Toon posts:

[WLAN] draadloos netwerk bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chello verbinding (classic, haal ongeveer 500 KB/s) en ik wil een draadloos netwerkje bouwen om twee desktops van internet te voorzien.
Ik heb het een en ander aan vragen.
Heb ik dan een WLAN router of een WLAN accesspoint nodig? of is dit hetzelfde?

Als ik een router moet hebben, dan zit ik te denken aan de SMC WBR14-G (54 Mb/s en UTP RJ45 interface) en twee WLAN adapters van ASUS, de WL-138G (54 Mb/s, PCI interface)

Zou ik hiermee op beide desktops de 500 KB/s kunnen halen?

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 18:54
Dit is vrij makkelijk uit te zoeken. Probeer Google eens of the GoT search, is echt veel over de vinden.

Maargoed, ja dat is mogelijk.

Je moet kiezen voor een router met accesspoint als je ook nog wired gebruik wilt maken van internet. Als je echter echt voor wireless gaat is een accesspoint alleen genoeg, deze kun je direct aan je modem hangen.

[ Voor 45% gewijzigd door enveekaa op 18-09-2005 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
enveekaa schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:30:
Dit is vrij makkelijk uit te zoeken. Probeer Google eens of the GoT search, is echt veel over de vinden.
Concrete info kon ik niet vinden
Maargoed, ja dat is mogelijk.
Wat is mogelijk? Om de snelheid op beide desktops te halen?
Dus ik heb een WLAN router nodig en niet een WLAN accesspoint?

Bedankt voor je reactie!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:24:
Ik heb een chello verbinding (classic, haal ongeveer 500 KB/s) en ik wil een draadloos netwerkje bouwen om twee desktops van internet te voorzien.
Ik heb het een en ander aan vragen.
Heb ik dan een WLAN router of een WLAN accesspoint nodig? of is dit hetzelfde?
Als er in je modem al een router zit heb alleen een AP nodig, een wlan router heeft ook een wlan AP, anders is het niet wlan ;)
Als ik een router moet hebben, dan zit ik te denken aan de SMC WBR14-G (54 Mb/s en UTP RJ45 interface) en twee WLAN adapters van ASUS, de WL-138G (54 Mb/s, PCI interface)

Zou ik hiermee op beide desktops de 500 KB/s kunnen halen?
Ja :) alleen zou ik een AP en de adapters van hetzelfde merk nemen

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 08:25
en geen smc appartuur,

mijn mening is dat je een fatsoenlijk merk moet kopen als je een WLAN aan gaat leggen, zoals linksys producten

hondennamen.info Openscheermes.nl

• enveekaa
Ik zou zelf ook Linksys aanraden, hele goede ervaringen mee.

SMC heb ik ook wel mee gewerkt.. opzich geen problemen mee gehad.. maar voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.

Anyway, ik heb nog wel een SMC router met accesspoint die je kan overnemen voor een zacht prijsje..

Verwijderd

Topicstarter
appetoe schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:38:
en geen smc appartuur,

mijn mening is dat je een fatsoenlijk merk moet kopen als je een WLAN aan gaat leggen, zoals linksys producten
Wat is er zo slecht aan SMC apparatuur dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is Edimax trouwens?

• enveekaa

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
er zijn reeds zoveel topics geweest over de situatie die jij omschrijft dat ik niet snap dat jij er nog een extra topic voor moet openen. even zoeken zal voor jouw je antwoord echt wel geven

Koffie!!

Pagina: 1