heeft vast eem scan mogelijkheid, dus net zo lang andere codes proberen tot je tv erop reageert. Maar wees erop voorbereid dat zenders programmeren ook met een uni ab vaak niet kan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

ik heb er ooit eentje gehad, moest je gewoon zelf manueel zoeken aan/uit duwen tot dat de tv zelf aanging en dan tellen hoeveel keren het waren.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
er zit geen scanmogelijkheid op de Universele AB.. en het zijn 3 cijfers.. en alle codes van 000 naar 999 uitproberen is een beetje gekkewerk.. ;)

niemand een lijst van frequenties van alle merken tv's? oid?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Weet je zeker dat de ab geen scanmogelijkheid heeft??
Dat hij met codes werkt is normaal, maar aangezien de handleiding nooit alle merken/typen tv's kan bevatten zit er vast wel een scan mogelijkheid op.
Ik ken namelijk geen enkele universele ab die dit niet heeft.

Welk merk ab is het?

[ Voor 36% gewijzigd door job op 18-09-2005 17:13 ]

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ow deze heeft ie wel... alleen heb ik geen handleiding oid hoe die werkt... het is een Thiao E10IN1

ik ben daarmee ook wezen zoeken op google .. maar kom niet echt ver..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Als je echt serieus aan het zoeken was gegaan had je de handleiding echt wel gevonden.
Ik heb de handleiding in een paar minuten gevonden door te zoeken op E10in1.
De handleiding vond ik op remotecentral.com

[ Voor 3% gewijzigd door job op 18-09-2005 17:41 ]

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
die site ben ik niet tegengekomen met google... anyway ik ben nu bezig met de scan functie maar geen succes..

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
met het auto scannen vindt ie dus niets... een JVC tv wel maar die niet... niemand weet de frequentie?

[ Voor 19% gewijzigd door Frenkpie op 18-09-2005 19:53 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Van frequenties is er bij AB's amper sprake. Ze werken allemaal op een IR draaggolf van tussen de 35 en 40 Mhz. Het gaat om het patroon dat ze gebruiken. Daarin zijn weer verschillende standaarden gespecificeerd, zoals RC5, wat door bijvoorbeeld door Philips wordt gebruikt. Wat die 000 tot 999 voor moet stellen.. geen idee.. het is in ieder geval erg vaag.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

niet toevallig nog een videorecorder liggen met AB?
zoja sluit die aan en laat de tv op het vcr kanaal staan en zap met je videorecorder.

weet iemand nog een leuke signature?

Pagina: 1