Toon posts:

Speedtouch 546 helemaal openzetten naar echte router hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.445 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Speedtouch 546 (die aangesloten is aan het internet) En aan de Speedtouch zit een Linksys (als router erachter).. Aangezien ik niet zonder die linksys kan, moet ik de speedtouch helemaal openzetten, maar hoe? Ik heb al wat gegoogled, maar kom er zelf niet echt veel wijzer uit.

p.s. Aangezien ik al die termen zoals DHCP etc niet ken, weet ik eigenlijk niet zo heel goed wat ik moet doen. Hoewel ik wel wil dat de modem alles doorvoert (zonder blockeringen dus) naar mijn linksys router (dit had ik in mijn oude huis ook, toen had de adsl modem geen beveileging dus deed de linksys al het werk)

p.s.s. het is niet mogelijk om de linksys direct aan het lijntje te sluiten zonder adsl modem, daar is de linksys te oud voor.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 14:40 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
De speedtouch 546 heeft zelf een ingebouwde router. Het handigste is om de DHCP uit te zetten in de linksys en dan de speedtouch op een normale poort van (Dus NIET de WAN poort) van de Linksys aan te sluiten.

Sluit de rest van de computers nu aan op de normale poorten van de Linksys router. Nu fungeert de Linksys alleen als een switch en verzorgt de Speedtouch de routering (NAT).

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Mja maar ikw eet dus nu wel hoe de Linksys werkt, en niet hoe de speedtouch werkt (ik moet nmlk aantal poorten openzetten naar mijn computer) Dus heb ik liever dat de Speedtouch geen zak uitvoert, en dat linksys het werk doet

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 14:49 ]

Verwijderd

Ik heb de handleiding even opgezocht (altijd leuk nieuwe apparaten) en lees in hoofdstuk 4.6.3 (Assign Public IP) dat je het publieke internet adress kan toewijzen aan één van de machines aan de LAN kant. In jouw geval wijs je het publieke IP adres toe aan je LinkSys router, welke je hierna moet uit- en aanzetten. Als het goed is heeft je LinkSys daarna het externe IP adres gekregen.

Uiteraard moet je dit alleen doen als die LinkSys het enige apparaat is dat angesloten is op de SpeedTouch.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je je een beetje verdiept in de configuratie scherm van de speedtouch kun je daar bijna alles doen wat je wilt, oa poorten openzetten. Het blijft gewoon niet slim om 2 routers achter elkaar te zetten.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:48:
Mja maar ikw eet dus nu wel hoe de Linksys werkt, en niet hoe de speedtouch werkt (ik moet nmlk aantal poorten openzetten naar mijn computer) Dus heb ik liever dat de Speedtouch geen zak uitvoert, en dat linksys het werk doet
In de Speedtouch 510 is dit in ieder geval ook heel gemakkelijk in te stellen.. Lees de handleiding eens zou ik zeggen. Ik vind de poort forwarding van de speedtouch 510 makkelijk dan mijn linksys router (die ik nu dus ook alleen als switch gebruik).

edit: Ik ben het helemaal met Quantor eens

[ Voor 4% gewijzigd door Borizz op 18-09-2005 14:57 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm. Als jullie me even kunnen bijsturen waar ik precies die porten kan isntallen, omdat ik zelf geen "Port Forwarding zie staan" Of word het anders genoemt?

Verwijderd

Zit er in de speedtouch geen optie voor een "Default Server" ? (dwz al het verkeer wordt daarheen gestuurd)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zit erin, maar wat moe ik daar dain invullen? Ip van de linksys? (En hoe weet ik welk IP dat dan volgens die ADSL modem is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 15:22 ]

Verwijderd

Ja, het IP van de Linksys router moet je dan bij de Default server invullen. Welk IP de Linksys krijgt kun je bij de Linksys zien. (wat is t type van je Linksys eigenlijk?)

