Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 07:19
Hebben meer mensen hier last van? Ik had het met m'n vorige sony ericcson (t610) en nu met mn k700i ook. Druk het stekkertje erin en hij laadt gewoon niet op... heel appart.

Weet iemand of dit een veelvoorkomend probleem is, ofzo?

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien dat hij niet goed sluiting maakt :?

Ik heb zelf de T630, en me broertje de T610 en dit hebben we allebij wel is gehad.
Questie van de kabel opnieuw inpluggen..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja is een SE kwaal. Het enige wat ze niet goed kunnen :P
Kwestie van opnieuw die kabel erin duwen, een beetje wrikken (of als dit allemaal niet helpt een beetje contactspray op de pootjes :P (dit is wel voor eigen risico))

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• nickbear
ja... probeer kabel erin te drukken en te wrikken maar die werkt niet meer...helaas

*zucht* hierna geen SE meer... heb me bij die t610 altijd al doodgeërgerd aan die kwaal, niet weer...

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
nickbear schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:14:
ja... probeer kabel erin te drukken en te wrikken maar die werkt niet meer...helaas

*zucht* hierna geen SE meer... heb me bij die t610 altijd al doodgeërgerd aan die kwaal, niet weer...
Ik spreek over "zelden", ik weet niet wat Atlas zijn ervaring in hoeverre is.

Als jij spreekt over bijna "altijd", zal ik even langs de SE service centre lopen of naar de winkel waar je hem gekocht hebt..

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 22:07
Heb ik ook last van. Meestal een beetje wrikken, en dan neerleggen en hopen dat 'ie nog oplaadt. En dan afblijven. :+

• nickbear
ja dat ga ik ook zeker even doen het liefst morgen als dat lukt...

er zit nog garantie op en heb ook de duurste verzekering dus dat moet zeker goed komen...

zal nog even dat contactspraygebeuren proberen, misschien dat het helpt... i'll let you know

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Inderdaad, al mijn SE's hebben dit probleem gehad. Mijn oplossing was een klein beetje contactspray en/of de contactjes aan de telefoon 'schoonkrabben' met een klein schroevendraaiertje.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik had gisteren hetzelfde met de oordopjes bij de K750i, af en toe had ik geen geluid in mijn linker oordopje. Even weer uit de telefoon gehaald en er weer ingedaan en ik had er geen last meer van.

Dus het is geen perfecte aansluiting :D

• nickbear
nouja krabben en contactspray werken dus niet....

never nooit meer SE...bah

• Vyo
  • Niet online

Vyo

T630, twee verschillende telefoons en adapters hebben allebei hetzelfde probleem :p ik dacht eerst kabelbreuk maar lijkt gewoon alsof ie niet altijd goed contact maakt idd.

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:12
He ik heb de t610 nu 1,5 jaar, en echt nog nooit dat probleem gehad.

• nickbear
het rare is ook dat ik de problemen had bij mijn t610 na een half jaar...ging paar weken rot, en toen 3 maanden geen problemen meer gehad, en daarna weer precies hetzelfde. heeel appart

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37
Heb er zowel met de T310 en de P910 nog nooit problemen mee gehad...

• nickbear
Ik heb het probleem opgelost en misschien dat deze oplossing ook voor julile uitkomst biedt. Als volgt:

Wat ik heb geprobeerd is met een naald de vuil van de contactpuntjes te krabben. Dit mocht niet baten. Ik dacht; misschien raken de punten elkaar niet omdat er vuil in die andere gaatjes zit. Waar het plastic dus inklikt. Daar heb ik een heleboel stof (wat uit m'n broekzak kwam) verwijderd en daarna werkte hij weer perfect.

Laat me weten of jullie er wat aan hebben of niet...

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 08:30

vozzie

Zo beter?

Ik heb me T610 al 2 jaar en 1 maand nu alles doet het nog 100% perfect.
Al is geprobeerd om een nieuwe lader te kopen, misschien is die niet zo goed meer.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Mijn V600 van Motorola heeft er ook last van... En dat is zo'n apart stekkertje met haakjes. Doe mij die Nokia dingen maar, gewoon een plugje :)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
nooit problemen gehad, K700i (meer dan een jaar) en K750i (paar maanden)

vind die opladers van SE's wel een k*t-systeem eerlijk gezegd, elk serie telefoon andere lader, andere stekker/plug

bij Nokia had je 1 stekker/plug en werkt op alle Nokia's en ook makkelijk erin te stoppen en eruit te halen zonder dat je de kans krijgt om iets te breken.

