Toon posts:

Terratec Aureon 5.1 icm 7.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Terratec Aureon 5.1 besteld, en wil eigenlijk graag de in-/uitgangen voor in mijn pc kast hebben. Nu heb ik inmiddels een betaalbare oplossing gevonden, namelijk de TerraTec Aureon 7.1 Dolby (front module) die in de 5,25 bay van mijn kast past.
Alleen vraag ik me nu af of deze compatible is met de Terratec Aureon 5.1, aangezien de kaart 5.1 is en het 'kastje' 7.1. Betekend dat dan dat je 2 outputs niet kan gebruiken, of gaat deze combinatie zowiezo niet werken?

Iemand ervaringen hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
Please...?!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

Ik vind het een beetje een vreemd ding... Op www.terratec.net is er geen 'Aureon 7.1 Dolby' te vinden en met Google kom ik alleen Duitse 'preisvergleich'-pagina's tegen. Bij Alternate Duitsland staat ie met iets meer info op de site, en daaruit krijg ik het vermoeden dat het een complete geluidskaart (dus ook PCI-kaart) is en niet een losse frontmodule, hoewel €49 wel erg weinig is voor zoiets. In de tekst wordt trouwens over de Aureon 7.1 PCI gesproken. Klik je vervolgens op 'mehr Bilder anzeigen' dan krijg je afbeeldingen te zien van de Aureon 7.1 Universe, een kaart met heel andere specs (en een veel hogere prijs). 't Valt me ook op dat Alternate de enige is die er een afbeelding bij heeft.

Ik denk dat je het beste even een mailtje naar Alternate (of TerraTec) kunt sturen met de vraag of ze wat meer info kunnen geven over dit apparaat.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Terratec hierover gemaild en het blijkt dus idd een complete soundcard te zijn. Snap niet dat het voor zo weinig geld kan, dus heb mijn twijfels.. maar vind de frontmodule wel vet!
Does this product include a soundcard or is it an addon for Aureon soundcards?
>>>The Aureon 7.1 DolbyDigital is a complete soundcard !

Otherwise will these two products mentioned above work together?
>>> No. The problem is, that both soundcards are based on a 'ForteMedia' audiochip. If you install both cards in one system, then the drivers don't know where they belong to and so you get problems.