Toon posts:

[10.4] Dictionary andere talen toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik maak vrijveel gebruik van de Dictionary die tegenwoordig standaard in OS X zit (geen Widget, maar de echte app.)

Wat ik mijn u afvraag is het volgende; is het mogelijk om andere talen toe tevoegen in Dictionary?
Ik zou graag een Duits en eventueel een nederlandse versie willen toevoegen...

Kan dit? of zijn er eventueel andere programma's voor OS X die het zelfde kunnen? maar ook net zo makkelijk werken...?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

offtopic:
ik heb even de caps uit je topic gehaald ;)

Ik heb iig nooit iets dergelijks gezien, ik neem ook aan dat het je niet om de spellingscontrole gaat, maar de echte wat-betekent-het-woord ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Ik heb geen antwoord op je vraag. Wil je er wel op wijzen dat de dictionary-widget hetzelfde bronbestand gebruikt. De applicatie en de widget zijn in dat opzicht dus gelijk.

Het preferences menu ziet eruit alsof je meerdere bestanden kan toevoegen. Oxford dictionaries waarvan ze gebruik maken biedt alleen Engelse diensten aan. Over toevoegen wordt ook in de help geen woord gerept.

Met widgets zijn andere talen wel mogelijk (in verschillende widgets), deze andere widgets maken dan echter wel gebruik van je interverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd de bedoeling om offline gebruik te kunnen maken van je woordenboek.
Had zelf ook al bij Apple gezocht en even in de help gekeken, maar kon idd niks vinden :(

Ik zoek dus een soort van dale, geen spellings controle die zit er wel in :) (maar dan niet Dé van Dale, maar een duitse versie oid en dan het liefst een add-on voor me Dictionary :P)

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01-2025
Ik heb ook al is eerder uitgebreid naar extra Dictionary.app woordenboek bestanden gezocht, echter ik heb niets gevonden.

Verwijderd

JeffG schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:02:
Ik heb ook al is eerder uitgebreid naar extra Dictionary.app woordenboek bestanden gezocht, echter ik heb niets gevonden.
Dat zijn .dict bestanden.
Die staan in: /Library/Dictionaries
Pagina: 1