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 22:16
dan ken je SE nog niet goed. Alleen de k750i, d750i en w800i heeft een andere soort laders. Vanaf het begin hebben ze 1 lader gehad voor al hun producten.

Je bedoelt dat Nokia een kut systeem heeft, die had in het begin voor elk telefoon een ander plug. Kennelijk hebben ze nu in navolging op SE geluisterd naar de consument.

Verwijderd

kan lang niet zo erg zijn al de motorola e398 >:)

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

mn t630 en mn s700i hebben er beiden last van, denk dat het door die klemmetjes komt die in je telefoon klikken, als die een beetje gebogen zijn maakt ie slecht contact....

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Ja ik heb er ook last van met mijn Z600, mijn broer ook met zijn K700. Erg lastig

Verwijderd

pang schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:27:
dan ken je SE nog niet goed. Alleen de k750i, d750i en w800i heeft een andere soort laders. Vanaf het begin hebben ze 1 lader gehad voor al hun producten.

Je bedoelt dat Nokia een kut systeem heeft, die had in het begin voor elk telefoon een ander plug. Kennelijk hebben ze nu in navolging op SE geluisterd naar de consument.
Nokia heeft vanaf de 3310 altijd nog dezelfde aansluiting gehad... Alleen kwamen er later snelladers bij.

• dEUSdude
  • Niet online
Ja, heb ik ook. Soms werkt wrikken, hard-induwen en hopen.

Wat ik nu heb ik of een elastiekje vastbinden aan draad van de oplader en deze zo (strak) om de telefoon trekken of een touw met hetzelfde. Nu werkt het opladen "best" goed. Natuurlijk blijft het systeem vervelend.

• --MeAngry--
  • Laatst online: 24-11 11:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gewoon blazen helpt bij m'n K750 meestal wel goed, kan ook zijn dat er veel ranzigheid zit in die gaatjes aan de zijkanten van de plug inderdaad en de kabel er dus niet meer helemaal goed inkan.
Tis wel echt een typisch SE-kwaaltje idd, hoewel m'n K700 er minder last van had.

Tesla Model Y RWD (2024)

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wh00t. Ben dus niet de enige met dat probleem. Heb hem al eens opengehaalt, en dat contact schoongemaakt, met contactspray en andere bende. Toen was het weer voor een tijdje goed. Maar nu begint het weer wat. Jammer voor zo`n mobiel. Want het apparaat vind ik sterk genoeg. (paar keer goed laten donderen.) :P

Gaat trouwens om een T610. :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 15:52

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:45:
[...]

Nokia heeft vanaf de 3310 altijd nog dezelfde aansluiting gehad... Alleen kwamen er later snelladers bij.
Nog veel eerder dan de 3310. Mijn 3210 had het ook al. En modellen van daarvoor ook.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Geen probleem met mijn K700i hier, met mijn Motorola daarintegen :( moet 20 keer opnieuw proberen voor ie begon te laden, uiteindelijk is ie kapot gegaan. Met de K700i vind ik hem juist zeer lekker laden stekkertje past er goed in enzo?

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• eX0duS
  • Laatst online: 24-11 20:55
Ik heb dat probleem ook dat hij niet oplaad. Gewoon een beetje wrikken. Vaak als je hem dan neer legt dan stopt hij weer met opladen helaas.
Het is wel een stevige telefoon. Heb hem ook vaak laten vallen, hij is ook redelijk beschadigt, en krom, maar doet het nog steeds.
Verder wel fijne telefoon, alleen hij is wat traag (het menu), vind ik.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 12:10
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Z600. Alleen... volgens mij zit het probleem niet in de telefoons zelf, maar in de lader! Ik kreeg namelijk een lader van m'n zus (gebruikte haar T610 niet meer en een extra lader is nooit weg nietwaar :)) en als ik die gebruik heb ik nergens last van... Toeval?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Gugger schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:57:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Z600. Alleen... volgens mij zit het probleem niet in de telefoons zelf, maar in de lader! Ik kreeg namelijk een lader van m'n zus (gebruikte haar T610 niet meer en een extra lader is nooit weg nietwaar :)) en als ik die gebruik heb ik nergens last van... Toeval?
Dan zijn de contactjes van je lader ms geoxideerd. Wat ik op het laatst deed (niet bevordelijk tegen het oxideren, wel voor het maken van contact) is even aan de contactjes van de lader likken alvorens aan te sluiten :9

• Ginz
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hoe halen jullie de oplader (bij de oude serie) eruit?

