Omdat mijn onboard lsi 1030 geen raid ondersteund heb ik er een adaptec 2110S pci-X kaart bij gestoken en daar mijn 2 Seagate Cheetah 15K U320 36Gb schijven op gestoken.
Dit zijn sca schijven met een u320 sca>68pins convertor erop.
Op de onboard lsi controller presteert 1 schijf 70MB/s read en 75MB/s write.
Als ik de schijven dan in windows xp in software raid 0 zet presteren de schijven 140Mb/s en 150Mb/s
Op de adaptec presteren 2 schijven in raid 0 60Mb/s en 70Mb/s
Dus dat is trager als 1 losse schijf op de on board controller.
De adaptec heeft een 133MHz pci-x slot ter beschikking en is de enige pci-x kaart dus deelt z'n bandbreedte niet.
Als ik een 4 gig bestand van m'n 2x73G raptor raid0 naar de scsi raid0 kopieer duurt dat 4minuut30
Als ik hetzelfde bestand van de scsi raid0 naar raptor raid0 kopieer duurt dat 1minuut10
Alle metingen zijn gedaan met ATTO
Waarom is die scsi kaart zo traag?
Ik kan em ruilen met een Adaptec 39160 en ik heb in de benchdb gezien dat Aikeleer daar aanmerkelijk betere scores mee haalt met 2x10K schijven.
Maar haal ik daar ook betere score mee?
Die atto score vind ik niet zo spannend maar die stopwatch test vind ik schrikbarend.
Ik zal ooks eens testen met 2x 10K 73G seagate cheetahs, es kijken wat dat geeft.
edit: dat geeft 60Mb/s en 73Mb/s met 10k schijven in raid 0
Dit zijn sca schijven met een u320 sca>68pins convertor erop.
Op de onboard lsi controller presteert 1 schijf 70MB/s read en 75MB/s write.
Als ik de schijven dan in windows xp in software raid 0 zet presteren de schijven 140Mb/s en 150Mb/s
Op de adaptec presteren 2 schijven in raid 0 60Mb/s en 70Mb/s
Dus dat is trager als 1 losse schijf op de on board controller.
De adaptec heeft een 133MHz pci-x slot ter beschikking en is de enige pci-x kaart dus deelt z'n bandbreedte niet.
Als ik een 4 gig bestand van m'n 2x73G raptor raid0 naar de scsi raid0 kopieer duurt dat 4minuut30
Als ik hetzelfde bestand van de scsi raid0 naar raptor raid0 kopieer duurt dat 1minuut10
Alle metingen zijn gedaan met ATTO
Waarom is die scsi kaart zo traag?
Ik kan em ruilen met een Adaptec 39160 en ik heb in de benchdb gezien dat Aikeleer daar aanmerkelijk betere scores mee haalt met 2x10K schijven.
Maar haal ik daar ook betere score mee?
Die atto score vind ik niet zo spannend maar die stopwatch test vind ik schrikbarend.
Ik zal ooks eens testen met 2x 10K 73G seagate cheetahs, es kijken wat dat geeft.
edit: dat geeft 60Mb/s en 73Mb/s met 10k schijven in raid 0
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 15:42 ]