[WL-500G] Poort forwarden lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 22:49
Beste tweakers!

Ik heb even een vraagje m.b.t. de Asus WL-500G wireless router.
Heb DMZ aanstaan naar mijn IP, heb poorten open gezet (nummer 20 en 21 even als voorbeeld) en toch staan ze NIET open :?
Die poorten heb ik d.m.v. Virtual Server opengezet, bij status en log van port forwarding staat idd port 20 en 21 naar 192.168.1.2 maar toch staan ze niet open, dit check ik d.m.v. deze site: https://www.grc.com/x/portprobe=20
Telnet geeft ook aan dat de poort niet openstaat. Mijn modem is een Thomson (Chello).

Wie o wie weet hoe het komt dat mijn poorten niet open komen te staan?

• DMirage
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 15:18
Laat je ISP wel thuisservers toe? Waarschijnlijk wordt dit door hun al afgevangen..

Telnet vanaf...?

Heb je misschien de mogelijkheid een tweede pc aan je router te hangen om op je lokale netwerk te beginnen met testen?

[ Voor 4% gewijzigd door DMirage op 18-09-2005 17:09 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je je dmz al naar je ip hebt heeft het weinig nut om ok nog eens te forwarden.

zet die ftp een open op een andere poort dan 21, wellicht help dat

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 18-09-2005 17:19 ]

Iperf

• plofkip
Nee ik zei een voorbeeld van een poort, ik heb er al heeel veel geprobeerd. En inderdaad DMZ zou alle poorten moeten openen en dat gebeurd dus gewoon niet.
DMirage: Chello laat het toe ja, ik heb hiervoor een sweex router gehad en daarmee lukte het wel...

Telnet heb ik vanaf deze pc geprobeerd (gaat namelijk toch via inet) maar die zegt dat het poortje dicht zit. Het gaat erom dat ik poorten open krijg, eigenlijk voor Azureus en LimeWire, niet voor ftp, maar die poorten willen ook niet open, ik snap het niet :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

windows firewall uit ?

Iperf

• DMirage
Telnet heb ik vanaf deze pc geprobeerd (gaat namelijk toch via inet)
Waar zit je nu dan :+ lokatie2 zeg maar?

Misschien is t het een goed plan om even je AP te isoleren mbt het probleem (dus ff checken zonder dat ding). Kun je dus een pc direct op de modem aansluiten en dan kijken of je ergens op komt?

Gelukkig liep Asus.com eerst ff vast op de handleiding 8)7

Heb je geprobeerd bij zowel de WL-500G en LimeWire UPnP te enablen?
WL-500G: IP Config -> Miscellaneous: Enable UPnP;
LimeWire: Extra->Opties->Geavanceerd->Firewall configuratie: Gebruik UPnP.

Overigens heb ik geen enkel probleem met LimeWire, terwijl ik bij grc.com vrolijk stealth zit, muv de webserver :P

• plofkip
Ten eerste bedank ik jullie vast voor jullie tijd :)
Ik heb UPnP bij beide ingeschakeld. Limewire doet het wel op de pc (wired) maar niet op deze laptop (wireless) en toch heb ik ook poorten forwarded hiernaartoe...
Ik zal zometeen ff kijken of het wil zonder router ertussen!

Bij Azureus heb ik elke keer gele gezichtjes (NAT probleem) en die wil ik weg... Ik wil wel graag dat ik bij grc gewoon OPEN krijg, want volgens mij heb ik dat al eerder voor elkaar gekregen met deze router alleen weet ik niet meer hoe...

[EDIT]
Sep 18 19:22:43 filter: UDP connection accepted to 192.168.1.2:54754 from 64.229.108.35:60435

Hey ik zie nu dat hij de azureus connecties wel accepteerd! Poort 54754 heb ik voor azureus aan de virtual server-lijst toegevoegd, maar toch krijg ik met die site grc niet OPEN.... Hoe komt dat nou? :?

[ Voor 24% gewijzigd door plofkip op 18-09-2005 19:26 . Reden: Toevoeging ]

• plofkip
Ik heb hem nu direct met me pc verbonden op de originele netwerkkaart, heb verbinding maar nu krijg ik weer geen OPEN ports... Zou het dan toch door Chello komen? Heb een weekje geleden wel een nieuw IP adres gekregen van Chello... Op de Thomson zit ook geen firewall ofzo dacht ik, tenminste op de web-interface staan alleen wat statistieken over de verbinding (dB en MVolts enzo)

EDIT
Ok nu iets nieuwe, ik heb de router gereset en de firewall is uit gelaten. Alle poorten zijn dicht behalve 80 en 137 en als ik er 1 toevoeg in Virtual Server dan wordt die poort stealth ook al luistert er bv. een ftp server op die poort... Hoe kan ik ze nou open krijgen 8)7 :?

[ Voor 28% gewijzigd door plofkip op 19-09-2005 00:06 . Reden: Toevoeging ]

• DMirage
Laat ik nou vaker dit soort dingen gehoord hebben over Shields Up (grc.com).
Schijnt bepaald geen garantie te zijn dat je poorten ook echt dicht staan :+
Misschien zou je kunnen testen met iets anders, bv. vanaf een andere lokatie nmap loslaten op je publieke IP...

Niettemin is het juist beter als je poorten stealth zijn, terwijl de verbinding die je progs maken wel worden doorgelaten. Ik begrijp natuurlijk dat je dat liever zelf in de hand hebt.

Azureus zegt me niks... maar het zou niet uit moeten maken voor je verbinding.

Je zegt direct op je pc aangesloten, bedoel je dat je 2 nic's in je pc hebt? Het idee was om hem precies hetzelfde aan te sluiten als de pc (waarop het werkt) zodat je het probleem kan testen op je laptop zelf (zoals fish al zei: Staat windows firewall uit? Draait er nog wat interessants op je laptop mbt networking, 3rd party firewall, antivir met stiekeme firewall-achtige meuk? Zet eens uit :P )
Als je dan hetzelfde resultaat krijgt op je laptop als op je pc komt de volgende stap. Zet hem weer in de wireless opstelling, blijft het probleem, kijk es hoeveel opties je uit kunt zetten mbt je wlan...

Op zich zou het leuk zijn als iemand precies wist waar je moest klikken, maar zo kom je er (meestal) ook...

Hth

• plofkip
Het heeft niks met laptop te maken :)
Ik heb de verbinding ook op me pc direct aangesloten, dus zonder tussenkomst van een router en blijkbaar krijg ik dan ook geen poorten open... ISP probleem dan?

Nou bij Chello begrepen ze het ook niet... Stelletje amateurs....

[ Voor 15% gewijzigd door plofkip op 19-09-2005 11:22 ]

• plofkip
Is er niet iemand die begrijpt wat er aan de hand is? :'(
Pagina: 1