Gewoon achteruit trekken?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ginz schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:37:
Hoe halen jullie de oplader (bij de oude serie) eruit?

Gewoon achteruit trekken?
In een hoek van 90 graden naar achteren knakken, zeg maar.

• HunterPro
  • Niet online
ook last van gehad met m'n T610. Die heeft m'n broertje nu (en heeft er geloof ik niet echt last van). Met m'n k600i heb ik er (nog) geen last van.

• gwystyl
  • Laatst online: 10:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb het ook met één lader van mijn K700i, maar niet met de oude lader van mijn T65. Bij de T65 had ik het af en toe ook wel trouwens...

• pang
  • Laatst online: 17-11 22:16
een van mijn eerste lader toont inderdaad keuren, omdat dat plastic spul helemaal slap is geworden, waardoor het niet meer goed in mijn gsm/BT headset hangt. Aangezien ik mensen kan doodgooien met mijn SE laders pak ik gewoon een nieuwe.

1 van de fijnste dingen vind ik de bureaulader(van de p800). Je kan makkelijk je gsm op zetten en het begin te laden zonder keuren.

Verwijderd

heb met mijn V800 precies hetzelfde probleem. Beetje amateuristisch....

Verwijderd

Dit is een heel oud probleem, ik had het bij sommige van mijn oude Ericssons ook, T18, T39m,...
Nu heb ik het bij mijn bluetooth headset hbh-660, daar moet ik de headset neerleggen en zorgen dat de kabel een kromming naar onder maakt.

• BlackMage
  • Laatst online: 06-11 07:53
De t300 die ik vroeger had (en nu mijn moeder heeft) had exact het zelfde probleem. Oxidatie op de koperen contacten. Krabben (met een mes met scherpe punt, op de contactjes onder de telefoon) helpt prima in het geval van die t300.

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad met een T10s, T18s, T39m, T68i, Z600, V800 en mijn bestelde W800i zal ondanks een nieuwe plug dit euvel ook weer vertonen. Het is inderdaad oxidatie op de contactpuntjes. Ik moet wel zeggen dat ik er nooit echt problemen mee heb gehad, als ik wilde opladen lukte dit vaak wel de eerste keer en anders wel de tweede of derde keer.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 12:00
het is een oud probleem, ik probeer het altijd een 2e (en 3e) keer, slikken en spuiten krabben of spuiten kan altijd nog.

truckje: Soms gaat hij pas laden als je de stekker er uit trekt (bij mijn T39), de stekker kort loshalen en zodra hij 'aanslaat' er weer in helpt dan (soms)

Heb er overigens gemiddeld slechts eens in de 2 maanden last van gehad

• Ginz
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Degene die mij een beetje kennen weet dat ik ongeveer elke (Sony)Ericsson heb, of gehad heb. Sommige zelfs meerder malen. Een oude foto van mijn verzameling is in mijn sig te vinden.

Maar, ik blijf mezelf afvragen waarom ik zulke klachten nóóit, maar dan ook nóóit heb? Heb ik gewoon mazzel met mijn (schatting) 40 verschillende (Sony)Ericsson's? of doe ik het nou gewoon goed en andere niet?

Ik wil hiermee niemand de schuld geven, maar ik vraag het me gewoon waarom dat dus nou nooit bij mij voorkomt :?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Hetzelfde probleem met mijn T610. In het begin werkte beetje wrikken en drukken wel, daarna totaal niet meer. Uiteindelijk deed de telefoon openmaken en de connecties tussen het aansluitings-blokje en de print bijbuigen en schoonmaken de truc. Ding doet het sindsdien weer perfect :)

• nickbear
Ik heb mijn k700i zojuist weer opgehaald, die is naar de reparateur geweest. Oplaadprobleem verholpen? Ja! Hoe? Nieuwe printplaat erin gezet, inc. het onderste deel waar de pinnetjes op komen.

Mijn T610 ook weer aan de praat gekregen (maar eventjes geprobeerd voor de aardigheid). Hoe!? Door voor het opladen flink te blazen op de telefoon....seems to work for me.
Pagina: 1