Chaintech mobo stopt bij tellen geheugen

Pagina: 1
Acties:

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:42
Sinds vanochtend stopt een van mijn pc's nat het tonen van
INTEL(R) CELERON(TM) CPU at 366MHz (snel genoeg voor waar ik hem voor gebruik)
maar op de volgende regel zou hij het aanwezige geheugen moeten tellen/controleren/laten zien maar dat doet ie dus niet meer.
Heb de battery er al een kwartier of zo uit gehad (uiteraard stroom eraf) maar dat wil niet helpen.
Heb het geheugen al verwisseld, disken eruit gehaald (tijdens gerommel met disken gebeurde dit ineens), geen resultaat.
Iemand enig idee ? In de faq's e.d. niets kunnen vinden, ook op website van Chaintech niet.

MOBO type is CT-6AIA2, BIOS datum 10/26/1999, identifier 2A6LGC39C

One cookie a day keeps the doctor away !

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ik heb dit soms ook (laatste tijd niet meer, maar ik heb het zowel bij een asus a7n8x en een a8n-e gehad)
als hij daar stopt, moet je eens proberen heel lang te wachten (soms meer dan 10 minuten). bij mij ging hij dan in 1x door.
Ik weet nog steeds niet precies het het was, ik heb een vermoeden dat het te maken heeft gehad dat er op 1 kabel een maxtor en een seagate schijf was. Deze seagate was als slave gejumpered. Sinds ik hem op cable select heb gezet, heb ik het probleem niet meer gehad.

het kan ook wat anders zijn in jouw geval. Probeer iig je geheugen te testen in een ander systeem.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Als je een tijdje wacht, krijg je dan geen foutmelding ?

Wat heb je precies gerommeld met 'disken'* ?. Heb je toen je de 'disken'* hebt verwijderd ook de IDE/FDD kabel eruit getrokken ?

*'disken' = FDD,HDD, CD, CDR, CDRW, DVD, DVDRW, DVDRAM etc.. ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• ppaulv
Zelfs een uur wachten levert geen enkele reactie op.
En die disken : ik heb een disk toegevoegd (als slave bij de secundaire IDE bij de cd-ROM speler. Geformatteerd, spullen geprobeerd te kopiëren (wat niet lukte). W2k bleef maar blauwe schermen produceren. Toen disk eruit gehaald. Met het probleem dat ie blijft steken vóór de geheugen count.
En toen hielp daar niets meer aan. Ook oorspronkelijke situatie (disk eruit, de rest laten zitten) herstellen niet.
En ja dus, de IDE kabels zijn er uit geweest.

Geen enkele foutboodschap dus.

[ Voor 5% gewijzigd door ppaulv op 18-09-2005 16:37 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer eens minimaal op te starten, dus al je HDD's, extra fans, DVD's enz. afkoppelen en alleen opstarten met mobo + cpu + geheugen (liefst 1 reepje mocht je er meerdere hebben) en graka. Probeer desnoods de reepjes nog om te wisselen en in een ander slot.

• ppaulv
Done. Geen verschil.
3 reepjes geprobeerd (voor zover ik weet alle drie OK).
:'(

Verwijderd

Probeer dit eens, haal echt alles eraf. Totdat je alleen een moederbord met een CPU over hebt, doe dan even een cmos reset en test daarna alle geheugenrepen in ieder bankje.. Wel een shitwerk maar als dit niet helpt kun je er van uit gaan dat je moederbord naar de eeuwige hardware-velden is.. :| Als je CPU namelijk kapot is zou je normaal geen beeld meer krijgen..

• ppaulv
klinkt logisch. Alleen ... ik heb die CMOS reset al zitten zoeken ...... Heb duidelijk geen manual van dat mobo.

Oeps, vind 'm net ergens op internet. Ga puzzelen.
Bedankt voor de extra aansporing.

• ppaulv
Niet te filmen. Het werkte ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar ook 8)7 8)7 8)7 en |:( |:(

Thanks.

Verwijderd

Geen dank hoor! :) Daar zijn wij Tweakers voor! :*)

Ben blij dat het werkt, ik ben ook altijd sneu als oude hardware het stopt met leven.. :)
Pagina: 1