Toon posts:

Wireless netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een laptop in mijn draadloos netwerk gegooid i.c.m nog een pc die een wireless usb ontvanger heeft. Alles werkte perfect surfen chatten gamen alles kon op alle 2 de computers.

Toen kwam ik erachter dat het netwerk niet eens beveiligd was. Ik logde in mijn router (speedtouch) en veranderde de beveiliging naar een 64bit encryptie met een wachtwoord van 0-9 en A-F, 10 delig. Ik heb de wachtwoorden in de laptop en pc gezet ze pakte alle 2 meteen het netwerk.

Nu het probleem, mijn laptop werkt nog steeds perfect maar mijn pc wil niet op msn komen, games spelen. Internet werkt ook maar soms en dan alleen in IE i.p.v firefox. Terwijl hij wel zegt dat hij verbinding heeft met mijn router.

Het ligt dus aan die encryptie want zonder die encryptie werkt alles wel perfect. Er zijn ook geen poorten geforward op de pc maar dat heeft de laptop ook niet maar die werkt wel perfect.

_/-\o_ voor diegene die mij met dit probleem kan helpen!

• DMirage
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 15:18
Kun je vertellen welke apparaten je gebruikt (laptop wireless NIC, usb wireless NIC, AP) en welke encryptie je gebruikt (Tis geen wap-psk, was het web met die wazige hexidecimale sleutel)?

Misschien is het ook handig om je ip-configuratie na te lopen/ te posten. Hier worden ook vaak fouten in gemaakt/gevonden... (Het IE wel FireFox niet doet me denken aan automatische detectie van instellingen..?)

Verder zou je ook nog even kunnen kijken of er nog wat aan updates voor drivers/firmware te vinden is voor je draadloze spullen...

Klopt het trouwens dat terugschakelen naar geen-encryptie gelijk alles weer fixt? Anders kun je eerst natuurlijk alsnog wap-psk uit proberen (IMHO de betere)

Hth

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03 19:14
Zit er misschien een firewall in die MSN poorten oid blockt ?

Verwijderd

Topicstarter
DMirage schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:18:
Kun je vertellen welke apparaten je gebruikt (laptop wireless NIC, usb wireless NIC, AP) en welke encryptie je gebruikt (Tis geen wap-psk, was het web met die wazige hexidecimale sleutel)?
Ik heb een setje wat standaard bij kpn zit. Bij apparaat beheer staat niets meer dan 'Wireless USB Card Model 0801'. In mijn laptop zit een PCMCIA van Thomson (Speedtouch 110). Mijn router is een Speedtouch 570.

De beveiliging die ik gebruik is WEP-Encryption 64bit dit is de enige die ik kan kiezen in mijn router :? met een wachtwoord op deze manier (1234AB0CD01)
Misschien is het ook handig om je ip-configuratie na te lopen/ te posten. Hier worden ook vaak fouten in gemaakt/gevonden... (Het IE wel FireFox niet doet me denken aan automatische detectie van instellingen..?)
Mijn router staat ingesteld op DHCP. Mijn laptop krijgt 10.0.0.151 toegewezen en mijn pc 10.0.0.152.
Subnetmasker: 255.255.255.0
Klopt het trouwens dat terugschakelen naar geen-encryptie gelijk alles weer fixt? Anders kun je eerst natuurlijk alsnog wap-psk uit proberen (IMHO de betere)
Als ik er geen encryptie op zet werkt het hele netwerk perfect! wap-psk kan ik niet kiezen in mijn router :?

@MisterIce, Nee alleen de standaard Windows XP firewall deze heb ik al uitgezet werkt ook niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 18:16 ]

• DMirage
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 15:18
Ik geloof dat ik erachter ben: ST570 is blijkbaar gewoon een brak ding :+
Lees het laatste bericht in dit draadje en probeer het eens met de vermelde drivers.
(Je usb wireless nic wordt ook vermeldt; geloof dat t een agere is..?)