Toon posts:

Acces point onbereikbaar maar werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst bij de media markt een el cheapo wireless acces point gehaalt voor 30,- van Canyon. Nu heb ik hem aan me speedtouch router gehangen een geeft hij heerlijk fijn internet door, alleen ik wil hem dus configureren, encryption aanzetten enzo. Maar ik kan hem niet bereiken.. in het heb boekje staat dat die op 192.168.1.254 te bereiken moet zijn maar dit lukt dus niet. Ik zelfs had dan als ip 192.168.1.100.

Omdat ik twijfelde aan de info van het boekje heb ik een ip poort scan gedaan op heel de reeks 192.168.1 en hij vond idd niks. Ik heb hem al aan een andere poort van de speedtouch gehangen, maar ook dan geeft die wel internet door maar kan ik hem niet bereiken. Wat doe ik fout?

Even ter info, het is een Canyon Wireless Accespoint 802.11b, CN-WF503. Ik weet het, goedkoop *** ding maar het moet toch gewoon werken?

Met googel kom ik ook niet echt verder..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 14:37 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heeft mn modem ook wel eens last van, trek de stekker er eens uit en stop em er weer in :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
bij sommige werkt het niet, maar probeer eens 'tracert www.tweakers.net' in opdrachtprompt, het eerste ip zou van je router moeten zijn

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
hey lauw! tijd niet gezien.
doe eens een factory reset op dat ding. normaal hoort zo'n apparaat via dhcp een ip te krijgen dus je kan ook ffe je dhcp leases van je router checken (als dat mogelijk is).
maar zit er geen discovery tooltje op een cd erbij?

[ Voor 59% gewijzigd door sharkzor op 18-09-2005 14:44 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

furby-killer schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:41:
bij sommige werkt het niet, maar probeer eens 'tracert www.tweakers.net' in opdrachtprompt, het eerste ip zou van je router moeten zijn
Een AP fungeert als een poort op je switch of router. Die zul je dus niet tegenkomen in je tracert.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de snelle replys. Ik heb hem even gereset zonder resultaat helaas.

Tracert word lastig want voorlopig heb ik hier alleen nog een pda die van wireless is voorzien en die heeft geen cmd :P

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:42:
hey lauw! tijd niet gezien.
doe eens een factory reset op dat ding. normaal hoort zo'n apparaat via dhcp een ip te krijgen dus je kan ook ffe je dhcp leases van je router checken (als dat mogelijk is).
maar zit er geen discovery tooltje op een cd erbij?
hey haai idd :) Factory reset ook paar keer gedaan nog steeds een nono. Op mn router zie ik alleen de ip's uitgedeeld aan de pc's.. en op de cd staat leuk alleen de manual digitaal :|

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:55:
[...]

hey haai idd :) Factory reset ook paar keer gedaan nog steeds een nono. Op mn router zie ik alleen de ip's uitgedeeld aan de pc's.. en op de cd staat leuk alleen de manual digitaal :|
leuke ap. staat niet eens op de canyon site vermeld! :D
je zou het eens met een cross-cable kunnen proberen, of probeer het eens via die pda? (liever laptop natuurlijk). dus je ip dan ook statisch instellen.
verder heeft canyon een helpdesk
http://www.canyon-tech.com/company/helpdesk.cfm

die kan je anders morgen nog even bellen

Verwijderd

Topicstarter
Argh opgelost. Ik zit dus al hele tijd op de ap van me buren !*&(*@!$#* , kon ik ook moeilijk weten door al die standaard ssid namen, ik maar denken dat dat ding van mij het gelijk deed. Ik snap het nog niet helemaal want net ineens zag ik dus nog een ap dus ik denk laat ik is proberen, ja hoor ook internet dus ik naar 192.168.1.254 en ik kon erin..

Waarom ik hem pas net zag is nog vaag maarjah hij doet het nu dus..

tnx iig voor alle hulp!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:20:
Argh opgelost. Ik zit dus al hele tijd op de ap van me buren !*&(*@!$#*
_/-\o_
Terugbrengen die canyon en je internetaansluiting opzeggen! :+

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Pagina: 1