(overigens heb ik hier huis ook een linksys achter een speedtouch hangen, maar dan de Linksys wel via de WAN-poort aangesloten)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 15:28 . Reden: thuis-situatie ]

Verwijderd

Topicstarter
oud ding, type kan ik niet eens vinden :// (een van de eerste iig)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:22:
Ja, het IP van de Linksys router moet je dan bij de Default server invullen. Welk IP de Linksys krijgt kun je bij de Linksys zien. (wat is t type van je Linksys eigenlijk?)

(overigens heb ik hier huis ook een linksys achter een speedtouch hangen, maar dan de Linksys wel via de WAN-poort aangesloten)
Dat heb ik hier ook

Verwijderd

Misschien dat je even in de DHCP-server van de speedtouch kan kijken welk IP-adres de Linksys krijgt. Teven kun je dat natuurlijk ook in de Linksys zelf tjekken. Bij mij zit dat onder het "Status" /Internet gedeelte (vanwege de WAN-poort config, Linksys WRT54G hier)

Verwijderd

Topicstarter
k gedaan, ip is 10.0.0.1, ingevult in Default server, Linksys geconfigged, maar poorten komen niet aan op mijn computer

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 20:01

wowi

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516

download hier de nederlandse config wizard
dus de r 5x file
en stel je speedtouch in als spoofing

klaar :-))
dan krijgt je router het ipadres van de speedtouch
en hoef je enkel maar poorten enz open te zetten in je linksys router en niet meer dubbel op.

[ Voor 4% gewijzigd door wowi op 18-09-2005 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
progsel kan speedtouch niet vinden, tog bedankt voor de hulp

• wowi

wowi

Even de speedtoch rechtstreeks met een kabel aan je pc knopen
dan werkt het wel. Dat was ik weer even vergeten : 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door wowi op 18-09-2005 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
gaar, kabel niet lang genoeg, gvd man, dit gezeik allemaal, ik wacht wel totdat ik weer verhuis.. Allemaal tog bedankt en DOOD AAN SPEEDTOUCH,... ja dit is een doodsverwensing.

• wowi

wowi

je hoeft enkel maar de speedtoch even aan je pc te leggen
die router hoeft er zelfs niet eens tussen.
dus speedtoch even eraan en config draaien
van vind tie het wel allemaal
daarnaa weer zoals je het wou hebben aansluiten klaar

[ Voor 14% gewijzigd door wowi op 18-09-2005 16:20 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

Dude, je zeikt een product af waar je niet eens mee kan werken? Mag ik je uitlachen?

Port mappen met een fatsoenlijk modem zoals deze is echt kinderspel. Ik durf er zelfs op te wedden dat het moeilijker is met de Linksys. Maar als je niet open wilt staan voor tips die je worden gegeven (de Linksys gewoonweg niet gebruiken omdat 2 routers simpelweg niet logisch werkt..) kan je van mijn part het zelf uitzoeken. Het is trouwens ook logisch, dat het Speedtouch programma je modem niet ziet omdat ie op de -wan- aansluiting op je Linksys zit?

[ Voor 20% gewijzigd door BHQ op 18-09-2005 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
bla

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 16:31 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

-edit- te onvriendelijk

[ Voor 81% gewijzigd door BHQ op 18-09-2005 22:00 ]

Verwijderd

En bovenstaande replies leveren je bij deze een OW op. Check je mail.

Edit: en dit is ook het laatste wat hier in dit topic over gezegd wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 22:18 ]

Verwijderd

er is een manier, om het te doen...

als je vanaf speedtouch.nl de nieuwste firmware en config tool download (ik heb nu firmware 6.1.05) krijgt je speedtouch al een heel andere interface.
Niet dat je daar wat aan hebt, maar goed.

als je dan de config tool pakt, kun je hier bij de PPP verbindingen kiezen voor een spoofing template..
als je die pakt, en instelt. Je trekt zodra ie klaar is, je klaptop er uit, en zorgt dat je router er alleen achter hangt, rebooten maar, en alle verkeer wordt doorgeknald naar je router....

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat de originele topicstarter dit probleem ondertussen wel opgelost heeft (na 6 maanden)

En aangezien ik geen zin heb om deze oude flawewar opnieuw leven in te blazen gooi ik het topic op slot ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.