UTP Crosslink kabel... max. lengte?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:40
Wat is de maximale lengte voor een UTP crosslink kabel, voordat ie raar gaat doen?
Ik neem aan dat een meter of 30 nog wel te doen is toch, zonder versterkers, hubs or whatever.... naja een crosskabel werkt toch niet met een hub :)

Verwijderd

jah volgens mij kan ie wel een paar honderd meter toch ??

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Net als een normale UTP-kabel.
Norm is 100 meter, maar meer is niet uitgesloten.
BTW, als je 2 hubs met elkaar wilt verbinden en ze hebben allebei GEEN uplink-port, MOET je een cross-cable gebruiken :)
Je kan dus wel een cross-cable gebruiken bij een hub :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ok ik weet dat voor UTP 80 meter opzeker nog werkt , dit heb ik ik op me werk getest met een Netwerk Testen , maar bij 100 m functioneerd hij nog prima.

als je 2 hubs met elkaar wil verbinden en je hebt een uplink dan heb je soms weleens 2 kabels nodig TP-link TL-HP8m
en bij andere kan je gewoon crossover gebruiken.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:40
Ok mooi, dan knutsel ik er binnenkort eentje in elkaar... kan ik die uit het raam gooien naar m'n buurjongen... er zijn wel plannen om gewoon zijn netwerk en die van ons aan elkaar te gooien, alleen hier ligt nog coax tot ADSL hier mogelijk is (niet dat het via UTP sneller gaat, ADSL via KPN gaat toch niet zo snel), maar dan gooien we meteen beide netwerken aan elkaar.. alleen even kijken hoe we dat doen. Hier hebben we straks een hub, maar daar ook... of moet de kabel tussen beide hubs dan cross zijn ipv patch?

Naja voorlopig donderstraal ik een kabel zijn kant op om ff te gamen enz....

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Je kan 2 hubs op 2 manieren met elkaar verbinden.
1. van uplink-poort naar normale poort : normale UTP-kabel gebruiken
2. van normale poort naar normale poort : crosscable gebruiken.

van uplink naar uplink is zinloos/niet handig/niet doen.
Duurdere hubs hebben uplink-poort, goedkopere vaak niet

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik geloof dat in Stallings staat dat het iets van 150 meter kan. Maar dat zal wel niet zo super zijn voor het signaal.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op dinsdag 16 januari 2001 14:46 schreef Bart_traB het volgende:
Ik geloof dat in Stallings staat dat het iets van 150 meter kan. Maar dat zal wel niet zo super zijn voor het signaal.
10Mbps ethernet met cat.5 kabel is gedefiniëerd op 100m.
Maw het werkt zeker tot 100m.
Zoals iedereen weet zitten in een standaard veiligheidsmarges ingebouwd.. die 100m is dus niet de absolute maximum haalbaar
Pagina: 1