Toon posts:

Nikon D50 Err melding

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn Nikon D50,
Na het maken van een foto had ik het gevoel dat de sluiter of het gordijn bleef hangen en 'ERR' kwam op mijn display te staan. Na de camera uitgezet te hebben en weer aangezet te hebben zag ik nog steeds ERR op mijn display staan.

Gekgenoeg reageert de camera wel op de ontspanknop omdat de spiegels in werking treden en dat het lijkt dat er een foto wordt gemaakt. Echter klinkt het geluid van de spiegels ietsje anders , ERR blijft op mijn display staan en de foto wordt niet gemaakt.
Ik kan de camera ook niet bedienen, dus geen sluitertijden, witbalanzen en andere diafragmawaarden kiezen.

Ik heb een andere lens erop gezet of dat misschien toch iets met het probleem te maken kon hebben maar helaas. Ook die lens geeft dit probleem.

Het lijkt er op dat de camera terug moet naar Nikon (gelukkig wel garantie) maar komt dit probleem bij jullie bekend voor? Ik ben wel benieuwd wat het probleem mogelijk kan zijn.

Verwijderd

Julius had iets soortgelijks met zijn D70 tijdens de vorige fotografie meeting, trek de accu er eens een aantal uur uit en probeer het nog eens :) Bij julius hebben we zelfs de spiegel een beetje moeten verzetten omdat tie vast leek te zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de accu eens proberen een paar uur eruit te halen.
van de spiegel blijf ik liever af. zo technisch ben ik ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt inderdaad hetzelfde probleem te zijn, en het werkt weer :)

Ik heb de lens verwijderd nadat ik de accu eruit gehaald was, en ik heb de spiegel een aantal keren heen en weer geklapt (kon het toch niet laten) en de accu er weer in gezet en voila.. ineens deedie het weer

Nu wil ik niet te voorbarig zijn, maar ik wil toch graag van meer mensen horen of ze dit probleem herkennen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 14:24 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

De spiegel kan je in principe zonder problemen (behalve dan dat je op moet passen voor stof) heen en weer bewegen, je kan zelf wel aanvoelen of je aan het forceren bent of niet.

Julius had er idd last van op de FG-meet met zijn D70, is daarvoor volgens mij ook terug geweest naar de winkel, maar die konden het niet echt verklaren. Als het je nou nog een keer gebeurt, zou ik iig wel garantie claimen. Misschien is het zelfs verstandig om de winkel even te bellen of ze advies hebben, of ze iig mede te delen wat er gebeurt is :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:51:
De spiegel kan je in principe zonder problemen (behalve dan dat je op moet passen voor stof) heen en weer bewegen, je kan zelf wel aanvoelen of je aan het forceren bent of niet.

Julius had er idd last van op de FG-meet met zijn D70, is daarvoor volgens mij ook terug geweest naar de winkel, maar die konden het niet echt verklaren. Als het je nou nog een keer gebeurt, zou ik iig wel garantie claimen. Misschien is het zelfs verstandig om de winkel even te bellen of ze advies hebben, of ze iig mede te delen wat er gebeurt is :)
Tja misschien moet ik de betreffende winkel wel informeren over het probleem wat ik heb.
Ondertussen ben ik gelukkig wel weer 50 shots verder.
Pagina: 1