Toon posts:

Vraag over internetaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het aansluiten van internet. Mijn zus heeft een kapsalon met een pc waarop zij alle klantinformatie in verwerkt en waar een kassasysteem is aangesloten waarmee in staat is af te rekenen met de klant.

Nu wil zij graag een internetverbinding op deze pc om ook e-mails van klanten te kunnen beantwoorden etc. Op zich niet zo heel lastig zou je zeggen alleen is de situatie heel anders dan bij mij thuis en heb ik geen idee hoe ik dit voor kan aansluiten.

De situatie ziet er als volgt uit. Zij heeft een ISDN-aansluiting bij KPN. Deze komt binnen in de meterkast. Vervolgens is er bij het kassablok, 8 meter daar vandaan, een telefoonaansluiting waarop zij haar pin-systeem en telefoon heeft aangesloten. Deze aansluiting is door de electriciën gemaakt. De pc staat dus op het kassablok bij deze extra aansluiting. Op de PC zelf is ethernet-aansluiting voor zo'n modem.

Maar wat nu? Hoe kan ik dit het beste (en goedkoopste oplossing) voor haar in orde maken?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Gewoon kabel of adsl voor isdn aanvragen. Internetten via een isdn modem zal niet lukken omdat de lijnen al gebruikt worden.

Misschien laten doen door een installateur, kan ze de btw aftrekken :)

Verwijderd

Topicstarter
Frankie02 schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:57:
Gewoon kabel of adsl voor isdn aanvragen. Internetten via een isdn modem zal niet lukken omdat de lijnen al gebruikt worden.

Misschien laten doen door een installateur, kan ze de btw aftrekken :)
Perfect, dank je wel. Heb ondertussen bij KPN goedkoopste abonnement aangevraagd (ADSL voor ISDN) inclusief een draadloos modem etc.